+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka  (Przeczytany 84190 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
Elwes
Gość



« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 20.02.2006, 23:07:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witaj..

Ja w swojej ibi wywaliłem kata bo brzęczał juz..
Jakie wady?
policja moze Ci sie przywalić o wysoki poziom spalin..
splanie sie podobno zwiększa.. jak bardzo.. nie zauważyłem w mojej ibi..

Zalety?
czuć większą moc.. większego powera...


pozdrawiam


PS. moje autko to: Ibiza Gti 2.0 115KM
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 21.02.2006, 09:00:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Elwes"
(...) czuć większą moc.. większego powera...



czy jest to tylko twoje odczucie subiektywne czy sprawdzałeś to na hamowni ...  :?:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
WoRaS
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 21.02.2006, 09:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Elwes"
policja moze Ci sie przywalić o wysoki poziom spalin..


Policja? Chyba raczej stacja diagnostyczna. Czasem sprawdzają spaliny podczas przeglądu rejestracyjnego, a auto bez katalizatora raczej ;) norm nie spełnia. Wtedy chyba zatrzymują dowód, a właściciel dostaje jakiś świstek upoważniający do jazdy. Aby dostać dowód z powrotem musi usunąć usterkę - w tym przypadku założyć katalizator.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 21.02.2006, 09:50:10 - NIEPRZECZYTANA »

Niewiem jak jest z tymi stacjami diagnostycznymi i pomiarem spalin. Niektóre sprawdzają - niektóre nie. Ale np. stare samochody typu Syrena czy Trabant, odchodzą daleko od norm spalania i nic sie w nich chyba nieda zmienić ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

piotrospan
Gość



« Odpowiedz #19 - Wtorek, 21.02.2006, 10:59:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
punchoo napisał/a:
np. stare samochody typu Syrena czy Trabant, odchodzą daleko od norm spalania i nic sie w nich chyba nieda zmienić ???
Norma czystości spalin zależy od roku produkcji danego pojazdu.

syrene czy trabanta ciężko spotkać więc spaliny tych tych aut nieprzeszkadzają
a stań na światłach za autosanem czy starem, można sie udusić od tych ekologów
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 21.02.2006, 11:56:16 - NIEPRZECZYTANA »

No ale chyba takich STARów czy Autobusów - nieda się inaczej już podkręcić, taka rasa i już.
Myślałem , że normy są wspólne ( podzielone na klasy: osobowe, ciężarowe, autobusy, inne ), a nieprzypuszczałem , że może to wiekowo być również podzielone. Wsumie samo idzie za sobą , że należałoby dokładać katalizatory do starych samochodów. Jak widzicie człowiek  ciągle się uczy i dowiaduje się czegoś nowego.....
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

SeTh Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław/Minehead UK
Samochód: IBIZA SE 94/2001, AUDI A6 AVANT 2,5TDI,HONDA PRELUDE IVGEN 2,2 VTI 220KM JDM, BMW E38 730i

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 21.02.2006, 11:58:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

No to tak.... po wymianie katalizatora na strumiennicę auto zrobiło się bardziej żywe i trochę głośniejsze. Co do spalania to nie zauważyłem żeby więcej palił. Oczywiście w katalizatorze jest sonda ale jak będziesz zmieniał to podejrzewam że nie sam więc jak magik będzie miał jako takie doświadczenie to zrobi odpowiednią przeróbkę i będzie ok. W moim przypadku tak właśnie było a cała impreza kosztowała mnie chyba 120 zł z roczną gwarancją na strumienicę. Jeśli chodzi o stacje diagnostyczne to różnie to bywa.. jak masz jakąś swoją stałą to gość się nie powinien przyczepić :)

Pozdrawiam
Zapisane

najważniejsze to nie wiedzieć, że nie da się czegoś zrobić ;) to  już połowa sukcesu :D
Elwes
Gość



« Odpowiedz #22 - Wtorek, 21.02.2006, 12:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

Tak więc..

@: Na hamowni wyszło 3KM więcej po wywaleniu kata..

@: U mnie w miescie jeździ Blue kabaryna która właśnie takowy sprzęt posiada więc sprawdzają..

@: Jeśli na przeglądzie sie czepiają i nie chca podbić.. proste.. jedzie sie do innego..
    Jak Kolega wyżej wspomniał różnie to bywa..


Pozdrawiam
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 21.02.2006, 13:45:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Elwes"
Tak więc..

@: Na hamowni wyszło 3KM więcej po wywaleniu kata..

@: U mnie w miescie jeździ Blue kabaryna która właśnie takowy sprzęt posiada więc sprawdzają..

@: Jeśli na przeglądzie sie czepiają i nie chca podbić.. proste.. jedzie sie do innego..
    Jak Kolega wyżej wspomniał różnie to bywa..


Pozdrawiam



czyli w mocy prawie nic nie przybyło ... reasumując to moim zdaniem "nie warta skórka wyprawki"  :|
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Elwes
Gość



« Odpowiedz #24 - Wtorek, 21.02.2006, 14:39:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
Cytat: "Elwes"
Tak więc..

@: Na hamowni wyszło 3KM więcej po wywaleniu kata..

@: U mnie w miescie jeździ Blue kabaryna która właśnie takowy sprzęt posiada więc sprawdzają..

@: Jeśli na przeglądzie sie czepiają i nie chca podbić.. proste.. jedzie sie do innego..
    Jak Kolega wyżej wspomniał różnie to bywa..


Pozdrawiam



czyli w mocy prawie nic nie przybyło ... reasumując to moim zdaniem "nie warta skórka
wyprawki"  :|



Tzn. Kolega wyzej napisał że mu brzęczy juz kat.. więc albo moze walnąć przelotke.. albo strumienice.. moim skromniutkim zdaniem lepiej dołożyć troszke kasy i walnąć strumienice.. przybędzie troche mocy.. i wogle jakos tak fajniej...
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 21.02.2006, 17:56:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"

czyli w mocy prawie nic nie przybyło ... reasumując to moim zdaniem "nie warta skórka wyprawki"  :|



To zależy od współczynnika "tarcia".
Zobacz cenę kata a zobacz cenę strumiennicy....
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 21.02.2006, 18:28:52 - NIEPRZECZYTANA »

nie ograniczaj tego tylko do kwestii ceny ... poza tym jest to element którego nie wymieniasz co miesiąc ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
tomcich
Gość



« Odpowiedz #27 - Czwartek, 23.02.2006, 09:22:29 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki chłopaki :pub:  zdecyduje sie chyba na strumienice tylko musze podjechać do jakiegoś szpeca co tym sie zajmuje żeby nie było problemów z sondą.  :ok:
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 23.02.2006, 14:11:19 - NIEPRZECZYTANA »

To pochwal się koniecznie spostrzeżeniami po wymianie...

Ja kiedyś w jetcie 1.8 (GX 90KM) wywaliłem katalizator ale w zamian wstawiłem proste rurkę.

Autko zeszło z 11 sekund do 10.5 sekundy do setki i jakby bardziej wgniatało ale dopiero od 3/4 obrotów. Elastyczność za to chyba spadła. Pewnie dlatego że zmniejszyła się objętość całego układu.

Ja zdecydowałem się na ten krok bo również rozleciał mi się katalizator i denerwowało mnie jego brzęczenie. Z sondą nie miałem problemu bo była zaraz za kolektorem ale w modelach, które miały ją przy kacie (m.in G60) wywalenie kata bardzo często powodowało wypalenie tłoków czy coś w tym rodzaju, więc impreza kosztowna.

Zatem lepiej ostrożnie podejdź do zagadnienia.

PS: Wstawiając strumienice bedziesz miał sprawnijeszy wylot. Pomyśl tez o usprawnieniu dolotu, żeby to miało ręce i nogi. Np jakiś wkład K&N'a albo stożek.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
biolutki188
Gość



« Odpowiedz #29 - Czwartek, 06.04.2006, 21:01:02 - NIEPRZECZYTANA »

mam pytanko jak wyciongne katalizator to razem z sondą bo cos słyszalem ze w kat jest razem z sondą lambda
 odp aha i kat bedzie do sprzedania jak cos pozdro
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Skocz do: