+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Filtr z węglem aktywnym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr z węglem aktywnym...  (Przeczytany 21421 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Środa, 30.11.2005, 10:25:36 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik 1,6 ALM - czy ktoś wie czy są jakieś konsekwencje wyłączenia tego filtra ( a konkretnie to odłaczenia zasilania od elektrozaworka ). Pytam, bo właśnie testuję pewną rzecz, a mianowicie: Mam od 1,5 roku instalkę gazu BRC Sequent i ogólnie jest OK, ale co jakiś czas pojawia się falowanie obrotów. Nie jest to brudna przepustnica itd bo całość była czszczona już kilka razy, sprawdzane przewody WN, robione nowe mapy wtrysku i nic, co jakiś czas znów pojawia się falowanie. Może je także powodować lewe powietrze w kolektorze ssącym, ale sprawdzałem i wszystko jest szczelne. Przyszło mi natomiast na myśl, że zmiany ciśnienia (MAP) w kolektorze ssącym może powodować otwieranie się zaworu od zbiornika węgla aktywnego zbierającego opary benzyny ( których przy zasilaniu gazem przecież nie ma ). Efekt jest taki, że falowanie zniknęło i na razie nie wróciło więc może to jest to! Stąd moje pytanie, czy mogę po prostu odłączyć zasilanie elektrozaworu tak żeby filtr nie pracował czy muszę dać przekaźnik wyłączający filtr tylko na czas pracy na gazie. Pewnie i tak zrobię ten przekaźnik, ale póki co jest trochę zimno i nie chce mi się babrać przy samochodzie...
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #1 - Środa, 30.11.2005, 12:11:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kowal 2002"
[...] Efekt jest taki, że falowanie zniknęło i na razie nie wróciło więc może to jest to! [...]

Mam ten sam silnik, mialem te same problemy tyle ze instalacja Dream OMVL, tez obstawialem w ktoryms momencie lewe powietrze kombinowalem z tym elektorozaworem i .. nic to nie dalo niestety. Filtr wegla aktywnego jest fragmentem ukladu odprowadzania par paliwa z baku, chodzi o ochrone srodowiska i wzgledy bezpieczenstwa.  
Dla absolutnej pewnosci zostaw go poprostu odlaczony, ja tak zrobilem i w moim wypadku falowanie obrotow na gazie na nierozgrzanym silniku pozostalo.
Zreszta cisnienie w kolektorze obserwowane Vag'iem i programem do dream'a, ktorych sie w miedzyczasie dorobilem nie zmienialo sie w zaleznosci od podlaczenia /odlaczenia tego elektrozaworu.
Problemy skonczyly sie wymiana instalacji na BRC Sequent.
Wczesniej przeszedlem cala "sciezke zdrowia" czyli kable wn, swiece, filtry, sonda lambda, lewe powietrze itp, itd ...
Ktora wersje sequent'a masz (fast/standard/sequent24) ?
Jaki komputer benzyny (Magneti Mareli/Bosch) ?
Zapisane
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #2 - Środa, 30.11.2005, 13:37:37 - NIEPRZECZYTANA »

Komp Magneti Marelli, a instalka to BRC Sequent ( czyli rozumiem że standard ) z wtryskami Keihin-a. Sequent 24 wszed później i ma podobno gorsze wtryskiwacze ( nie Keihin-a ).
A jako że zrobiło się na dworze całkiem przyjemnie ( słoneczko ) więc zainstalowałem przekaźnik i teraz po włączeniu gazu elektrozawór filtra nie działa. Pojażdże tak jakiś czas i zobaczymy może się uda...
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
alm
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 01.12.2005, 22:31:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kowal 2002"
Komp Magneti Marelli, a instalka to BRC Sequent ( czyli rozumiem że standard ) z wtryskami Keihin-a. Sequent 24 wszed później i ma podobno gorsze wtryskiwacze ( nie Keihin-a ).
A jako że zrobiło się na dworze całkiem przyjemnie ( słoneczko ) więc zainstalowałem przekaźnik i teraz po włączeniu gazu elektrozawór filtra nie działa. Pojażdże tak jakiś czas i zobaczymy może się uda...


witam mam taki sam problem z obrotami zrobiłem tosamo co ty czyli odłaczyłem kostke z filtra węgla i obroty sa stabilne mozna wiedziec jak zainstalowałes ten przekaznik do wyłanczania filtra mozesz to opisac??
Zapisane
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 02.12.2005, 14:37:27 - NIEPRZECZYTANA »

Potrzebny jest przekażnik na 12V ( przełączający albo taki, który przy zasilonej cewce ma rozwarte styki < czyli typu NC > ) jego cewkę podłączasz równolegle do zasilania elektrozaworu od gazu ( ten na miedzianym przewodzie idącym z butli ). Przecinasz jeden z kabelków zasilających elektrozawór od zbiornika z węglem aktywnym i w to miejsce podpinasz styki przekaźnika.
Jak samochód chodzi na benzynie to przekaźnik nie jest zasilany i filtr pracuje normalnie, jak przełączysz na gaz to pojawi się napięcie na elektrozaworze od gazu, które zasili też cewkę przekaźnika a ten rozłączy styki i zaworek na filtrze z węglem przestanie działać.
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
hitek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d

« Odpowiedz #5 - Sobota, 19.04.2008, 21:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć co to jest? Pochodzi to z mojej Ibizy 6KGP01 rok 2000 silnik 1.4 AKK

Zapisane

What's up ?


aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #6 - Sobota, 19.04.2008, 22:01:36 - NIEPRZECZYTANA »

Zbiornik węgla aktywnego.
Zapisane
hitek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d

« Odpowiedz #7 - Sobota, 19.04.2008, 22:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Z niego właśnie dochodzi dźwięk jakby pracy jakiegoś przekaźnika. Co to może być? Ciągle coś tam cyka... :huh:
Zapisane

What's up ?


aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #8 - Sobota, 19.04.2008, 22:14:15 - NIEPRZECZYTANA »

I tak ma być. Jak widać na zdjęciu idą tam przewody do elektrozaworu.
Zapisane
hitek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d

« Odpowiedz #9 - Sobota, 19.04.2008, 22:24:29 - NIEPRZECZYTANA »

ok aboz, dzięki Ci bardzo za pomoc  ;D
Zapisane

What's up ?


Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 20.04.2008, 00:30:03 - NIEPRZECZYTANA »

Deptaj non stop po gazie, na wysokie obroty, to nie będzie cykał:P ;D
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 20.04.2008, 11:11:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jak u mnie "nie cyka" to znaczy że źle?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 20.04.2008, 12:14:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
Jak u mnie "nie cyka" to znaczy że źle?
To znaczy, że powinineś podpiąć VAGa i włączyć test wyjść i sprawdzić go.
Jeśli wężyki do niego są szczelne to się nie przejmuj, najwyżej będziesz mniej ekologiczny.
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 20.04.2008, 14:16:28 - NIEPRZECZYTANA »

A przypadkiem nie zwiększa to troszkę zużycia paliwa?
Bo niby pary paliwa, ale jechać się da na nich i w pewnych momentach ECU korzysta z tego źródła.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 20.04.2008, 18:56:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Bo niby pary paliwa, ale jechać się da na nich i w pewnych momentach ECU korzysta z tego źródła.
A skąd one się tam biorą? Przecież nie z powietrza. Jeśli zawór jest stale zamknięty węgiel wchłonie tyle ile może i więcej nie przyjmie. Poza tym są to znikowe ilości w porównaniu do pojemności zbiornika. Przypuszczem, że jest ich tak mało, że nawet km na nich nie przejedziesz.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Filtr z węglem aktywnym...
Skocz do: