Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka (Przeczytany 84117 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Ziutek
Użytkownik
Offline
Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #75 -
Niedziela, 06.01.2008, 20:27:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Obiecałem napisać co i jak, a zapomniałem.
Na szczęście Grzech wyrwał wątek z hibernacji, więc napisze co i jak.
Włożyłem ceramiczny uniwersalny kat Tesch. Żadne tam rurki, strumienice.
Jeżdżę na nim od końca czerwca (w tym czasie ok. 10 kkm), zero kłopotów, cicho, osiągi bez zmian, 2x robiłem analizę spalin - wynik bardzo dobry.
Polecam takie rozwiązanie.
Zapisane
Man & Machine in perfect harmony
Grzech
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #76 -
Niedziela, 06.01.2008, 20:32:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ile dałeś? Jaka objętość?
Zapisane
Ziutek
Użytkownik
Offline
Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #77 -
Niedziela, 06.01.2008, 21:17:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Początkowo myślałem, aby wymienić u siebie - razem ze znajomkiem fachmanem. Ale popytałem, podzwoniłem i znalazłem firmę
http://www.wma.pl/
Wojt-Mar-Asmet w Łodzi. Wydrukowałem sobie kartę stałego klienta z ich strony, umówiłem się na godzinę. Dobrali kata do silnika. Zrobili szybko, fachowo i tanio. Wliczając rabat cena kata z wymianą to było 240 zł. Do tego roczna gwarancja bez limitu kilometrów i stwierdzenie "jak by było coś nie tak, niech pan przyjeżdża, poprawimy". Na dodatek zrobili ocenę stanu układu wydechowego.
Jak dotąd zero problemów.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.01.2008, 21:20:41 wysłane przez Ziutek
»
Zapisane
Man & Machine in perfect harmony
Grzech
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #78 -
Niedziela, 06.01.2008, 22:09:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Ziutek
Dobrali kata do silnika
o to by mi głównie chodziło - bo mam wrażenie że ci których ja odwiedzałem to im wszystko jedno co zamontują
Cytat: Ziutek
240 zł.
- bardzo korzystnie, za tyle od razu bym się zdecydował
Zapisane
Ziutek
Użytkownik
Offline
Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #79 -
Niedziela, 06.01.2008, 22:51:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Grzech
o to by mi głównie chodziło - bo mam wrażenie że ci których ja odwiedzałem to im wszystko jedno co zamontują
Kiedy zadzwoniłem, pierwsze pytania były o markę, model i właśnie silnik.
Cytat: Grzech
bardzo korzystnie, za tyle od razu bym się zdecydował
gdybys tylko miał bliżej do Łodzianki...
Zapisane
Man & Machine in perfect harmony
Grisha81
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #80 -
Poniedziałek, 18.08.2008, 06:31:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
u mnie sonda też znajduje się w katalizatorze, wymieniałem w tyg. portki i przy okazji zapytałem się kolesia co zrobić w przypadku awari katalizatora? (bo nie widzi mi się wywalanie grubej kasy za katalizator) spytałem się czy da rade zamontować strumienice i co teraz z sondą. Powiedział że to nie problem bo wywalaja katalizator, montują strumienice a w to samo miejsce do strumienicy montuja gniazdo sondy i już, czyli zachowuje swoją odległos i wartości
pozdro
Zapisane
KB60
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba '06, 1.4
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #81 -
Czwartek, 16.10.2008, 10:09:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam. 15 lutego 2006 roku kupiłem Seata Cordobę z silnikiem 1.4 dość bogato wyposażoną (poprzednio miałem 5 samochodów VW). Kłopoty z samochodem zaczęły się już na gwarancji. Instalacja elektryczna (kilka napraw), teraz kolejny raz przerwana wiązka świateł w pokrywie bagażnika, awaria silnika - uszkodzony czujnik obrotów wału korbowego.? Kilka dni temu pod podłogą rozpoczął się "łomot". "Dodatkowe" źródło dźwięku to - rozsypany KATALIZATOR ??? Przebieg samochodu - 65 tys.km. Nowy katalizator - 3500 zł. Jeśli źle trafię to na następne 2.5 roku. Stosunek ceny do jakości sprawia że to chyba najdroższy kat. na świecie. Piszę to wszystko bo nie wiem co można zrobić taniej. Liczę na pomoc i pozdrawiam miłośników samochodu SEAT.
od KYS: Używaj opcji szukaj!
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 16.10.2008, 10:59:50 wysłane przez KYS
»
Zapisane
Rene
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #82 -
Czwartek, 16.10.2008, 11:01:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Poszukaj zamiennika. Na pewno taniej będzie, sporo taniej.
Zapisane
Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #83 -
Czwartek, 16.10.2008, 12:24:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Rene Czwartek, 16.10.2008, 11:01:00
Poszukaj zamiennika. Na pewno taniej będzie, sporo taniej.
Sporo = jakieś 15 razy taniej
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #84 -
Niedziela, 26.10.2008, 16:05:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam do was pytanie. Jak bardzo może wzrosnąć spalanie na wypalonym katalizatorze? Mam dylemat, bo odkąd mam wypalony kat. spalanie LPG mam w granicach 12-13 l. Wcześniej palił ok 9 l/100 km. Czy możliwy jest tak duży wzrost spalania przy samym tylko katalizatorze?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #85 -
Niedziela, 26.10.2008, 21:32:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: aboz Niedziela, 26.10.2008, 16:05:59
Mam do was pytanie. Jak bardzo może wzrosnąć spalanie na wypalonym katalizatorze? Mam dylemat, bo odkąd mam wypalony kat. spalanie LPG mam w granicach 12-13 l. Wcześniej palił ok 9 l/100 km. Czy możliwy jest tak duży wzrost spalania przy samym tylko katalizatorze?
Ja bym obstawiał, że zarówno przyczyną wypalenia kata jak i zwiększenia spalania jest walnięta sonda lambda (o ile przy LPG masz czynną - nie znam się na LPG). Kat się przepali jak gaz/benzyna będzie się dopalał/a za silnikiem. A samo wypalenie kata nie powinno spowodować zwiększenia spalania a już na pewno o tyle. Przeca maleją opory wylotu spalin więc nawet może czasem spaść spalanie
No chyba, że się rozleciał całkiem kat to wtedy może blokować wylot - czyli może się zwiększyć spalanie i zamulać czasem. Jak wejdziesz pod auto i walniesz z pięści kata to grzechocze??
PS: Gdybyś już wymieniał to pamiętaj by oryginał sprzedać na allegro a nie zostawić mechanikowi
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Mariuuss
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Cordoba, 2000, 1.4 16V
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #86 -
Sobota, 22.11.2008, 18:28:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam serdecznie
Czy wg Was za dość głośne i drażniące buczenie może odpowiadać katalizator. Buczenie jest najbardziej słyszalne zaraz po odpaleniu przy zimnym silniku na biegu jałowym oraz przy wyższych prędkościach ok 130. Drażni szczególnie gdy siedzi się w aucie mniej dotkliwe na zewnątrz, a wszystko to zaczęło się po wymianie tłumików i złącza elast.
pzdr.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #87 -
Sobota, 22.11.2008, 19:02:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
No i winą tego sa tłumiki a nie katalizator. Masz nieoryginalne tłumiki więc buczą... Wiem bo sam taki błąd zrobiłem. A jak przekroczysz 150 to buczenie ustaje ? Bo u mnie od 150 w góre już nie buczy
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #88 -
Wtorek, 10.02.2009, 21:59:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: tomek
mechanicy chcą wyciąć i wstawić kawałek rury ,ale przecież będzie wtedy głośniejsza a chodzi mi o to żeby był cichszy ,bo dlatego chcę go wymienić, czy można wstawić inny tłumik tylko nie przelotowy może go zostawić aż się ceramika rozleci sam nie wiem co robić
Zużyty katalizator możesz wymienić na:
a) nowy katalizator,
b) rurkę,
c) strumienice,
d) katalizator z wyjętym środkiem,
Sposoby b, c i d mogą skutkować problemami przy badaniu technicznym.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Ziutek
Użytkownik
Offline
Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico
Odp: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
«
Odpowiedz #89 -
Wtorek, 10.02.2009, 22:04:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: tomek
Koledzy mam do wymiany katalizator bo autko coraz głośniej chodzi mam silnik 1.4 rocznik 98 jedni mechanicy chcą wyciąć i wstawić kawałek rury ,ale przecież będzie wtedy głośniejsza a chodzi mi o to żeby był cichszy ,bo dlatego chcę go wymienić, czy można wstawić inny tłumik tylko nie przelotowy może go zostawić aż się ceramika rozleci sam nie wiem co robić , co wy na to proszę o pomoc .Chodzi o to żeby był cichy jak pszczółka
Przeczytaj co napisałem kilkanaście postów wyżej.
Wstaw ceramiczny uniwersalny katalizator
Zapisane
Man & Machine in perfect harmony
Strony:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...