+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» opoźnienie przy wciskanu gazu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: opoźnienie przy wciskanu gazu  (Przeczytany 15838 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Morgan
Gość



« Odpowiedz #15 - Niedziela, 07.01.2007, 23:59:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "razz"
Nawet chyba wiem ktora ibi jest Twoja, czesto stoisz kolo nadlesnictwa a ja mieszka ulice dalej


Dokładnie ta :ok: Jak ją tam zobaczysz to zapraszam do stihla przy nadleśnictwie  :pub: Jak będziesz miał kiedyś ze swoją ibizą problemy to mów od razu-nie jedno już ze swoja przeszedłem, ASO nam nie straszne no i jak trzeba to i kompa się podłączy  ;-)
Zapisane
razz
Gość



« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 08.01.2007, 20:48:02 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj znowu cie tam widzialem :P Ale akurat nie mialem czasu sie zatrzymac.
W czwartek jade do ASO zobaczymy co powiedza.
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 08.01.2007, 23:25:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "razz"
W czwartek jade do ASO zobaczymy co powiedza.


Pozdrów ich :ok:
Zapisane
razz
Gość



« Odpowiedz #18 - Czwartek, 11.01.2007, 15:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

No i serwis jak zawsze dal dupy  :pala:

Odstawilem do nich samochod o 8 rano specjalnie zeby dzisiaj to zrobili. Mieli do 17 zrobic i zadzwonic wczesniej o ktorej dokladnie skoncza. Sie po raz kolejny nie pofatygowali zeby zadzwonic wiec sam sie do nich dodzwonilem i okazalo sie ze dzisiaj nie zrobia  :pala:
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 11.01.2007, 16:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

w mojej tez jest opóźnienie w momencie wcisniecia pedalu gazu islychac charakterystyczne cykniecie/zassanie powietrza, czy w roczniku 98 byl elektroniczny pedal gazu? u mnie jest linka, podpowie ktoś?

Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Morgan
Gość



« Odpowiedz #20 - Czwartek, 11.01.2007, 23:16:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "razz"

Odstawilem do nich samochod o 8 rano specjalnie zeby dzisiaj to zrobili. Mieli do 17 zrobic i zadzwonic wczesniej o ktorej dokladnie skoncza. Sie po raz kolejny nie pofatygowali zeby zadzwonic wiec sam sie do nich dodzwonilem i okazalo sie ze dzisiaj nie zrobia


Byłeś na Dmowskiego?
Zapisane
razz
Gość



« Odpowiedz #21 - Czwartek, 11.01.2007, 23:50:38 - NIEPRZECZYTANA »

Nie na Karkonoskiej  :niewiem:
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #22 - Piątek, 12.01.2007, 11:08:38 - NIEPRZECZYTANA »

No to jedź na Dmowskiego. O Auto Śląsk na Karkonoskiej zapomnij-nawet sobie nie wyobrażasz co oni potrafią zrobić z Twoim autem :los: Na Dmowskiego nie są idealni ale zawsze można się dogadać i nigdy problemów nie robią.

Jak coś to łap mnie na gg
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 12.03.2007, 23:06:59 - NIEPRZECZYTANA »

Do kol. Gizmo W silnikach AEX jest linka gazu ale mimo tego objaw o którym piszesz jest naturalny dla tych silników i świedczy jedynie o tym ze masz poprawnie ustawiony zapłon (6 stopni przy 1500 obrotów). Oczywiście wszystko można zniwelować i zrobić żeby wchodził od razu na obroty ale wówczas spalanie będzie siegało 12 litrów auto po wysprzegleniu i po przekręceniu kierownicą będzie gasło (wspoma). Palec i kop. będą się palić. Tak wiec nie przejmój się zassanie powietrza i minimalne opóźnienie dla AEXa to normalny objaw. Powiem przewrotnie: Gorzej jeśli ktoś tego nie ma :)

JEśli chodzi natomiast o opóźnienie w silnikach 1.4 16V ( na elektronicznym pedale gazu) szczerze mówiąc, nie mam tego objawu (cordoba 2003)
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 13.03.2007, 08:29:00 - NIEPRZECZYTANA »

Jacenty85 dzięki za wyjaśnienie. u mnie wszystko ok z tym gazem nawet niektorzy sie pytaja (laicy) co to tak robi to im mowie ze stozek, a jak jada to gwizdze Turbina bo mam za malo oleju w skrzyni i slychac gwizd. :los:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 13.03.2007, 15:20:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jacenty85"
W silnikach AEX jest linka gazu ale mimo tego objaw o którym piszesz jest naturalny dla tych silników i świedczy jedynie o tym ze masz poprawnie ustawiony zapłon (6 stopni przy 1500 obrotów). Oczywiście wszystko można zniwelować i zrobić żeby wchodził od razu na obroty ale wówczas spalanie będzie siegało 12 litrów auto po wysprzegleniu i po przekręceniu kierownicą będzie gasło (wspoma). Palec i kop. będą się palić.

kurcze,
ja chcialem wlasnie skasowac ten 'luz' na lince i podciagnalem ja troche przy przepustnicy (pod filtrem powietrza). jak wszystko poskladalem to zaczal mi nierowno chodzic i kopcic i nie chcial sie ladnie wkrecac na obroty, poza tym podniosl mi sie pedal gazu. wrocilem wiec do pierwotnych ustawien linki ale nie bardzo pomoglo. czy grzebanie przy lince moglo byc przyczyna? dodam jeszcze ze wczesniej sprawdzalem kompresje, ale przy tym chyba nie da sie nic sp....lic?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #26 - Środa, 14.03.2007, 00:21:39 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedy za mocno będzie naciągnięta linka gazu wówczas mówiąc trywialnie nie pozwalasz pracować przepustnicy. W kompie pojawia się błąd  dotyczący nastawów podstawowych a konkretnie ich braku i auto nie ma mocy dlatego że wchodzi w tryb awaryjny (brak regulacji dynamicznego konta wypredzenia zapłonu) Jeśli ktoś dokona adaptacji przepustnicy przy zbyt mocno naciągniętej lince gazu wówczas pojawia się problem z tym że auto jest słabe. Dzieje sie tak na skutek stricte elektroniczny. Zostało wykonana czynność, która nie powinna byc wykonana bo były błedy w ECU a ich brak jest podstawowym warunkiem wykonania adatacji. Teraz jak to odkręcić. Należy poluzować linke (poprzednie położenie - ma istniec luz który pozwala na swobodną pracę nastawnika. Wejść do kompa, przegrać "soft", dokonać procedury adaptacji :
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
 
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098"
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Później należy wziąć lampe stroboskopową i sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu oczywiscie wchodząc  w tryb nastaw podstawowych ( silnik ponad 80 st,zapalony,kanał 001) silnik wtedy sobie podniesie wolne obroty do wartości około 1450 obr\min,i lampa z opóźniaczem błysku ustawić zapłon zgodnie ze specyfikacją czyli na 6 stopni.

Jeśli chcesz sobie zaoszczędzić albo spróbować sił bez adaptacji i przegrania softu (oczywiscie wcześniej pluzować linke!) proponuje odpiąć kleme - i doknąć ją do plusowej po czym zaczepić i włączyć zapłon na 30 sekund i odpalić mnaszynę. Poczekać aż się zagrzeje do włączenia wentylatora. Znam przypadki że pompagało ale były one sporadyczne.

Z tego można wyciągnąć taką konkluzję że linki gazu przy nastawnikach przepustnicy potrafią narobić takiego bałaganu, że człowiek nie może dojść do ładu.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #27 - Środa, 14.03.2007, 08:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki za obszerna odpowiedz  :pub:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» opoźnienie przy wciskanu gazu
Skocz do: