Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Światła i oświetlenie
»
Na światłach mijania przez cały rok..
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Na światłach mijania przez cały rok.. (Przeczytany 98805 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #180 -
Czwartek, 17.05.2007, 11:15:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinmg"
P=U*I, więc jak zwiększył napięcie np. przetwornicą to zmniejszył się prąd
,
Nie podwazaj praw fizyki. Jesli wzrosnie napiecie musi wzrosnac prad (prawo Ohma).
Co do zasilania impulsowego to srednia moc zarowki nie moze byc przekroczona. W krotkim impulsie prad moze byc jednak wiekszy (wieksze napiecie z przetwornicy) przy zachowaniu odpowiednich przerw w zasilaniu. Poniewaz jednak zarowka ma duza bezwladnosc cieplna napewno w dzien nie bedzie widac jej migotania. No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy soe pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #181 -
Czwartek, 17.05.2007, 16:22:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KKKKris"
No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy soe pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.
czyli twierdzisz ze to bedzie dzialac i faktycznie pobor pradu spadnie?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #182 -
Czwartek, 17.05.2007, 21:51:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kwestia jaka moc w impulsie dostaje zarwka i jakie jest wypelnienie napiecia zasilajacego. Jesli ktos to zrobil z glowa i nie sciemnia to powinno dzialac.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #183 -
Czwartek, 17.05.2007, 21:59:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
To o ile wierzyc 50% spadku to juz cos... zawsze aku by sie lepiej doladowywal :neutral:
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan
Użytkownik
Offline
Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #184 -
Piątek, 18.05.2007, 05:21:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
:rock: Nie twórzcie perpetum mobile. Nie można uzyskać zmniejszenia poboru mocy przez żarówki. Jak sami znacie P=U*A. Jak byście nie robili to 2*2=4. Każde zmiany napięcia niczego nie wnoszą i jak tu ktoś zauwazył, dodatkowe urządzenia podnoszą a nie obniżają ogólny pobór mocy z AKU. Istnieje pojecie sprawności urządzeń. Nigdy nie osiągają one więcej jak 90%. Jedyne wyjście to słabsze żarówki lub inne o skuteczniejszej sprawnosci źródło światła. Powodzenia w poszukiwaniach. :papa:
Zapisane
stan
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #185 -
Piątek, 18.05.2007, 06:23:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Stan"
Nie twórzcie perpetum mobile. Nie można uzyskać zmniejszenia poboru mocy przez żarówki. Jak sami znacie P=U*A.
Chyba U*I
Nie tworzymy . Tu nie chodzi o moc tylko zuzywana energie (zuzycie paliwa).
Cytat: "KKKKris"
No i na koniec: moc zarowki moze sie nie zmieni (W), lub nieco spadnie, ale napewno zmniejszy sie pobierana energia (Wh) co zaoszczedzi kosztow na paliwie.
[
Dodano
: 2007-05-18, 07:28
]
Cytat: "Stan"
Każde zmiany napięcia niczego nie wnoszą i jak tu ktoś zauwazył, dodatkowe urządzenia podnoszą a nie obniżają ogólny pobór mocy z AKU
No to spytaj jakiegos elektryka, elektronika, lub fizyka co bedzie z poborem energii przy zasilaniu zarowki co np 0,1s przez 0,9s. Napewno pobrana energia spadnie o prawie 10%. A migotania ludzkie oko nie zauwazy. Oczywisce jesli zmienimy napiecie w gore i zmienimy wypelnienie impulsu zasilajaceg oszczednosci beda inne i nie tylko na plus. Ale to juz kwestia doboru napiecia i wypelnienia.
Zapisane
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #186 -
Piątek, 18.05.2007, 09:59:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KKKKris"
Nie podwazaj praw fizyki. Jesli wzrosnie napiecie musi wzrosnac prad (prawo Ohma).
Praw fizyki nie podważam a prawo Ohma znam
, jeżeli alternator ma określoną moc to ta moc teoretycznie będzie taka sama czy napięcie będzie 14,4 czy podwyższone np. 2 krotnie pod warunkiem, że prąd będzie 2 razy niższy i będzie taki jeżeli napięcie podwyższymy ponieważ moc będzie cały czas taka sama, zresztą elektrownie robią to samo i aby zmniejszyć straty podwyższają napięcie na liniach wysokiego napięcia aby prąd był mniejszy i mniejsze straty (przy standardowym przekroju przewodów) na rezystancji wewnętrznej. Zasilanie impulsowe to jednak trochę inny temat i mnie ciekawiła np. wytzymałość żarówki na takie impulsy.
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #187 -
Piątek, 18.05.2007, 11:29:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinmg"
P=U*I, więc jak zwiększył napięcie np. przetwornicą to zmniejszył się prąd
To napewno podwaza prawa fizyki. Jak zwiekszysz napiecie to prad M U S I wzrosnac.
Cytat: "marcinmg"
jeżeli alternator ma określoną moc to ta moc teoretycznie będzie taka sama czy napięcie będzie 14,4 czy podwyższone np. 2 krotnie pod warunkiem, że prąd będzie 2 razy niższy i będzie taki jeżeli napięcie podwyższymy
Alternator to nie przetwornica. Jesli podniesiemy napiecie na wyjsciu przetwornicy dwukrotnie to ten sam odbiornik bedzie pobieral czterokrotnie wieksza moc (lub sie spali). Oczywiscie przy zasilaniu ciaglym. Jednak sytuacja zmienia sie przy zasilaniu odbiornika fala prostokatna o zmiennym wypelnieniu. Przy wypelnieniu np 25% pobrana energia w jednostce czasu jest czterokrotnie mniejsza. Oczywiscie ta pobrana z przetwornicy. Nalezy jeszcze dodac moc na straty w przetwornicy i mamy calkowity pobor mocy. Gdy podniesiemy napiecie o 10% i wypelnienie bedzie np25% to nawet przy sprawnosci przetwornicy ok50% juz zmniejszy sie pobor energi w stosunku do zasilenia zarowki sprzed przetwornicy.
Cytat: "marcinmg"
zresztą elektrownie robią to samo i aby zmniejszyć straty podwyższają napięcie na liniach wysokiego napięcia aby prąd był mniejszy i mniejsze straty
Owszem, chodzi o straty przesylanej energii przy takim samym poborze mocy, niemniej jednak caly czas jest sinusoida. I o takim samym wypelnieniu.
[
Dodano
: 2007-05-18, 12:32
]
No i tu chodzi o straty w lini przesylowej
Zapisane
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #188 -
Piątek, 18.05.2007, 13:46:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KKKKris"
Jednak sytuacja zmienia sie przy zasilaniu odbiornika fala prostokatna o zmiennym wypelnieniu. Przy wypelnieniu np 25% pobrana energia w jednostce czasu jest czterokrotnie mniejsza. Oczywiscie ta pobrana z przetwornicy. Nalezy jeszcze dodac moc na straty w przetwornicy i mamy calkowity pobor mocy. Gdy podniesiemy napiecie o 10% i wypelnienie bedzie np25% to nawet przy sprawnosci przetwornicy ok50% juz zmniejszy sie pobor energi w stosunku do zasilenia zarowki sprzed przetwornicy.
OK tu masz rację, w zasadzie o to mi chodziło
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
Nice
Beka musi być!!!
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way
WWW
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #189 -
Czwartek, 10.07.2008, 06:55:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
ostatnio wyczytałem ze PIS chce zniesc nakaz jazdy na swiatlach przez caly rok bo to niebezpieczne i zwiekszyla sie ilosc wypadkow
i podobno oslepia innych kierowcow.... jesli oslepia to PIS powinien wprowadzic calkowity zakaz jazdy na swiatlach zwlaszcza w nocy bo wtedy bardziej oslepia....
jak dla mnie to paranoja przeciez to normalne ze samochod z wlaczonymi swiatrlami jest lepiej i szybciej widoczny niz taki bez ja i tak zawsze jezdzilem i bede jezdzil na swiatlach...
Zapisane
>>>>Zielona Ibiza by Nice<<<<
>>Scenic Sport Way to już historia<<
>>Dacia Duster<<
Czasu nie cofniesz......
Ramzes
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza '98, 1.4
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #190 -
Czwartek, 10.07.2008, 08:11:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Włączenie świateł cały rok miało spowodować zmniejszenie się wypadków na drogach. Jednak nie wzięli pod uwagę jednej uwagi: kierowcy również muszą się stosować przepisów na drodze. Poza tym czytałem artykuł, gdzie jakiś specjalista aprobował włączenie świateł, bo przez to nawet w słoneczny dzień przy odbiciu promieni słońca od drogi, to właśnie światła widać z daleka. Jednak wkurza mnie strasznie, że coraz więcej ludzi po prostu ma niezsynchronizowane światła i oślepiają kierowców... Samo włączanie świateł weszło mi już w nawyk i nie mam zamiaru z tego rezygnować.
Zapisane
Nice
Beka musi być!!!
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way
WWW
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #191 -
Czwartek, 10.07.2008, 09:36:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
w statystykach nie biora pod uwage tego, ze ilosc samochodow ciagle rosnie w zwiazku z ty, ilosc wypadkow tez rosnie ale nie przez zapalone swiatla
Zapisane
>>>>Zielona Ibiza by Nice<<<<
>>Scenic Sport Way to już historia<<
>>Dacia Duster<<
Czasu nie cofniesz......
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #192 -
Czwartek, 10.07.2008, 10:41:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dupa... Szkolny przykład: dojeżdzasz do przejścia dla pieszych, jedziesz pod słońce,
z naprzeciwka nadjeżdza samochód... I w tym momencie ze światła reflektorów tego
samochodu na Twoją część jezdni wychodzi pieszy... Ups...
Kiedyś się o tym Nowak (rzecznik małopolskiej policji) wypowiadał w Kronice...
A co do ilości wypadków, to jakoś np. w Niemczech ich ilość maleje...
Fuck, własnie zajrzałem do raportów policyjnych... U nas ilość wypadków
też malała:
http://www.policja.pl/portal/pol/8/6714/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2006_r.html
http://www.policja.pl/portal/pol/8/21830/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2007_r.html
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #193 -
Czwartek, 10.07.2008, 10:47:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: the_ozyrys
oraz potrącenia rowerzystów ..., którzy nie mogą mieć 2x50W
A Tych k****ów to bym karał najbardziej. Nawet o zmierzchu i w nocy jeżdżą nieoświetleni. Jak jazda na światłach to i dla rowerzystów. Takie "Cat Eye", wiele nie kosztuje ale jest z dala widoczne - na przód i tył.
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Na światłach mijania przez cały rok..
«
Odpowiedz #194 -
Czwartek, 10.07.2008, 10:58:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Swiatla w trasie - tak
Swiatla w miescie - nie
OBOWIAZKOWE sprawdzanie i ustawianie swiatel!
kary za nie sprawdzanie i jazde na drogowych
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Światła i oświetlenie
»
Na światłach mijania przez cały rok..
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...