+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wskażnik doładowania  (Przeczytany 34862 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
michal
Świeżak
Offline Offline



Skąd: bydgoszcz

« Sobota, 17.02.2007, 09:08:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich!
moje pytanie dotyczy wskaźnika doładowania turbiny gdzie podlączyć przewód ciśnieniowy w leonie 1.9tdi 90ps
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #1 - Sobota, 17.02.2007, 11:10:59 - NIEPRZECZYTANA »

A jakie masz oznaczenie silnika?
Bo jak ALH to musisz sie w rurke wiercic idaca od coolera do kolektora. Natomiast jak AGR to spokojnie masz taki wezyk cisnieniowy idacy od tej rurki i go rozcinasz trojnik i heja.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
michal
Świeżak
Offline Offline



Skąd: bydgoszcz

« Odpowiedz #2 - Sobota, 17.02.2007, 12:03:12 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie mam alh czyli mały problem ale wielkie dzięki
Zapisane
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 22.02.2007, 19:10:01 - NIEPRZECZYTANA »

rob555, a jak wygląda sytuacja w przypadku silnika ASV?
Pozdrawiam
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 22.02.2007, 19:50:28 - NIEPRZECZYTANA »

Też mnie bardzo interesuje jak by to było w asv? :mrgreen:
A tak na marginesie mam pytanko czy jest taka opcja, że wskazówka od doładowania będzie się poruszać ? Chodzi mi o coś takiego jak w benzynie z blow-off'em, gaz w podłogę i wskazówka idzie w górę, puszczamy gaz i wskazówka opada.
Ale z tego co się domyślam to nie da rady tak zrobić w dieslu. Bo po pierwsze nie ma blow'a, a montowanie go nie ma sensu. bo tak ciekawiej by było niż patrzenie na te same ciśnienie. Nie no chociaż turbo przy wyższych obrotach pompuje bardziej, to wskazówka powinna się poruszać.
HHMmm oświećcie mnie  :?
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
KRYCHOL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Swarzędz
Samochód: ibiza ASV sport 2001

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 22.02.2007, 21:09:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Marian"

to wskazówka powinna się poruszać.


nie jestem pewien ale znajomy w pracy mial tipo 1,9 tds i jakies dodatkowe zegary. przy wyzszych obrotach chyba ok 2000 cos  tam sie ruszalo tylko nie pamietam co to byl za wzkaznik ale wszystko wzkazuje na to ze to od doladowania turbiny :niewiem:
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 22.02.2007, 21:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Marian"
Też mnie bardzo interesuje jak by to było w asv? :mrgreen:
A tak na marginesie mam pytanko czy jest taka opcja, że wskazówka od doładowania będzie się poruszać ? Chodzi mi o coś takiego jak w benzynie z blow-off'em, gaz w podłogę i wskazówka idzie w górę, puszczamy gaz i wskazówka opada.
Ale z tego co się domyślam to nie da rady tak zrobić w dieslu. Bo po pierwsze nie ma blow'a, a montowanie go nie ma sensu. bo tak ciekawiej by było niż patrzenie na te same ciśnienie. Nie no chociaż turbo przy wyższych obrotach pompuje bardziej, to wskazówka powinna się poruszać.
HHMmm oświećcie mnie  :?


ASV tak samo jak ALH trzeba wwiercic sie w dolot.
Co do opadajacej wzkazówki to jak najbardziej. Gaz w podloge dojdzie do 1bar odpuscimy spadnie prawie do zera (w czasie jezdy oczywiscie).
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 22.02.2007, 22:17:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Marian"
Też mnie bardzo interesuje jak by to było w asv? :mrgreen:
A tak na marginesie mam pytanko czy jest taka opcja, że wskazówka od doładowania będzie się poruszać ? Chodzi mi o coś takiego jak w benzynie z blow-off'em, gaz w podłogę i wskazówka idzie w górę, puszczamy gaz i wskazówka opada.
Ale z tego co się domyślam to nie da rady tak zrobić w dieslu. Bo po pierwsze nie ma blow'a, a montowanie go nie ma sensu. bo tak ciekawiej by było niż patrzenie na te same ciśnienie. Nie no chociaż turbo przy wyższych obrotach pompuje bardziej, to wskazówka powinna się poruszać.
HHMmm oświećcie mnie  :?


Jezeli by sie nie poruszala to montaz wskaznika nie mialby sensu :ok: Turbina nie pompuje stalego cisnienia non stop, jak wcisniesz w podloge wskaznik bedzie pokazywal maxymalne csnienie jakie ma zadane turbo przez program, wystarczy ze delikatnie odpuscisz gaz, a cisnienie spadnie i to dosc sporo, przy utrzymywaniu stalej predkosci u mnie pokazuje ok 0,5-0,6 bara, a przy pedale w podlodze pokazuje 1,5b.
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 22.02.2007, 22:59:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"

Jezeli by sie nie poruszala to montaz wskaznika nie mialby sensu :ok:

I o to chodzi :ok:  Kurde, ale sobie smaku narobiłem :mrgreen:
A ten, wskaźnik to najlepiej jak najdokładniejszy. Są takie co 0,1b??? Bo do 2b to starczy spokojnie :chytry:  Gdzieś na jakimś forum widziałem fotki jak ktoś podłączał wskaźnik, ale się wtedy nie interesowałem. Kurde. :neutral:  Będę szukał, jak znajdę to linka zapodam. Chyba leoniaki opisywali?? ;-)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #9 - Piątek, 23.02.2007, 12:00:59 - NIEPRZECZYTANA »

Wiekszosc wskaznikow jest wyskalowana co 0,1b. Montaz wskanika jest prosty, trzeba sie wpiac w rure IC-kolektor ssacy, poprowadzic kable i tyle ;-)
Zapisane

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #10 - Piątek, 23.02.2007, 12:02:44 - NIEPRZECZYTANA »

na http://forum.vwgolf.pl i na http://vwdiesel.net masz mnóstwo zdjęć - może jakieś porady sie znajdą (druga strona po angielsku i francusku)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 26.10.2008, 11:48:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio latam i szukam wskaźnika doładowania. Na all nie ma nic z vdo co by mnie intersiło, aby do 3bar stoi. I na jakimś forum znalazłem jak koleś w tdi zapodał sobie zwykły przemysłowy manometr 0-2,5bar. Jedyny minus, że nie ma podświetlenia i lipny wygląd. Zacząłem szukac, ale nie znalazłem żeby ktoś gdzieś jeszcze miał manometr przemysłowy w aucie który mu służy do mierzenia ciśnienia doładowania turbo. Jeśli ktoś nie kojarzy to chodzi mi o coś takiego

I tu pytanie czy to się sprawdzi w aucie?? Pomijając wyglad, podświtlenie. Chodzi tylko o działanie.
Przeczytałem, że są takie wskaźniki wypełnione gliceryną, która niweluje wszelkie drgania wskazówki podczas jazdy po nierównościach.
Pewnie pomyslicie, że następny kombinator, lepiej kupił by jakiś wskaźnik w auto sklepie...
No ale taki już jestem, że uwielbiam tworzyć ;D
Może jakieś linki do stron, osób co bym mógł się oświecić jak by to wyglądało. Czy da rade wogóle go zamontować czy nie?? No nie powiem, że koszta też grają sporą rolę bo wskaźnik vdo z dławikiem to ok 300zł, a taki manometr to w 100żł bym się zmieścił :-X


od KYS: Zadawaj pytania w istniejących tematach - innym łatwiej będzie szukać.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 26.10.2008, 11:56:47 wysłane przez KYS » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
kamil
Gość



« Odpowiedz #12 - Niedziela, 26.10.2008, 12:04:34 - NIEPRZECZYTANA »

jasne, ze bedzie dzialac, bo niby dlaczego mialby nie dzialac? musisz tylko poprowadzic wezyk z komory silnika do kabiny i bedzie git.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 26.10.2008, 12:17:51 - NIEPRZECZYTANA »

tylko po co kombinować z urządzeniem, które jak się nie mylę jest mało odporne na wstrząsy. Nie lepiej kupić jakiś wskaźnik Auto Gauge z pakietem do podłączenia.
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 26.10.2008, 12:54:34 - NIEPRZECZYTANA »

tylko po co kombinować z urządzeniem, które jak się nie mylę jest mało odporne na wstrząsy. Nie lepiej kupić jakiś wskaźnik Auto Gauge z pakietem do podłączenia.

Na przykład po to, żeby mieć właściwe wskazania, a nie pogodę jak jest w przypadku Auto Gauge.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wskażnik doładowania
Skocz do: