Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Filtr z węglem aktywnym...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Filtr z węglem aktywnym... (Przeczytany 21418 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kowal 2002
Użytkownik
Offline
Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI
Filtr z węglem aktywnym...
«
Środa, 30.11.2005, 10:25:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Silnik 1,6 ALM - czy ktoś wie czy są jakieś konsekwencje wyłączenia tego filtra ( a konkretnie to odłaczenia zasilania od elektrozaworka ). Pytam, bo właśnie testuję pewną rzecz, a mianowicie: Mam od 1,5 roku instalkę gazu BRC Sequent i ogólnie jest OK, ale co jakiś czas pojawia się falowanie obrotów. Nie jest to brudna przepustnica itd bo całość była czszczona już kilka razy, sprawdzane przewody WN, robione nowe mapy wtrysku i nic, co jakiś czas znów pojawia się falowanie. Może je także powodować lewe powietrze w kolektorze ssącym, ale sprawdzałem i wszystko jest szczelne. Przyszło mi natomiast na myśl, że zmiany ciśnienia (MAP) w kolektorze ssącym może powodować otwieranie się zaworu od zbiornika węgla aktywnego zbierającego opary benzyny ( których przy zasilaniu gazem przecież nie ma ). Efekt jest taki, że falowanie zniknęło i na razie nie wróciło więc może to jest to! Stąd moje pytanie, czy mogę po prostu odłączyć zasilanie elektrozaworu tak żeby filtr nie pracował czy muszę dać przekaźnik wyłączający filtr tylko na czas pracy na gazie. Pewnie i tak zrobię ten przekaźnik, ale póki co jest trochę zimno i nie chce mi się babrać przy samochodzie...
Zapisane
Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
arw
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #1 -
Środa, 30.11.2005, 12:11:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Kowal 2002"
[...] Efekt jest taki, że falowanie zniknęło i na razie nie wróciło więc może to jest to! [...]
Mam ten sam silnik, mialem te same problemy tyle ze instalacja Dream OMVL, tez obstawialem w ktoryms momencie lewe powietrze kombinowalem z tym elektorozaworem i .. nic to nie dalo niestety. Filtr wegla aktywnego jest fragmentem ukladu odprowadzania par paliwa z baku, chodzi o ochrone srodowiska i wzgledy bezpieczenstwa.
Dla absolutnej pewnosci zostaw go poprostu odlaczony, ja tak zrobilem i w moim wypadku falowanie obrotow na gazie na nierozgrzanym silniku pozostalo.
Zreszta cisnienie w kolektorze obserwowane Vag'iem i programem do dream'a, ktorych sie w miedzyczasie dorobilem nie zmienialo sie w zaleznosci od podlaczenia /odlaczenia tego elektrozaworu.
Problemy skonczyly sie wymiana instalacji na BRC Sequent.
Wczesniej przeszedlem cala "sciezke zdrowia" czyli kable wn, swiece, filtry, sonda lambda, lewe powietrze itp, itd ...
Ktora wersje sequent'a masz (fast/standard/sequent24) ?
Jaki komputer benzyny (Magneti Mareli/Bosch) ?
Zapisane
Kowal 2002
Użytkownik
Offline
Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #2 -
Środa, 30.11.2005, 13:37:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Komp Magneti Marelli, a instalka to BRC Sequent ( czyli rozumiem że standard ) z wtryskami Keihin-a. Sequent 24 wszed później i ma podobno gorsze wtryskiwacze ( nie Keihin-a ).
A jako że zrobiło się na dworze całkiem przyjemnie ( słoneczko ) więc zainstalowałem przekaźnik i teraz po włączeniu gazu elektrozawór filtra nie działa. Pojażdże tak jakiś czas i zobaczymy może się uda...
Zapisane
Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
alm
Gość
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 01.12.2005, 22:31:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Kowal 2002"
Komp Magneti Marelli, a instalka to BRC Sequent ( czyli rozumiem że standard ) z wtryskami Keihin-a. Sequent 24 wszed później i ma podobno gorsze wtryskiwacze ( nie Keihin-a ).
A jako że zrobiło się na dworze całkiem przyjemnie ( słoneczko ) więc zainstalowałem przekaźnik i teraz po włączeniu gazu elektrozawór filtra nie działa. Pojażdże tak jakiś czas i zobaczymy może się uda...
witam mam taki sam problem z obrotami zrobiłem tosamo co ty czyli odłaczyłem kostke z filtra węgla i obroty sa stabilne mozna wiedziec jak zainstalowałes ten przekaznik do wyłanczania filtra mozesz to opisac??
Zapisane
Kowal 2002
Użytkownik
Offline
Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 02.12.2005, 14:37:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Potrzebny jest przekażnik na 12V ( przełączający albo taki, który przy zasilonej cewce ma rozwarte styki < czyli typu NC > ) jego cewkę podłączasz równolegle do zasilania elektrozaworu od gazu ( ten na miedzianym przewodzie idącym z butli ). Przecinasz jeden z kabelków zasilających elektrozawór od zbiornika z węglem aktywnym i w to miejsce podpinasz styki przekaźnika.
Jak samochód chodzi na benzynie to przekaźnik nie jest zasilany i filtr pracuje normalnie, jak przełączysz na gaz to pojawi się napięcie na elektrozaworze od gazu, które zasili też cewkę przekaźnika a ten rozłączy styki i zaworek na filtrze z węglem przestanie działać.
Zapisane
Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
hitek
Użytkownik
Offline
Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #5 -
Sobota, 19.04.2008, 21:56:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć co to jest? Pochodzi to z mojej Ibizy 6KGP01 rok 2000 silnik 1.4 AKK
Zapisane
What's up ?
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 19.04.2008, 22:01:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zbiornik węgla aktywnego.
Zapisane
hitek
Użytkownik
Offline
Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 19.04.2008, 22:06:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Z niego właśnie dochodzi dźwięk jakby pracy jakiegoś przekaźnika. Co to może być? Ciągle coś tam cyka...
Zapisane
What's up ?
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 19.04.2008, 22:14:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
I tak ma być. Jak widać na zdjęciu idą tam przewody do elektrozaworu.
Zapisane
hitek
Użytkownik
Offline
Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 19.04.2008, 22:24:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
ok
aboz
, dzięki Ci bardzo za pomoc
Zapisane
What's up ?
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 20.04.2008, 00:30:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Deptaj non stop po gazie, na wysokie obroty, to nie będzie cykał:P
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grzech
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 20.04.2008, 11:11:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak u mnie "nie cyka" to znaczy że źle?
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #12 -
Niedziela, 20.04.2008, 12:14:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Grzech
Jak u mnie "nie cyka" to znaczy że źle?
To znaczy, że powinineś podpiąć VAGa i włączyć test wyjść i sprawdzić go.
Jeśli wężyki do niego są szczelne to się nie przejmuj, najwyżej będziesz mniej ekologiczny.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 20.04.2008, 14:16:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
A przypadkiem nie zwiększa to troszkę zużycia paliwa?
Bo niby pary paliwa, ale jechać się da na nich i w pewnych momentach ECU korzysta z tego źródła.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Filtr z węglem aktywnym...
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 20.04.2008, 18:56:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Leemarvin
Bo niby pary paliwa, ale jechać się da na nich i w pewnych momentach ECU korzysta z tego źródła.
A skąd one się tam biorą? Przecież nie z powietrza. Jeśli zawór jest stale zamknięty węgiel wchłonie tyle ile może i więcej nie przyjmie. Poza tym są to znikowe ilości w porównaniu do pojemności zbiornika. Przypuszczem, że jest ich tak mało, że nawet km na nich nie przejedziesz.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Filtr z węglem aktywnym...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...