Co mnie zaniepokoilo to wzrost zurzycia paliwa z ~ 8 litro na 12 czy moze byc taki kok spowodowany niedogrzaniem silnika ?
Napewno.
[ Dodano: 2006-11-19, 20:58 ]jeszcze jedno pytanko do posiadaczy ETKI ... wpisuje np. czujnik temperatury i do mojego silnika 1F nie widze sa doa AEE ABE i inne a do mojego nie ma .... podobnie z tersmotatem znalalz mi jakis termostat bz opisu silnikow z numerem 030 121 113
Termostat jes do tego silnika troche dalej i ma nr 044 121 113 (i nazywa sie regulator ukl chlodzenia)
No wiec sprawdzilem i tak najpeirw nagrzewa sie gorna rura... tylko dlaczego?
Botamtedy wplywa plyn do chlodnicy.
potem dolna - czyli termostat jakby w normie... czujnik dziala ok - temperatura na posotju doszla do pionowej i wlaczyl sie wiatrak - ok ale jak ruszam i jade to temperatura spada czyli co termostat sie nie domyka? czyli termostat walniety ?
Musi chwila minac az plyn nagrzeje chlodnice i dolem wyplynie cieply. Na postoju temperatura moze dojsc do normy bo nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice wiec dopiero wentylator obnizy temperature. A poczas jazdy przez chlodnice przechodzi zimne powietrze i dlatego temp silnika spada.
Wymien termostat. Na 99,9% jest nieszczelny lub sie niedomyka