+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza "klekocze"
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza "klekocze"  (Przeczytany 109972 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #75 - Wtorek, 24.11.2009, 01:17:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam silnik AKK, klekocze od samego poczatku jak ja mam (2 lata ponad, 60 tys km zrobione przeze mnie, 190 tys km na liczniku) i poki co poza tym ze panowie na stacji chca mi lac diesela czasami to nic sie z autem nie dzieje. Silnik oleju nie bierze a z tego co wiem po wymianie na nowe po jakims czasie klekotanie wraca wiec nie wiem czy jest sens to ruszac...
Zapisane

efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #76 - Wtorek, 24.11.2009, 09:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie to samo. klekocze jak "dizelek", ale ani olej mu na szczęście nie smakuje, ani problemów nie sprawia (odpukać)
trzeba założyć, że "ten typ tak ma" tym bardziej, że wiele opinii wydaje się właśnie na to wskazywać
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
konradrop Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.4 SXE 1999r. silnik APQ

« Odpowiedz #77 - Wtorek, 24.11.2009, 09:59:58 - NIEPRZECZYTANA »

Ok dzieki za informacje.Pewnie za niedlugo wybiore sie do mechanika
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #78 - Wtorek, 24.11.2009, 15:09:02 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie po wymianie popychaczy (połowa była zapieczona) klekotanie nie ustało. Okazało się bowiem, że stuki dochodzące z silnika to luzy na sworzniu tłoka. I trza by cały silnik rozbierać.
Zapisane
konradrop Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.4 SXE 1999r. silnik APQ

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 24.11.2009, 18:02:25 - NIEPRZECZYTANA »

A mogłbyś mi powiedzieć jak zdiagnozować czy popychacze są do wymiany?Jaki jest koszt takiej diagnozy?Czy wystarczy podłączyć auto pod kompa czy trzeba rozbierać?
I druga sprawa ile zapłaciłeś za wymianę popychaczy?
Dzieki za odpowiedź.Pozdrawiam!
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 24.11.2009, 18:14:27 - NIEPRZECZYTANA »

Dobry mechanik usłyszy czy klekoczą. Komp tu nic nie pomoże. Ile zapłaciłem? Muszę poszukać, bo nie pamiętam.
Zapisane
konradrop Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.4 SXE 1999r. silnik APQ

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 24.11.2009, 18:21:55 - NIEPRZECZYTANA »

Jutro chyba podjadę i zobaczę co tam skrzypi:)Jakbys przy okazji sobie przypomniał jakie były koszty to daj znać.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #82 - Wtorek, 24.11.2009, 18:23:46 - NIEPRZECZYTANA »

Za popychacze dałem chyba ponad 300 zł, za wymianę 150. Tylko ja mam szesnastkę, więc u Ciebie koszt samych popychaczy będzie połowę mniejszy.

Edit: za wymianę dałem 200 zł.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 24.11.2009, 18:25:12 wysłane przez aboz » Zapisane
konradrop Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.4 SXE 1999r. silnik APQ

« Odpowiedz #83 - Poniedziałek, 21.12.2009, 09:06:23 - NIEPRZECZYTANA »

Muszę porównać prace mojego silnika z silnikiem w cordobie mojego ojca bo on tez chodzi jak diesel:)
Dzieki za informacje.Pozdrawiam

Napisano: Wtorek, 24.11.2009, 18:37:37


Porównałem prace silnika mojej ibi i ojca cordoby i doszedłem do wniosku że u niego słychać tez stukanie ale silnik chodzi jakoś lepiej.Nie tłucze sie aż tak jak mój.Noi ale narazie jeżdze, ibi pali bez żadnych problemów, oleju nie bierze, obroty równiutkie.Przy 139k przebiegu wydaje mi się że szklanki jeszcze chwile pociągną:)
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #84 - Poniedziałek, 21.12.2009, 21:10:00 - NIEPRZECZYTANA »

1.4 ma to do siebie, że klekocze... sporo już na ten temat było napisane...
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #85 - Wtorek, 16.02.2010, 12:43:24 - NIEPRZECZYTANA »

Za klekotanie co ciekawe może też odpowiadać skrzynia biegów, u mnie nie raz tak jest, że słychać klekotanie jak od silnika a wystarczy wcisnąć pedał sprzęgła i cisza. Podobno tak jest w większości silników 1,4 od rocznika 99. Sam w serwisie słyszałem to w kilku samochodach zastępczych i podobno jest to  nie do usunięcia(w tani sposób), bo jest jakiś luz przy łożysku wyciskowym, wyrabia się też sprężyna tarczowa przy sprzęgle choć tarcza sprzęgłowa może być w dobrym stanie.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
kilo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: ibiza r98 1.6 ALM

« Odpowiedz #86 - Sobota, 01.05.2010, 08:55:29 - NIEPRZECZYTANA »

Wracając do klekotania,
Najbardziej słyszalne jest rano jak odpalam na zimno. Jeśli jadę to najgłośniejsze jest jak przyspieszam, ale co ciekawe na luzie jak powoli zwiększam obroty to tak samo hałasuje jak gdy przyspieszam stąd mój wniosek, że hałas nie zależy od obciążenia. Jak auto się nagrzeje to hałas znacznie cichnie ale jest słyszany w tle i to najlepiej jak zwiększam obroty. Jeśli dodam gazu mocniej to stukanie nie robi się głośniejsze. Stąd kolejny wniosek, hałas powstaje wzmaga się wtedy gdy rosną obroty silnika (niezależnie od obciążenia) Zmieniłem olej i nic nie pomogło.
Częstotliwość tych stuków odpowiada częstości zapłonu, ale też częstości otwierania jednego zaworu. Zastanawiam się czy luz osiowy popychacza (na boki) nie będzie miał wpływu na ciśnienie oleju na samym popychaczu. No bo jeśli olej ucieka na boki to ciśnienie w okolicy popychacza spadnie i nie ma na to siły.
Hmm... Chyba opisałem już wszystko co zaobserwowałem. Może ktoś u siebie zaobserwował coś podobnego lub miał podobne objawy przy uszkodzonym popychaczu? (mam nadzieje że na wymianie 8 sztuk się skończy)

Witam, dawno nic nie pisałem :)
Swego czasu opisywałem taki problem jak wyżej. Przejechałem tak niechlubne 50tys km i nadal puka tak samo. Naszło mnie jednak, żeby zbadać problem dokładniej. Odłączałem dzisiaj po kolei wtryskiwacze i okazało się, że tłucze się na 4 cylindrze. Co obstawiacie, zapieczone pierścienie, tłok wyrobiony (mam nadzieje, że nie cylinder), coś w korbowodzie? Bo sworzeń tłokowy to chyba odpada...
Zapisane
krzysiek87 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: seat ibiza 2001 1.9 TDI 110 km ASV

« Odpowiedz #87 - Sobota, 01.05.2010, 23:39:30 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet  masz do wymiany szklanki :) po tym jak zaduzo nalał ci spec wiadomo ze odma zwróci olej do filtra ,a przez tyle lat co robie rzadko kiedy wymieniałem popychacze zaworów.
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #88 - Czwartek, 22.03.2012, 23:03:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

U mnie też zawory klekoczą... nie mam pojęcia co się dzieje
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #89 - Piątek, 23.03.2012, 09:07:19 - NIEPRZECZYTANA »

Albo słaby olej albo szklanki nadszedł ich kres
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza "klekocze"
Skocz do: