Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Turbina nie laduje.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
12
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Turbina nie laduje. (Przeczytany 113780 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #75 -
Wtorek, 05.05.2009, 20:09:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kriss
ale jak zmieniam bieg np z 3 na 4 to auto zwalnia i chwilkę się zastanawia co ma zrobić.
Miałem czy jeszcze mam to samo. Niby po czyszczeniu N75 było ok, potem znów zaczął łapać Notlaufa. Wyczyściłem przepływkę i znów jakiś czas ok i znów parę razy Notlauf. Ostatnio niby nie ma Notlaufa ale właśnie tak lekko przymulał, jakby się zastanawiał co ma robić. Ostatni tydzień trochę go przeganiałem i narazie ciągnie pięknie. Ale jak dzisiaj na krótkim wyprzedzałem 4 sztuki na 4-biegu i zbliżało się 130km/h to zaczynałem się bać, czy się nie wysypie, bo nie było gdzie zjechać, a pas się kończył. Kiedy się da to go cisnę. Nawet turbinka jakby wcześniej zaczęła łapać obroty - szybciej i przy mniejszym nacisku jest słyszalna
Nie wiem czy to ok, ale na razie śmiga. Nie słychać jakby się miała zacierać czy coś w tym stylu.
Zapisane
kriss
Użytkownik
Offline
Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #76 -
Piątek, 08.05.2009, 17:45:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wszystko jasne umylem przeplywke i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC i po umyciu auto jezdzilo gorzej niz SDI - uszkodzilem przeplywke
. Kupilem dzis od BMW E46 i auto smiga az milo i smialo moge powiedziec ze nigdy tak niejezdzilo 150km/h na 4 biegu to chyba dobrze
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #77 -
Piątek, 08.05.2009, 17:54:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kriss
Kupilem dzis od BMW E46
No to nieźle z tą przepływką od BMW. Daj linka jaka dokładnie. Jaka cena i jak przerobiłeś wtyczkę
Zapisane
kriss
Użytkownik
Offline
Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #78 -
Sobota, 09.05.2009, 16:31:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
jutro dam indeks a wtyczki nieprzerabialem pasuje idealnie
Napisano: Piątek, 08.05.2009, 23:45:56
obiecany index 0 280 217 124 ja kupilem w firmie auto partner firmy MaxGear i zaplacilem 170PLN
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #79 -
Niedziela, 10.05.2009, 09:58:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kriss
...i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC...
Jak można wyczyścić ten czujnik
Gdzie on się dokładnie znajduje
Czy to skomplikowane
Nie mówisz tutaj o N75
Czy to pozycja 32 z rysunku poniżej:
Polecam
http://www.vagcat.com
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.05.2009, 10:05:13 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
guayre
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #80 -
Niedziela, 10.05.2009, 10:39:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane...
A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec).
Zapisane
maykel
Użytkownik
Offline
Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #81 -
Niedziela, 10.05.2009, 12:07:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #82 -
Niedziela, 10.05.2009, 21:51:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: maykel Niedziela, 10.05.2009, 12:07:54
Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam
Nie każda turbina posiada kierownice spalin.
Bez rozbierania to najłatwiej sprawdzić po oznaczeniu turbiny, lub silnika do którego jest dołączona (jeżeli bierzemy pod uwagę seryjną turbinę).
AHF - o ile mnie pamieć nie myli ma zmienną geometrie łopatek, więc posiada kierownice spalin.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #83 -
Poniedziałek, 11.05.2009, 10:02:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: guayre
Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane...
A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec).
A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki
Rysunek wg katalogu do mojego ASV. Ten ic'k to rozumiem intercooler
Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.05.2009, 11:22:57 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #84 -
Poniedziałek, 11.05.2009, 11:29:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: krumi1978
A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki
Spirytus salicylowy to roztwór kwasu salicylowego w etanolu. Ja bym nie ryzykował. Poza tym po odparowaniu zostawia krystaliczny nalot. Idź do sklepu kup 0,5l benzyny extrakcyjnej, pewnie jeszcze się przyda.
Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 12:26:49
Cytat: krumi1978
Rysunek wg katalogu do mojego ASV
mnie to na ALH wygląda.
Cytat: krumi1978
Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści
Co ty tam masz?
Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą.
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #85 -
Poniedziałek, 11.05.2009, 19:40:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Co ty tam masz?
Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą.
Ano jest coś takiego pod numerem 34:
To co to jest i czy to też się jakoś czyści
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #86 -
Poniedziałek, 11.05.2009, 20:53:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ano 34 to elektrozawór klapy gaszącej, taka "przewpustnica" przed EGRem. Napewno nie jest podpięta do EGRa. Do EGRa idzie tylko wężyk nr 19.
Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 21:52:42
A i nie wiem czy jesttam co czyścić, może wytrzeć z oleju.
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #87 -
Środa, 08.07.2009, 11:49:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Odgrzeje kotlecika. Po czyszczeniu N75 nie było w sumie notlaufów, ale coś późno dało się czuć turbinę(max. ciśnienie) - coś koło 2200-2500. Chyba trochę późno łapie max
No i ładowało max. do 4000obr/min. Wymieniłem N75 na nowy. Dolna granica prawie ta sama - łapie max dopiero ok.2100-2300. Co o tym myślicie
Późno czy OK
Ale za to ciągnie prawie do 4500obr/min, choć i to chyba nie jest zadowalające. Powinien więcej obrotów ciągnąć z tego co się orientuję
Co to może być, skoro nie ma notlaufów
Został mi jeszcze czujnik ciśn. doładowania - trochę brak czasu ale dam znać czy się coś zmieniło
Bo chyba EGR nie ma z tym nic wspólnego, żeby czyszczenie mogło pomóc
«
Ostatnia zmiana: Środa, 08.07.2009, 12:06:33 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #88 -
Środa, 08.07.2009, 12:53:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie wiem jak w mapie ASV, ale w ALH max ciśnienie doładowania powinno być przy ok 1950obr/min. Przy ok 4000 zaczyna ciąć dawkę i ciśnienie. Katalizator jak? Jakie masz ciśnienie przy 2100obr/min?
Napisano: Środa, 08.07.2009, 13:48:48
Przy okazji, warto tankować V-Power jak tyle pali autko?
«
Ostatnia zmiana: Środa, 08.07.2009, 12:55:51 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
Ofaniel
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi
Odp: Turbina nie laduje.
«
Odpowiedz #89 -
Środa, 08.07.2009, 14:22:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mi wydal sie znajomy fragment pisany gdzies wczesniej. Turbina wydawala dziwne dzwieki i czesto łapała notlauf. Czasem turbo pada bez zbednych ceregieli, czasem zanim padnie slychac, ze jego zywotnosc dobiega konca. U mnie przy rozpedzaniu i zmianie biegu, czyli odpuszczaniu na chwile pedalu gazu wydawala stlumiony metaliczny dzwiek z prawej strony. Byl slyszalny tylko w czasie jazdy - nie na biegu jalowym. Padla calkowicie az nie bylo co zbierac w niej.
Turbina zostala wymieniona na wieksza zrobiony program. Przez pol prawie rok bylo ok, az nagle kolejne problemy.
Auto stracilo nieco mocy przez nieszczelnosc przewodow Turbina->IC (pekniety gumowy przewod) oraz co czeste wyrobienie sie alu rury wchodzacej do turbo od gory (turbo AWX)->widoczny rozprysk oleju. Moc byla mniejsza, zrobila sie spora dziura, ale auto smigalu, tylko przy dlugiej trasie i daniu ibi w palnik lapal tryb awaryjny spowodowany niewlasciwym cisnieniem->lapal lewe powietrze. Pozniej pojawilo sie dymienie i to nawet spore ->czarny dym.
Auto chodzilo nadal ok. W pewnym momencie sie zamulil i teraz....
Wymienilem waz gumowy-> uszczelnilem rure alu do IC. Niestety nadal nic. Przeczyscilem przeplywomierz-> zamienilem miejscami zaworki EGR i N75. Nadal nic. Nie jest to notlauf bo jak na zewnatrz jest chlodno np. wieczorem to slychac turbinke. Nie jako dokladnie slyszalny swist, ale jakby lekko przyduszony. Grucha na turbo, ktora podejrzewalem rowniez sie porusza-> sprawdzilem i rowniez trzyma cisnienie. Nie mam katalizatora-> wstawiona rura przelotowa.
Wedlog mnie turbina nie otrzymuje wystarczajacego cisnienia i teraz jesli bylo kopcenie podejrzewam przeplywomierz, ktory konczyl swoj zywot.
Nie robilem jeszcze proby VAGiem, dlatego pisze o moich odczuciach, a nie analizuje bledow. Moze to komus sie przyda w zdiagnozowaniu wczesniej swojego problemu.
PS. turbo ma 45 tys. i jest w normie. Kat wtrysku byl ustawiany podczas wymiany rozrzadu na co trzeba uwazac, bo mechaniorom sie nie chce jak sie ich nie przypilnuje.
Zapisane
Strony:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
12
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Turbina nie laduje.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...