Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Na światłach mijania przez cały rok..  (Przeczytany 97711 razy)
0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #180 - Czwartek, 17.05.2007, 11:15:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinmg"
P=U*I, więc jak zwiększył napięcie np. przetwornicą to zmniejszył się prąd
,
Nie podwazaj praw fizyki. Jesli wzrosnie napiecie musi wzrosnac prad (prawo Ohma).
Co do zasilania impulsowego to srednia moc zarowki nie moze byc przekroczona. W krotkim impulsie prad moze byc jednak wiekszy (wieksze napiecie z przetwornicy) przy zachowaniu odpowiednich przerw w zasilaniu. Poniewaz jednak zarowka ma duza bezwladnosc cieplna napewno w dzien nie bedzie widac jej migotania. No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy soe pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #181 - Czwartek, 17.05.2007, 16:22:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy soe pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.
czyli twierdzisz ze to bedzie dzialac i faktycznie pobor pradu spadnie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #182 - Czwartek, 17.05.2007, 21:51:27 - NIEPRZECZYTANA »

Kwestia jaka moc w impulsie dostaje zarwka i jakie jest wypelnienie napiecia zasilajacego. Jesli ktos to zrobil z glowa i nie sciemnia to powinno dzialac.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #183 - Czwartek, 17.05.2007, 21:59:12 - NIEPRZECZYTANA »

To o ile wierzyc 50% spadku to juz cos... zawsze aku by sie lepiej doladowywal  :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #184 - Piątek, 18.05.2007, 05:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

:rock: Nie twórzcie perpetum mobile. Nie można uzyskać zmniejszenia poboru mocy przez żarówki. Jak sami znacie P=U*A. Jak byście nie robili to 2*2=4. Każde zmiany napięcia niczego nie wnoszą i jak tu ktoś zauwazył, dodatkowe urządzenia podnoszą a nie obniżają ogólny pobór mocy z AKU. Istnieje pojecie sprawności urządzeń. Nigdy nie osiągają one więcej jak 90%. Jedyne wyjście to słabsze żarówki lub inne o skuteczniejszej sprawnosci źródło światła. Powodzenia w poszukiwaniach.   :papa:  :los:
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #185 - Piątek, 18.05.2007, 06:23:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Stan"
Nie twórzcie perpetum mobile. Nie można uzyskać zmniejszenia poboru mocy przez żarówki. Jak sami znacie P=U*A.

Chyba U*I
Nie tworzymy . Tu nie chodzi o moc tylko zuzywana energie (zuzycie paliwa).
Cytat: "KKKKris"
No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy sie pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.


[ Dodano: 2007-05-18, 07:28 ]
Cytat: "Stan"
Każde zmiany napięcia niczego nie wnoszą i jak tu ktoś zauwazył, dodatkowe urządzenia podnoszą a nie obniżają ogólny pobór mocy z AKU

No to spytaj jakiegos elektryka, elektronika, lub fizyka co bedzie z poborem energii przy zasilaniu zarowki co np 0,1s przez 0,9s. Napewno pobrana energia spadnie o prawie 10%. A migotania ludzkie oko nie zauwazy. Oczywisce jesli zmienimy napiecie w gore i zmienimy wypelnienie impulsu zasilajaceg  oszczednosci beda inne i nie tylko na plus. Ale to juz kwestia doboru napiecia i wypelnienia.
Zapisane

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #186 - Piątek, 18.05.2007, 09:59:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Nie podwazaj praw fizyki. Jesli wzrosnie napiecie musi wzrosnac prad (prawo Ohma).

Praw fizyki nie podważam a prawo Ohma znam :pala:, jeżeli alternator ma określoną moc to ta moc teoretycznie będzie taka sama czy napięcie będzie 14,4 czy podwyższone np. 2 krotnie pod warunkiem, że prąd będzie 2 razy niższy i będzie taki jeżeli napięcie podwyższymy ponieważ moc będzie cały czas taka sama, zresztą elektrownie robią to samo i aby zmniejszyć straty podwyższają napięcie na liniach wysokiego napięcia aby prąd był mniejszy i mniejsze straty (przy standardowym przekroju przewodów) na rezystancji wewnętrznej. Zasilanie impulsowe to jednak trochę inny temat i mnie ciekawiła np. wytzymałość żarówki na takie impulsy.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #187 - Piątek, 18.05.2007, 11:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinmg"
P=U*I, więc jak zwiększył napięcie np. przetwornicą to zmniejszył się prąd

To napewno podwaza prawa fizyki. Jak zwiekszysz napiecie to prad M U S I wzrosnac.
Cytat: "marcinmg"
jeżeli alternator ma określoną moc to ta moc teoretycznie będzie taka sama czy napięcie będzie 14,4 czy podwyższone np. 2 krotnie pod warunkiem, że prąd będzie 2 razy niższy i będzie taki jeżeli napięcie podwyższymy

Alternator to nie przetwornica. Jesli podniesiemy napiecie na wyjsciu przetwornicy dwukrotnie to ten sam odbiornik bedzie pobieral czterokrotnie wieksza moc (lub sie spali). Oczywiscie przy zasilaniu ciaglym. Jednak sytuacja zmienia sie przy zasilaniu odbiornika fala prostokatna o zmiennym wypelnieniu. Przy wypelnieniu np 25% pobrana energia w jednostce czasu jest czterokrotnie mniejsza. Oczywiscie ta pobrana z przetwornicy. Nalezy jeszcze dodac moc na straty w przetwornicy i mamy calkowity pobor mocy. Gdy podniesiemy napiecie o 10% i wypelnienie bedzie np25% to nawet przy sprawnosci przetwornicy ok50% juz zmniejszy sie pobor energi w stosunku do zasilenia zarowki sprzed przetwornicy.
Cytat: "marcinmg"
zresztą elektrownie robią to samo i aby zmniejszyć straty podwyższają napięcie na liniach wysokiego napięcia aby prąd był mniejszy i mniejsze straty

Owszem, chodzi o straty przesylanej energii przy takim samym poborze mocy, niemniej jednak caly czas jest sinusoida. I o takim samym wypelnieniu.

[ Dodano: 2007-05-18, 12:32 ]
No i tu chodzi o straty w lini przesylowej
Zapisane

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #188 - Piątek, 18.05.2007, 13:46:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Jednak sytuacja zmienia sie przy zasilaniu odbiornika fala prostokatna o zmiennym wypelnieniu. Przy wypelnieniu np 25% pobrana energia w jednostce czasu jest czterokrotnie mniejsza. Oczywiscie ta pobrana z przetwornicy. Nalezy jeszcze dodac moc na straty w przetwornicy i mamy calkowity pobor mocy. Gdy podniesiemy napiecie o 10% i wypelnienie bedzie np25% to nawet przy sprawnosci przetwornicy ok50% juz zmniejszy sie pobor energi w stosunku do zasilenia zarowki sprzed przetwornicy.

OK tu masz rację, w zasadzie o to mi chodziło :mrgreen:
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #189 - Czwartek, 10.07.2008, 06:55:31 - NIEPRZECZYTANA »

ostatnio wyczytałem ze PIS chce zniesc nakaz jazdy na swiatlach przez caly rok bo to niebezpieczne i zwiekszyla sie ilosc wypadkow :ninja: i podobno oslepia innych kierowcow.... jesli oslepia to PIS powinien wprowadzic calkowity zakaz jazdy na swiatlach zwlaszcza w nocy bo wtedy bardziej oslepia....
jak dla mnie to paranoja przeciez to normalne ze samochod z wlaczonymi swiatrlami jest lepiej i szybciej widoczny niz taki bez ja i tak zawsze jezdzilem i bede jezdzil na swiatlach...
Zapisane

Ramzes Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza '98, 1.4

« Odpowiedz #190 - Czwartek, 10.07.2008, 08:11:37 - NIEPRZECZYTANA »

Włączenie świateł cały rok miało spowodować zmniejszenie się wypadków na drogach. Jednak nie wzięli pod uwagę jednej uwagi: kierowcy również muszą się stosować przepisów na drodze. Poza tym czytałem artykuł, gdzie jakiś specjalista aprobował włączenie świateł, bo przez to nawet w słoneczny dzień przy odbiciu promieni słońca od drogi, to właśnie światła widać z daleka. Jednak wkurza mnie strasznie, że coraz więcej ludzi po prostu ma niezsynchronizowane światła i oślepiają kierowców... Samo włączanie świateł weszło mi już w nawyk i nie mam zamiaru z tego rezygnować.
Zapisane

Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #191 - Czwartek, 10.07.2008, 09:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

w statystykach nie biora pod uwage tego, ze ilosc samochodow ciagle rosnie w zwiazku z ty, ilosc wypadkow tez rosnie ale nie przez zapalone swiatla
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #192 - Czwartek, 10.07.2008, 10:41:29 - NIEPRZECZYTANA »

Dupa... Szkolny przykład: dojeżdzasz do przejścia dla pieszych, jedziesz pod słońce,
z naprzeciwka nadjeżdza samochód... I w tym momencie ze światła reflektorów tego
samochodu na Twoją część jezdni wychodzi pieszy... Ups...

Kiedyś się o tym Nowak (rzecznik małopolskiej policji) wypowiadał w Kronice...

A co do ilości wypadków, to jakoś np. w Niemczech ich ilość maleje...
Fuck, własnie zajrzałem do raportów policyjnych... U nas ilość wypadków
też malała:



http://www.policja.pl/portal/pol/8/6714/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2006_r.html
http://www.policja.pl/portal/pol/8/21830/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2007_r.html

 
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #193 - Czwartek, 10.07.2008, 10:47:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
oraz potrącenia rowerzystów ..., którzy nie mogą mieć 2x50W

A Tych k****ów to bym karał najbardziej. Nawet o zmierzchu i w nocy jeżdżą nieoświetleni. Jak jazda na światłach to i dla rowerzystów. Takie "Cat Eye", wiele nie kosztuje ale jest z dala widoczne - na przód i tył.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #194 - Czwartek, 10.07.2008, 10:58:34 - NIEPRZECZYTANA »

Swiatla w trasie - tak
Swiatla w miescie - nie

OBOWIAZKOWE sprawdzanie i ustawianie swiatel!
kary za nie sprawdzanie i jazde na drogowych :evil:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Na światłach mijania przez cały rok..
Skocz do: