+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: cisnienie oleju  (Przeczytany 22947 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 05.04.2007, 17:38:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam właśnie sprawdziłem w moim mądrym programie i ciśnienie oleju powinno wynosić na rozgrzanym silniku 2,0 bar przy prękości 2000 obr/min
Zapisane

GOLIAT
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 05.04.2007, 21:26:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mdavid"
Witam właśnie sprawdziłem w moim mądrym programie i ciśnienie oleju powinno wynosić na rozgrzanym silniku 2,0 bar przy prękości 2000 obr/min


Hmm cos nie tak bo jak dzisiaj rozgrzalem olej do 90 stopni jak wcisnalem gaz do 2000 obr/min to mi pokazalo ok 5 barow wiec cos kolega sie chyba pomylil :chytry:

Moze chodzilo o 1000 obr/min???

 :mrgreen:
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #17 - Piątek, 06.04.2007, 07:18:25 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie jest to samo. Przy 2000 juz idzie pod 5tke. No chyba, że tu chodzi o najniższe dopuszczalne ciśnienie.

PS: Dzisiaj udało mi się podgrzać Cordi tylko do 56 stopni - 3.5 bara
PS2:  A co do ciśnienia na tych obrotach to ma jakieś znaczenie czy silnik jest obciążony (jazda) czy na neutralu??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #18 - Piątek, 06.04.2007, 07:26:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
PS: Dzisiaj udało mi się podgrzać Cordi tylko do 56 stopni - 3.5 bara
PS2: A co do ciśnienia na tych obrotach to ma jakieś znaczenie czy silnik jest obciążony (jazda) czy na neutralu??


Wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia bo cisnienie oleju zalezy tylko od predkosci obrotowej  
silnika i chyba nie ma nic wspolnego z obciazeniem silnika.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #19 - Piątek, 06.04.2007, 07:34:21 - NIEPRZECZYTANA »

mnie sie wydaje ze jednak ma. to samo powiedzial mechanik ktory mierzyl mi cisnienie na jalowym i bylo wg niego wzorowe, ale stwierdzil ze powinno sie mierzyc pod obciazeniem, bo wlasnie u mnie w trasie przy dluzszym butowaniu (obciazeniu silnika na max) zapalala sie kontrolka oleju.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #20 - Piątek, 06.04.2007, 08:07:57 - NIEPRZECZYTANA »

Massz racje kolego pomyliłem sie bo okazało się że każdy silnik ma inne ciśnienie a ja sprawdziłem dla mojego tz 1,4. A jeśli chodzo o 1,6 to pisze że ciśnienie przy obrotach 2000/min powinno się mieścić w przedziale "3-4.5" więc jeśli masz 5 to bardzo dobrze.
Zapisane

GOLIAT
Shovax Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdansk
Samochód: Cordoba,1996,AFT 100KM

« Odpowiedz #21 - Sobota, 07.04.2007, 12:28:15 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj udalo mi sie dokladnie sprawdzic i mam dokladnie 4,5 bara przy tych 2000 obr/min wiec jest ksiazkowo:)

Cytat: "mdavid"
Witam właśnie sprawdziłem w moim mądrym programie i ciśnienie oleju powinno wynosić na rozgrzanym silniku 2,0 bar przy prękości 2000 obr/min


Kolego z jakiego ty programiku korzystasz???
Zapisane
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #22 - Sobota, 07.04.2007, 13:40:25 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego z jakiego ty programiku korzystasz???[/quote]

Bardzo dobry program na dwóch płytach CD nazywa się  INFO TECH z rirmy FOTA

Polecam naprawde czasami szybko znajduje to co pisze tylko w dobrych książkach
Zapisane

GOLIAT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #23 - Wtorek, 10.04.2007, 13:55:52 - NIEPRZECZYTANA »

a jeżeli u mnie zawsze jest max tzn. powyżej 5barów to jest bardzo źle czy bardzo dobrze? Co ewentualnie moze być uszkodzone?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 10.04.2007, 18:18:40 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo nawet po rozgrzaniu na loozie masz max?? Raczej to nie jest normalny objaw... może czujnik a może jakiś zawór upustowy. Może odma przytkana??

PS: Mierzyłem dzisiaj przy 98 stopniach:

Looz: ok 1.8 bara
2000 obrotów: 4-4.2 bara

Także patrząc na odczyty z 76 stopni to chyba przy 90 wyjdzie te instrukcyjne 2 bary :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #25 - Wtorek, 10.04.2007, 18:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nigdy nie zwracałem uwagi na wskazania z tego zegara, dzisiaj sie przyjrzałem cały czas jest max bez względu na obroty i temp silnika
ps. a gdzie i jakiego szukać czujnika?
Zapisane
denis Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: CORDOBA, 98, 1.4, APQ

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 20.01.2009, 20:15:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam problem z ciśnieniem oleju w Cordobie 1.4 1998 150tys, silnik APQ.  Na zimnym silniku po zapaleniu auta ciśnienie jest w normie 2bar, po rozgrzaniu auta ciśnienie spada do 0.5bar  lub niżej. Słychać też jakby stukanie, delikatnie na zimnym i bardziej na rozgrzanym silniku. Wcześniej był wlany olej mineralny 15w40, teraz od pół roku mam półsyntetyk 10w40. Do tej pory nigdy nie było problemu z autem. Gdzie szukać problemu lub co do wymiany?

od KYS: Używamy opcji szukaj!
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20.01.2009, 21:07:58 wysłane przez KYS » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 20.01.2009, 20:38:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: denis
Gdzie szukać problemu lub co do wymiany?
1 zmiana oleju - może niepotrzebna
2 Do wymiany auto. Wcześniej czy później może Cię drogo kosztować. Takie coś zalatuje remontem silnika, lub w wersji optymistycznej pompy.

Co do 2 to tylko moja opinia, której chyba większość niepodzieli, ale jakoś wolę zmienić auto zanim zacznie się sypać. Chyba taniej wychodzi.
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #28 - Środa, 21.01.2009, 00:25:16 - NIEPRZECZYTANA »

Zapala ci się kontrolka od ciśnienia oleju? Spadek ciśnienia po nagrzaniu oleju jest zrozumiały, mierzycie na zimnym silniku na podwyższonych obrotach, po nagrzaniu obroty spadają, zmniejsza się ciśnienie wytwarzane przez pompę, olej nie stawia już takiego oporu jak na zimno, oporu przepływu znacznie spadają.
Stuki moga byc spowodowane wyrobionymi szklankami zaworów, przytykaniem ich, lub kończącymi się panewkami na wale dla korb, może tuleje tłokowe też.
Kolejna sprawa, zmiana oleju faktycznie niepotrzebna. Rzadszy olej mógł ruszyć zanieczyszczenia z dołu silnika, które przytykają kanały, lub zmniejszają ciśnienie smarowania.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
denis Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: CORDOBA, 98, 1.4, APQ

« Odpowiedz #29 - Środa, 21.01.2009, 11:27:46 - NIEPRZECZYTANA »

Na zimnym silniku kontrolka oleju nie świeci się. Po rozgrzaniu zaczyna świecić. Na początku to było sporadyczne mrugnięcie podczas jazdy ale po kilku dniach już po prostu świeci.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Skocz do: