+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura ponad 90C !!!!!  (Przeczytany 115623 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 19.02.2007, 23:08:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Zgadza się, ale jak wspomniałem termostat jest dopiero nowy kupiony i zamontowany.
o niczym to nie swiadczy, jakbys czytal forum to bys wiedzial ze mozna kupic kilka i wszystkie zle, pozostaje jeszcze obudowa...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 19.02.2007, 23:21:06 - NIEPRZECZYTANA »

termostat można sprawdzić.. użyj SZUKAJKI zhasłem "termostat" - wałkowane wiele razy.. :czytaj:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 19.02.2007, 23:23:19 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem jak termostat sprawdzić i zrobie to jutro. Wiem, że wentylator się nie włączał nawet jak silnik miał 120 stopni. Ale skoro na trasie silnik się zagrzewa to sam wiatrak chyba nie może być przyczyną, bo wtedy musiałby chodzić cały czas.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 19.02.2007, 23:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Ale skoro na trasie silnik się zagrzewa to sam wiatrak chyba nie może być przyczyną, bo wtedy musiałby chodzić cały czas.
dokladnie  :ok:  ped powietrza wychlodzi silnik do bialego pola.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 19.02.2007, 23:29:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Wiem jak termostat sprawdzić i zrobie to jutro. Wiem, że wentylator się nie włączał nawet jak silnik miał 120 stopni. Ale skoro na trasie silnik się zagrzewa to sam wiatrak chyba nie może być przyczyną, bo wtedy musiałby chodzić cały czas.


Prawda, szczególnie w tej temperaturze. A może masz mało płynu? Albo wodę i Ci gdzieś pomarzła?? Póki co sprawdź termostat i jego obudowę - wynika z Twojego opisu,że termostat może się nie otwierać - albo padnięty, albo coś tam przeszkadza -poszukaj na forum o obudowie.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 20.02.2007, 15:06:24 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz krociec czy to wglebienie gdzie opiera sie precik termostatu nie jest przypadkiem na wylot - wtedy nawet sprawny termostat nie otworzy ukladu i silnik bedzie sie gotowal w trasie.
do tego zakladu juz nie jezdzij bo jakby mi wyjeli termostat bez mojej wiedzy i w ten sposob 'naprawili' usterke to bym ich chyba zaj**** a przynajmniej mocno opier*****  :satan:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 20.02.2007, 18:07:56 - NIEPRZECZYTANA »

Do zakładu pojade na bank! Mam fakturę i troche opiernicze mechanika który to zrobił.

Dziurka w króćcu jest właśnie na wylot!!! Czy to oznacza, że znaleźliśmy już przyczynę? Jutro będzie założony nowy krociec.

Pozdrawiam
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 20.02.2007, 21:38:14 - NIEPRZECZYTANA »

no to sprawa jasna. tez tak mialem. krociec zalatwi sprawe. jego koszt to ok 6zl i zalozysz go spokojnie sam.
jak ta dziurka jest na wylot to precik termostatu nie ma sie o co oprzec i jak sie wysuwa z termostatu pod wplywem temperatury to trafia w proznie i nie cofa termostatu, przez co nie otwiera sie duzy obieg i dlatego silnik sie gotuje.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #53 - Środa, 21.02.2007, 18:33:05 - NIEPRZECZYTANA »

Z wielkim zadowolenie stwierdzam, że przyczyną był króciec warty 20zł. Była w nim dziura na wylot. Dziękuję wszystkim, którzy pomogli w problemie.

Pozdrawiam
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
waldi
Gość



« Odpowiedz #54 - Sobota, 14.04.2007, 10:21:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich klubowiczow mam taka prozbe mam seata ibize z 1994 roku wczoraj jadac nia po kilku kilometrach zaczela mi wskazuwka temperatury isc w gore doszla na polowe i wlonczyl sie wentylator czy to jest standardowe w tym typie czy niestety cos padlo i ile ma temperatura cieczy chlodzoncej jezeli wskazuwka temperatury umeiszczona jest na polowe zegara oczywiscie ze wlonczy sie wentylator w momencie kiedy wskazowka znajdje sie na polowe wskaznika zegara prosil bym o szybkom odpopwiedz jelsi ktos mial z tym zwiazane

[ Dodano: 2007-04-14, 11:28 ]
rzeczywista temp gdy wskazówka jest na drugiej kresce ?? i w którym miejsu powinna być wskazówka przy normalnej jeżdzie i sprawnym silniku ?? w aulcie seat ibiza 1994 rok pojemnosc to 1035 bo u mnie wskauzwka ejst na polowie i wlancza sie wentylator chlodzoncy i czy to narmalne jest z ta temperatura
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #55 - Sobota, 14.04.2007, 10:53:52 - NIEPRZECZYTANA »

normalna temp. to 90st. czyli pion. wentylator powinien sie wlaczyc za pionem.
Podepnij pod kompa i sprawdz kiedy sie wlacza wentylator, jezeli wczesniej niz 95-98st to wymien wlacznik went. w chlodnicy.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Phooryz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna

« Odpowiedz #56 - Piątek, 27.06.2008, 22:22:20 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, jak nie urok, to sraczka :)

Wczoraj udalo mi sie rozwiazac problem falujacych obrotow na biegu jalowym (zanieczyszczona przepustnica), a dzisiaj z kolei zonka zagotowala silnik  :'( Z jej wyjasnien wynika, ze po 20 minutach spokojnej, bezproblematycznej jazdy nagle spod maski zaczela wydobywac sie para. Zatrzymala sie natychmiast, otworzyla maske i zobaczyla, ze dymi sie ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego, a wszystko pod nim jest plynem zalane. Nie wie jednak, czy wskazowka temperatury wjechala na czerwone pole. Po jakichs 2 godzinach podjechalismy do auta - okazalo sie, ze zbiorniczek jest zupelnie pusty, wiec wlalem plynu tyle, aby siegalo wskazania MAX i uruchomilem silnik na 5 minut pracy na luzie. Temperature plynnie wzrosla tak, ze wskaznik znalazl sie na srodku skali (pionowo) i nic wiecej, silnik rowno, spokojnie pracowal, wiec po 5-6 minutach ruszylismy, ale ujechalismy jakies 3 km i wskazowka gwaltownie zblizyla sie do czerwonego pola. Zatrzymalem sie, po otwarciu maski zobaczylem, ze plyn w zbiorniku jest dobre 4 cm powyzej MAX i syczy przy korku, a pod spodem znow jest mokro. Odczekalem az sie uspokoi (kolejne 5 minut) i delikatnie probowalem go odkrecic, ale spod korka zaczelo sikac plynem. W poblizu byl warsztat, wiec dopchalismy auto. Mechanik uznal, ze z silnikiem jest wszystko ok (obawialem sie, ze moze poszla uszczelka), wymieniony wczoraj olej nie zamienil sie w kisiel, zasugerowal natomiast, ze moze to byc zepsuty wentylator (jego silnik byl zupelnie zimny). Auto u niego zostalo, zeby jutro je przebadac dokladniej. Co o tym sadzicie? Badanie VAG da precyzyjna odpowiedz? Co moze byc jeszcze nie tak: termostat, bezpiecznik wentylatora, jakies zatkanie przewodow, czujnik jakis?

Help!!!
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Piątek, 27.06.2008, 22:33:48 - NIEPRZECZYTANA »

chlodnica zapewne nie byla goraca?

sprawc krociec termostatu (to co go przykrywa)
na 90 % masz w nim dziure i termostat sie nie otwiera :-X
naj czestszy problem silnikow AEX
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Phooryz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna

« Odpowiedz #58 - Piątek, 27.06.2008, 22:44:27 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wydaje mi sie, aby chlodnica sie nagrzala. Za to gumowa rura na gorze byla goraca jak cholera.

Gdzie jest ten termostat w komorze silnika?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #59 - Piątek, 27.06.2008, 22:54:32 - NIEPRZECZYTANA »

pod aparatem zaplonowym w plastikowej obudowie przykreconej do glowicy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Skocz do: