+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» momenty dokręcania śrub gdzie mozna znaleźć?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: momenty dokręcania śrub gdzie mozna znaleźć?  (Przeczytany 34139 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #15 - Sobota, 31.03.2007, 11:06:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
Cytat: "Leemarvin"
Koła sam sobie zmieniam, aż tyle talentu to otrzymałem w darze, nie muszę jeżdzić z tym do warsztatu i jeszcze nigdy nie zgubiłem koła


z kołem nie było by problemu ... ale nie czytasz uwaznie tego co napisałem wyzej a tam mowa jest o wymianie opon ... abyś mógł to lepiej zrozumieć mowa o wymianie np z zimowych na letnie przy tej samej feldze  :hmm:

Cytat: "Leemarvin"
Pewnie aby klient był zachwycony profesionalizmem zakładu, innego powodu nie widzę.

ja osobiscie amatorszczyzny nie trawię ... i preferuje profesjonalizm kolego  :chytry:

Ależ oczywiście, warsztaty to jest pełen profesionalizm, sami kształceni i kwalifikowani mechanicy, sami inżynierowie, bo przecież do zmiany koła trzeba mieć specjalne uprawnienia, byle szmaciasz i druciarz temu nie podoła :chytry:
A co do zmiany opon, to może i racja, samemu ciężko, ale dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym kół jest dla mnie śmieszne i takie moje zdanie.
Jednak warto chyba kupić sobie komplet stalówek na zimowe opony, nie szkoda Ci panie opon tak niszczyć corocznym przekładaniem i zdejmowaniem? Więcej dajesz za przekładki i wyrównoważanie, niż kosztuje komplet stalówek, dlatego ja bym wolał się raz szarpnąć i mieć swoje. Nie wspomnę już o przyjemności ustawiania samochodu na podnośniku i zabawie w zakładanie, ahhhh bezcenne :satan:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Sobota, 31.03.2007, 13:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Leemarvin"
A co do zmiany opon, to może i racja, samemu ciężko, ale dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym kół jest dla mnie śmieszne i takie moje zdanie.

No to kiedys mozesz sie przekonac ze zbyt mocne dokrecenie kol potrafi niezle wkurzyc. Szczegolnie jak sie zlapie kapcia w polu i klucz z zestawu fabrycznego sie wygina a sruba ani drgnie.
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #17 - Sobota, 31.03.2007, 15:02:54 - NIEPRZECZYTANA »

WD40, wcześniejsze przesmarowanie śrub towotem i klucze nie z hipermarketu + ewentualna rurka przedłużka - i w przypadku kół niema problemu.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #18 - Sobota, 31.03.2007, 15:26:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Leemarvin"
ale dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym kół jest dla mnie śmieszne i takie moje zdanie.

gratuluje poczucia humoru ... ale moje zdanie w tej kwestii jest odmienne ...  :hmm:
Cytat: "Leemarvin"
nie szkoda Ci panie opon tak niszczyć corocznym przekładaniem i zdejmowaniem?

to po co wogle jeździć skoro opony się niszczą ... tak czy owak opony się zużywają ... norma  :los:
Cytat: "Leemarvin"
Więcej dajesz za przekładki i wyrównoważanie, niż kosztuje komplet stalówek

przekładki ma m gratis u kumpla w warsztacie ... ewentulany koszt to  :pub: :pub:  wspolnie opracowany    
Cytat: "Leemarvin"
Nie wspomnę już o przyjemności ustawiania samochodu na podnośniku i zabawie w zakładanie, ahhhh bezcenne

jak się ma czas to jasne ze tak  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Sobota, 31.03.2007, 15:49:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
WD40, wcześniejsze przesmarowanie śrub towotem i klucze nie z hipermarketu + ewentualna rurka przedłużka - i w przypadku kół niema problemu.

Pewnie, rurki, przedluzki, pol garazu, najlepiej na przyczepce. Poza standardowym wyposazeniem samochodu nic nie woze. Wkoncu to seat, wiec po co? Ale z kolem sie przewiozlem i od tamtej pory po wymianie lato-zima, odkrecam i dokrecam kola po serwisie.
Cytat: "Leemarvin"
Czyli głowica, innych takich elementów nie kojarzę, muszę pomyśleć. No może jeszcze kolektory i miska olejowa.

Dodam do tego swiece.

A wogole to chyba wszyscy odbiegamy od tematu.
Moze autor podalby jakich momentow dokrecania srub szuka i ktos cos znajdzie
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #20 - Sobota, 31.03.2007, 19:27:50 - NIEPRZECZYTANA »

tutaj masz programik gdzie sa podane momenty dokrecania srub :arrow: http://moto.allegro.pl/item181308681_sam_napraw_kazde_auto_nowosc_nie_przegap_.html
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 01.04.2007, 09:30:25 - NIEPRZECZYTANA »

Warto kupić - a potem, podzielić się z innymi Userami tego forum.... :P
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 01.04.2007, 09:33:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
WD40, wcześniejsze przesmarowanie śrub towotem i klucze nie z hipermarketu + ewentualna rurka przedłużka - i w przypadku kół niema problemu.

Śrub od kół nie smarujemy żadnym smarem!!! tylko dokręcamy z wyczuciem tzn. fabrycznym kluczem do oporu, a do odkręcania możemy ewentualnie użyć przedłużki np. rurki - klucza od odkręcania świec, która nie zajmuje dużo miejsca w samochodzie.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 01.04.2007, 09:36:15 - NIEPRZECZYTANA »

Smaruje Towotem czy tam ŁT4 - żeby potem się nie zapiekały !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 01.04.2007, 09:38:56 - NIEPRZECZYTANA »

Nie smaruje się bo jest to niebezpieczne, ponieważ mogą się odkręcić a jeżeli ci się zapiekają to pryśnij je miedzią w aerozolu.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 01.04.2007, 09:49:50 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za wskazówki :ok:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

kilo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: ibiza r98 1.6 ALM

« Odpowiedz #26 - Środa, 20.08.2008, 22:25:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Zamierzam wymienić popychacze w silniku i nie mam pojęcia jakim momentem mam później dokręcić wał. Czy ktoś posiada jakieś info na temat momentów dokręcania strategicznych elementów silnika?

Moje auto to Ibiza z silnikiem 1.6 ALM

edit by daniels: scalone, używaj opcji szukaj i podpinaj sie pod istniejace tematy, nawet się nie przywitałeś w odpowiednim wątku...pierwsze i ostatnie ostrzeżenie
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.08.2008, 06:57:51 wysłane przez daniels » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #27 - Środa, 20.08.2008, 23:15:07 - NIEPRZECZYTANA »

W jakim celu przy wymianie popychaczy bedziesz rozkręcał dół silnika? Szklanki wymienia się bez zdejmowania głowicy, chyba że pisząc wał, masz na mysli wałek nierządu :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 24.08.2008, 17:41:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
To jest ważne raczej w wypadku głowicy i elementów silnika gdzie są uszczelki, oraz ważna jest idealna szczelność, w innych miejscach to do oporu 
Sworznie, wachacze, amorki to kręc do wyczuwalnego oporu i jeszcze troszkę, co by się nie odkręciły. Nie widziałem jeszcze żadnego warsztatu, gdzie by panowie mechanicy dokręcali części albo koła na dynamometr 
potwierdzam w 100%  :ok:
Kiedyś miałem warsztat wulkanizacyjny i dokręcałem dynamometrem koła. Wszyskim szczęki opadały, bo nigdy się z czymś takim nie spotkali. Nawet w sieciowych serwisach...

Napisano: Niedziela, 24.08.2008, 18:37:33


Cytat: punchoo
WD40, wcześniejsze przesmarowanie śrub towotem i klucze nie z hipermarketu + ewentualna rurka przedłużka - i w przypadku kół niema problemu.
Śrub od kół nie smarujemy żadnym smarem!!! tylko dokręcamy z wyczuciem tzn. fabrycznym kluczem do oporu, a do odkręcania możemy ewentualnie użyć przedłużki np. rurki - klucza od odkręcania świec, która nie zajmuje dużo miejsca w samochodzie.
Smarujemy.... Na przykład smarem miedzianym, albo grafitowym. Smar nie ma wpływu na odkręcenie się śruby samoczynne a lepiej sie potem je odkręca. A dokręcać rzeczywiście do oporu i jeszcze troszkę.

Napisano: Niedziela, 24.08.2008, 18:39:54


i ostatnia rzecz. Moment dokręcenia śruby w kole to 120 kNm (o ile nie pomyliłem jednostki.)
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 25.08.2008, 05:31:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
120 kNm (o ile nie pomyliłem jednostki.)
To by było trochę za dużo. Jakieś 1000 razy. Jak już to Nm.
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» momenty dokręcania śrub gdzie mozna znaleźć?
Skocz do: