+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina  (Przeczytany 6649 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
ttiiggeerr
Gość



« Sobota, 25.11.2006, 20:23:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mam od niedawna ibizę 1.9 TDi 90KM 98r Wyminiłem już filtry, olej i pasek rozrządu. po wymianie oleju i przejechaniu ok 1000km zauważylem że ubyło mi go ok 0,4l. Po oględzinach silnika zauważyłem że turbina pracuje w całym zakresie obrotów (nawet 800obr) i pobiera mi olej. Mam pytanie: jaki może być skutek dla silnika że jest pobierany olej przez turbinę i pracuje ona cały czas??
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #1 - Sobota, 25.11.2006, 22:39:09 - NIEPRZECZYTANA »

stary....tak ma byc
turbo pracuje ZAWSZE  jak silnik sie kreci i sa gazy wylotowe. A to ze skutecznosc uzyskuje przy jakistam obrotach to inna sprawa.
W zwiazku z tym musi byc smarowana olejem non stop pod wysokim cisnieniem Jak troche uszczelnienie na panewce siadlo to bedzie wcinac oleum.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #2 - Sobota, 25.11.2006, 23:52:53 - NIEPRZECZYTANA »

No niby sie w normie miesci :mrgreen: Ale chyba taniej zmienic turbo niz dolewac 0,5l/1000 lub wogole nie zmieniac oleju tylko dolewac bo jak nic wychodzi 5l na 10000km :satan: Jestes pewnien ze to turbina wciaga olej?
Zapisane

Tominator
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 28.11.2006, 00:48:27 - NIEPRZECZYTANA »

Jak wymienię moje turbo na lepsze to ci bede mógł sprzedać :ok: mi przed chipem nie brało nic,ale teraz bierze - z maxa na wskaźniku po 6000km spadło d o2/3 wskaźnika,ale to chyba nie jest źle?
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 28.11.2006, 10:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jak bedziesz lal za duzo oleju to wiecej go przezre, lej na 2/3 skali nie powinien tak szybko wtedy znikac, pozatym kazdy diesel przy palowaniu musi cos lyknac.
Zapisane

Metody
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 28.11.2006, 15:43:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Jak bedziesz lal za duzo oleju to wiecej go przezre, lej na 2/3 skali nie powinien tak szybko wtedy znikac, pozatym kazdy diesel przy palowaniu musi cos lyknac.

ja w tdi zawsze lałem do górnej skali i wizualnie wg bagnetu nic nie znikało a auto nie miało lekko, co mnie zastanawia to nawet po przejechaniu w trasie 2400km czasem przy predkości przelotowej 160-200 też nic oleju nie ubyło na bagnecie

EDIT raz mi ubyło pół bagnetu oleju... jak wymieniałem chłodniczke oleju ;)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 28.11.2006, 15:48:48 - NIEPRZECZYTANA »

Ja dolewam ok 0,5l na 10kkm i wcale mnie to nie martwi ;-)
Zapisane

Metody
Gość



« Odpowiedz #7 - Wtorek, 28.11.2006, 21:27:33 - NIEPRZECZYTANA »

ja zmieniam co 7-8kkm, może dlatego mi nic nie znika ;)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 30.11.2014, 12:47:33 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzeję.
Podczas ostatnich przymrozków, przy -6 gdy silnik jest zimny słyszę jak moja turbinka gwiżdże. Jeszcze rok temu gwizdała ale znacznie ciszej. W dodatku zauważyłem niewiele większą turbo dziurę (kiedyś płynniej rozwijał moc, dziś czuć, że w pewnym momencie tej mocy mu przybywa - ale to może być bardzo subiektywne odczucie). Dodam, że autko nie straciło wigoru i z chęcią się odpycha :) Przebieg ori 230tys.
Głównie moje pytanie: Czy turbina która coraz głośniej gwiżdże na zimnym silniku oznacza, że niedługo mi się rozpadnie? Czy może mam jakąś nieszczelność która się powiększa?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 30.11.2014, 13:18:04 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina
Skocz do: