+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» szarpanie silnikiem na nizszych obrotach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: szarpanie silnikiem na nizszych obrotach  (Przeczytany 21749 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
maniekk214
Gość



« Odpowiedz #15 - Środa, 23.11.2005, 07:43:10 - NIEPRZECZYTANA »

bardzo prosta - nasze stacje sa jeszcze daleko od europy  :evil:  i na dobre paliwo to bedziemy musieli jeszcze sobie poczekac A co do normalnej ceny to po wczorajszych wypowiedziach polityków to jeszcze dłuzej  :satan:
Zapisane
karp23
Gość



« Odpowiedz #16 - Wtorek, 14.02.2006, 23:59:02 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź pożiom oleju może masz problem z popychaczami
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #17 - Sobota, 20.12.2008, 23:10:15 - NIEPRZECZYTANA »

Podepnę się pod ten temat :)

Ostatnio miałem okazje jeździć kuzynki Passatem (silnik 1.9TDI, 110 koni, skrzynia automatyczna, 98rok) i zauważyłem taki objaw, ze silnik "pyka" - jadąc na 3 i 4 biegu przy prędkościach 60 - 100 km/h auto pyka (obroty skaczą do góry o ok 100 obr/min) Co może być przyczyna tego pykania???


1. na luzie nie pyka
2. zimny nie pyka
3. ciepły na luzie nie pyka
4. ciepły podczas jazdy na 3,4 biegu pyka (im cieplejszy tym gorzej)
5. na ciepłym silniku traci moc
6. pali na dotyk: ciepły i zimny
7. powyżej 120 km/h rzadko pyka
8. Vag nic nie wykazuje żadnych błędów
9. I jeszcze jedno po odpaleniu jak sprawdzam spalanie aktualne to wędruje ono np. 5,4-5,5-5,6-5,7 i w dół 5,7-5,6-5,5-5,4.

« Ostatnia zmiana: Niedziela, 21.12.2008, 14:18:55 wysłane przez Łukasz » Zapisane
FiFi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Świerże Górne
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDi AGP

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 10.09.2009, 09:53:59 - NIEPRZECZYTANA »

Mi również szarpało auto na niższych obrotach. Pojechałem do mechanikera i wymienił mi przewody paliwowe odpowiedzialne za odprowadzanie nadmiaru ON z wtrysków, czy jakoś tak. Miałem strasznie zalany silnik ropą. Po wymianie ok. Przewody były dziurawe i z tego co mi wyjaśnił mechanik dostawało się powietrze i dlatego. Jednak szarpanie pojawia się od czasu do czasu i tylko i wyłącznie na ciepłym silniku i najniższych obrotach gdy wciskając gaz lekko, i powoli auto jakby dostawało za mało paliwa.
Zapisane
steryd28 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110k

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 26.07.2011, 20:00:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam problem z seatem Leonem 1.9tdi 110km a ogólnie chodzi o  szarpanie samochodu przy 2 i 3 biegu po dodawaniu lekkiego gazu zaczyna się od 1000 do 2000 obrotów, przy większy obrotach wszystko już jest ok. Nie działała mi również turbina i mechanik zalecił mi wymiane przepływomierza (Wymieniłem go na zamiennik).Po wymianie przepływomierza turbina zaczęła mi działać poprawnie lecz z szarpaniem silnika nie było nadal zmiany. Zdecydowałem się na  diagnostykę komputerową po tej diagnostyce okazało się że przepływomierz podaje za dużo powietrza(dawka jest nawet o 1000 większa od normy).
W załączniku 1 dodam diagnostykę przepływomierza(zamiennika)
Po czym zdecydowałem się na kupno oryginalnego przepływomierza, i okazało się ze nadal szarpie, ale po kolejnej diagnostyce wyniki były już lepsze bo różnica jest tylko o 200.
Dodam w 2 załączniku diagnostykę oryginalnego przepływomierza
Robiłam diagnostykę turbiny  i jest dobra
Włączyłem auto na tryb awaryjny i nadal  szarpanie( a chodzi ogólnie o odłączenie przepływomierza i czujnika prędkości)
Wszystkie filtry, olej w skrzyni był wymieniany.
Proszę o pomoc z tym problemem, może ktoś już spotkał się z taka awarią.
Zapisane
kolciunio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 2000r 19.TDI 110KM chip na 150KM

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 25.09.2011, 13:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Od jakiegoś miesiąca jestem właścicielem Seata Leona 1.9TDI 110KM chip na 150KM z grudnia 2000r.
Od kiedy kupiłem autko wszystko było ok ale miałem pękniętą szybkę od licznika znalazłem używaną ale w b.dobrym stanie. Wszystko udało się zmienić bez odpinania żadnego przewodu ale nie jestem pewien czy faktycznie żaden przewód się nie odpiął i teraz autko przy zmianie biegów i  obrotach od 1100 do 1500 szarpie silnikiem później ja już załącza się turbinka  wszystko się uspokaja. Czy będę zmuszony zajechać na serwis czy jest to do zrobienia samemu?
Zapisane
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 25.09.2011, 13:55:04 - NIEPRZECZYTANA »

moim zdaniem egr  do czyszczenia lub zapchany  filtr paliwa
Zapisane
kolciunio Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 2000r 19.TDI 110KM chip na 150KM

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 25.09.2011, 22:05:22 - NIEPRZECZYTANA »

Poprzedni właściciel mówił mi przy sprzedaży że wymieniał wszystkie filtry. Dopiero poznaje to autko wiec jakiekolwiek skróty typu egr jak napisałeś nie mówią mi zbyt wiele.  Czy zatankowanie jakiegoś lepszego paliwa pomoże przeczyścić ową usterkę?

P.S. jak do tej pory tankowałem na stacji BP
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 26.09.2011, 09:38:35 - NIEPRZECZYTANA »

Wpisz w wyszukiwarkę Szarpanie TDI, EGR, N75 i wtedy cos się dowiesz...
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» szarpanie silnikiem na nizszych obrotach
Skocz do: