Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach  (Przeczytany 73329 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 02.04.2012, 08:31:43 - NIEPRZECZYTANA »

jak Ci wskazówka nie idzie w górę to 95% termostat do wymiany.
ale ten układ nie jest na tyle inteligenty żeby kontrolka się pojawiała bo termostat jest uwalony, myślę że kilka rzeczy może się tutaj na siebie nakładać, posprawdzaj węże i chłodnice
Zapisane
Ceran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon, 2004, 1,9 TDI ARL

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 02.04.2012, 08:58:12 - NIEPRZECZYTANA »

Problemem mogą być także zimne luty... Poczytaj tutaj:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3948.60
Zapisane

Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 02.04.2012, 09:08:59 - NIEPRZECZYTANA »

Podpowiedź z zimnymi lutami pasuje mi. Czasem musiałem walnąć w obudowę aby zaświeciła kontrolka świateł. Dzięki. Zaczną od wyjęcia liczników.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 02.04.2012, 09:32:20 - NIEPRZECZYTANA »

a masz czujnik poziomu plynu w zbiorniczku?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 02.04.2012, 09:39:42 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnika nie ma. Widzę ilość płynu właściwą. Dwie opcje do przerobienia. Luty lub termostat.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 02.04.2012, 10:06:00 - NIEPRZECZYTANA »

nie ma czegos takiego jak kontrolka termostatu a skoro nie masz czujnika poziomu to i kontrolka nie powinna dzialac, sygnalizuje ona brak plynu.
Od temp masz wskaznik

Gogle mowi zimne luty w liczniku
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 02.04.2012, 10:10:58 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 02.04.2012, 10:24:50 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mówimy o kontrolce termostatu. W zespole liczników jest ikona termometru która mówi o zyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego. Ona mi miga po ok. 5 min od uruchomienia silnika. Traktuję to jako nieotwieranie się termostatu i ciągłą prace sinika na małym obiegu chłodzenia. Wtedy kontrolka miga bo płyn jest zbyt gorący lub jak wspominałem zimne luty w zespole wskaźników.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 02.04.2012, 10:38:40 - NIEPRZECZYTANA »

wtedy wskaznik pokazal by czerwone pole a pod maske bys glowy sie wlozyl bo  :evil:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 02.04.2012, 10:45:18 - NIEPRZECZYTANA »

Nie pokaże czerwonego pola bo wąż górny na którym jest czujnik temperatury jest lekko ciepły na początku, patrząc od bloku silnika. Do czujnika jest prawie zimny. Coś innego uruchamia mi tę kontrolkę. Co nie wiem. Stąd podejrzenie zimnych lutów.
Zapisane

stan
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 02.04.2012, 19:45:26 - NIEPRZECZYTANA »

Nie pokaże czerwonego pola bo wąż górny na którym jest czujnik temperatury jest lekko ciepły na początku, patrząc od bloku silnika. Do czujnika jest prawie zimny. Coś innego uruchamia mi tę kontrolkę. Co nie wiem. Stąd podejrzenie zimnych lutów.
czyli samochód się nie gotuje bo termostat nie ma wpływu na działanie czujnika temperatury bo jest on na tzw małym obiegu czyli płyn tam cały czas krąży a termostat reguluje przepływ płynu na chłodnice
Zapisane

Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 03.04.2012, 05:28:15 - NIEPRZECZYTANA »

Możemy temat zamknąć. Dzięki Wszystkim za pomoc. Usterka usunięta. Wyjąłem zestaw wskaźników i polutowałem jeszcze raz luty. Zwróciłem szczególną uwagę na luty przy wtyczce przewodów. Było tam dużo , prawie każdy lut naruszony zębem czasu i pewnie drgań. Złożyłem   wszystko do kupy i cud. DZIAŁA. Także Panowie jak coś dziwnego ze wskazaniami czy kontrolkami to widać gdzie szukać. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
Zapisane

stan
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #56 - Piątek, 28.12.2012, 19:34:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie wszystkich.Mam w swoim Toledo (silnik AHF) taki problem.Zima gdy temp na dworze spada w okolice 0 stopni po nocy w swoim autku obserwuje sytuacje ze po uruchomieniu silnika po kilku sekundach wurzuca mi blad w ukladzie chlodzenia (zapala sie czerwona kontrolka).Czasem kontrolka swieci sie minutke a czasem nawet 4-5 minutek.Przez ostatnie 2 tygodnie obserwowalem poziom plynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym, ale nie zauwazylem zeby plynu ubywalo.Kontrolka nie zapala sie przy temperaturach powyzej 5 stopni. Zauważylem tez ze wskaznik temp zaczyna fiksowac.Dzisiaj przejechalem ponad 100km z temperatura ustawiona na max ale nadmuch tylko na 2 maksymalnie i wskazowka doszla tylko ostatniej podzialki przed 90.Jak zwiekszam nadmuch na 4 to temp potrafi spasc jeszcze nizej.Dotad takie sytuacje mi sie nie zdarzaly.Nawet z nadmuchem na 4 i temperatura na max wskaznik temp dzwigal sie do 90stopni i trzymal bez problemu.Czy obydwa te elementy mozna laczyc ze soba czy to dwie niezalezne usterki?Czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie (dla silnika AHF) znajduje sie termostat i czujnik temp? Zlokalizowalem jakis czujnik (z niebieskim pierscieniem uszczelniajacym) zamontowany na plastikowym trojniku przykreconym do bloku silnika ale nie mam pojecia czy to czujnik temp.Mozecie mi podpowiedziec gdzie szukac rozwiazania tych usterek i co nalezaloby wymienic?Za jakakolwiech pomoc dziekuje.Pzdr
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Piątek, 28.12.2012, 19:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli vag nie notuje bledu to dolej plyny ponad max - jezeli pomoze to rozwiazaniem jest wymiana zbiorniczka z czujnikiem poziomu plynu
to odnosnie kontrolki reszta juz na forum szeroko opisywana: termostat
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28.12.2012, 19:51:22 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Avari Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario 1.9tdi 1999r

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 13.10.2015, 16:35:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, chce sam wymienić termostat w cordobie vario 1999r 1.9TDI. Ma ktoś pojęcie gdzie znajduje się takowy termostat? Prosze o linki lub zdjecia

od KYS: Już istnieje odpowiedni wątek na takie pytania. Musisz wszystkie pytania zadawać w dziale "Licznki i lampki kontrolne"?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13.10.2015, 16:49:29 wysłane przez KYS » Zapisane
konfucjusz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 6L2 2003 1.9 TDI 100KM

« Odpowiedz #59 - Wtorek, 31.10.2017, 13:05:13 - NIEPRZECZYTANA »

Muszę wymienić termostat. Jakiej firmy najlepiej kupić?
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Skocz do: