Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zimny ? jak szybko Wam sie nagrzewa?  (Przeczytany 27547 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Niedziela, 19.11.2006, 13:27:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Chyba poleciał mi termostat, przejechalem w trasie parenascie km i caly czas na bialym polu wjechalem w miasto strzaleczka wyszla z bialego pola ale dalej za bardzo nie chciala isc... jak myslicie ?

Pozdrawiam
Starfire
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 19.11.2006, 13:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

wszystko wskazuje na termostat.
dla pewnosci zrob test z wezami: jesli termostat jest ok i jest dobrze wlozony to po odpaleniu zimnego silnika gorny waz w ciagu 10 min (na wolnych obrotach) powinien zrobic sie goracy, wskazowka dojsc do pionu a dolny pozostac przez ten czas zimny.
jesli w tym czasie dolny waz tez bedzie sie grzal i wskazowka nie dojdzie do pionu to termostat jest zwalony lub zle zalozony.
poszukaj tez na forum bo sporo jest na ten temat.
pozdro
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 19.11.2006, 13:56:59 - NIEPRZECZYTANA »

no wlasnie przeszukalem forum i ide walczyc... jeszcze jedno pytanko do posiadaczy ETKI ... wpisuje np. czujnik temperatury i do mojego silnika 1F nie widze sa doa AEE ABE i inne a do mojego nie ma .... podobnie z tersmotatem znalalz mi jakis termostat bz opisu silnikow z numerem 030 121 113 ... jak dziala ta etka bo nie rozumiem ;)

[ Dodano: 2006-11-19, 16:31 ]
No wiec sprawdzilem i tak najpeirw nagrzewa sie gorna rura... tylko dlaczego? :)

potem dolna - czyli termostat jakby w normie... czujnik dziala ok - temperatura na posotju doszla do pionowej i wlaczyl sie wiatrak - ok ale jak ruszam i jade to temperatura spada czyli co termostat sie nie domyka? czyli termostat walniety ?

Co mnie zaniepokoilo to wzrost zurzycia paliwa z ~ 8 litro na 12 czy moze byc taki kok spowodowany niedogrzaniem silnika ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 19.11.2006, 20:36:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "starfire"
Co mnie zaniepokoilo to wzrost zurzycia paliwa z ~ 8 litro na 12 czy moze byc taki kok spowodowany niedogrzaniem silnika ?

Napewno.

[ Dodano: 2006-11-19, 20:58 ]
Cytat: "starfire"
jeszcze jedno pytanko do posiadaczy ETKI ... wpisuje np. czujnik temperatury i do mojego silnika 1F nie widze sa doa AEE ABE i inne a do mojego nie ma .... podobnie z tersmotatem znalalz mi jakis termostat bz opisu silnikow z numerem 030 121 113

Termostat jes do tego silnika troche dalej i ma nr 044 121 113 (i nazywa sie regulator ukl chlodzenia)
Cytat: "starfire"
No wiec sprawdzilem i tak najpeirw nagrzewa sie gorna rura... tylko dlaczego?

Botamtedy wplywa plyn do chlodnicy.
Cytat: "starfire"
potem dolna - czyli termostat jakby w normie... czujnik dziala ok - temperatura na posotju doszla do pionowej i wlaczyl sie wiatrak - ok ale jak ruszam i jade to temperatura spada czyli co termostat sie nie domyka? czyli termostat walniety ?

Musi chwila minac az plyn nagrzeje chlodnice i dolem wyplynie cieply. Na postoju temperatura moze dojsc do normy bo nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice wiec dopiero wentylator obnizy temperature. A poczas jazdy przez chlodnice przechodzi zimne powietrze i dlatego temp silnika spada.
Wymien termostat. Na 99,9% jest nieszczelny lub sie niedomyka
Zapisane

starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 19.11.2006, 22:17:53 - NIEPRZECZYTANA »

No wlasnie ale poki termostat jest zamkniety obie rury musza byc zimne;) a u mnie jakby ta gorna od razu robi sie ciepla wiec moge wnioskowac ze na 100% to termostat

[ Dodano: 2006-11-19, 22:29 ]
No znalazlem ale jakos dziwnie sie tego szuka... a jak znalezc czujnik temp? moja ma 4 kabelki ale jak go znalezc nie majac zjdeica tylko model silnika? WPisuje czujnik temperatury znajduje jakies dwa ale nie do 1F jak proboje szukac po obrazkach to tez dupa np. wybieram silnik - uklad chlodzenia silnika - i na liscie mam jakies bluzg obejmy, weze itp ale termostatu ani czujnika niet... wchodze w wyposazenie elektryczne - czujniki (oleju temp itp) i tez nie ma
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 20.11.2006, 06:07:28 - NIEPRZECZYTANA »

Idz po prostu do normalnego sklepu podaj rocznik i typ silnika i cos dobiora
Zapisane

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 20.11.2006, 14:15:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "starfire"
No wlasnie ale poki termostat jest zamkniety obie rury musza byc zimne;) a u mnie jakby ta gorna od razu robi sie ciepla wiec moge wnioskowac ze na 100% to termostat

to nie tak. jak termostat jest zamkniety (czyli dziala prawidlowo) to od razu nagrzewa sie gorny waz a dolny pozostaje zimny (na wolnych obrotach przez ok 10 min - testowane na 2 ibizach). termostat odcina duzy obieg chlodzenia (ten z chlodnica i dolnym wezem) ale mniejszy obieg (gorny waz) jest caly czas drozny dlatego sie nagrzewa. gdy osiagnie odpowiednia temperature termostat sie otwiera wpuszczajac plyn do duzego obiegu (chlodnica i dolny waz).
tak jak Ci wczesniej pisalem - jesli przez te pierwsze 8-10 min dolny waz pozostaje caly czas zimny (nie nagrzewa sie ani troche) to znaczy ze termostat dobrze uszczelnia i jest ok. jesli natomiast dolny waz robi sie cieply od poczatku (moze sie grzac duzo wolniej niz gorny - ale jednak) to znaczy ze termostat nie uszczelnia dobrze i masz caly czas otwarty duzy obieg (dolny waz i chlodnica) przez co silnik nie moze sie zagrzac.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 20.11.2006, 17:36:52 - NIEPRZECZYTANA »

no moge isc do sklepu ale jak mam program to fajnei czasem sobie w nim pogrzebac i wiedziec jak szukac.


Co do termostatu widze na allegro po 22zyle oryginaly... no a to ze na postuju nagrzeje go do 90 stopni rusze i po krotkim czasie schladza mi sie i strzalka leci na biale pole to nie oznaka padnietego termostatu ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 20.11.2006, 19:08:30 - NIEPRZECZYTANA »

gdyby termostat byl padniety (caly czas otwarty duzy obieg) to nie rozgrzalbys go w 10 minut na wolnych obrotach do 90st (wskazowka w pionie). tutaj wazny jest czas oraz fakt grzania sie wezy (a dokladniej grzania gornego przy dolnym pozostajacym zimnym).
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 20.11.2006, 21:57:17 - NIEPRZECZYTANA »

No wiec zbadalem sprawe...

Uruchamiam zimny silnik, pochodzil nie wiem z 8 minut gorny waz goracy dolni zimny patrze na wskaznik na bialym polu - w polowie

gdzies w 9-10 minucie dolny zaczyna robic sie cieply... wskaznik nadal na bialym polu

Czyli co termo ok a padniety czujnik? Kurcze ale on ma 4 kabelki wiec dwa obwody? Jak poznac czy jest panidety ten od silnika? Ew jak poznac ze silnik chodzi na ssaniu bo to tak chyba mozna poznac?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 20.11.2006, 22:05:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Czyli co termo ok a padniety czujnik? Kurcze ale on ma 4 kabelki wiec dwa obwody? Jak poznac czy jest panidety ten od silnika? Ew jak poznac ze silnik chodzi na ssaniu bo to tak chyba mozna poznac?
Po podlaczeniu do kompa by sie dalo sprawdzic. Na ssaniu ma ok 1000 obr a bez 850-900.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 20.11.2006, 22:45:02 - NIEPRZECZYTANA »

No nic mam namiary na jednego kolege z forum z lodzi co ma interfejs zobaczymy moze znajdzie chwile... czujnik 30zl no ale wolalbym byc pewnym.

Kurcze ale on nie ma 1000 obrotow ma z 950 albo i 900 nie zwrocilem dokladnie uwagi w polonezie to na ssaniu mialem 1500 ;)
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 21.11.2006, 08:01:33 - NIEPRZECZYTANA »

po obrotach ciezko poznac, ale z tego co piszerz odnosnie wezy to termostat wydaje sie byc w porzadku. sprawdz raczej ten czujnik. powodzenia.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 21.11.2006, 09:24:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
po obrotach ciezko poznac, ale z tego co piszerz odnosnie wezy to termostat wydaje sie byc w porzadku. sprawdz raczej ten czujnik. powodzenia.

Jesliu czujnik to dlaczego na postoju pokazuje temp ok a podczas jazdy gdy jest lepsza wymiana ciepla z otoczeniem przez chlodnice temp na wskazniku spada?
Cytat: "starfire"
czujnik dziala ok - temperatura na posotju doszla do pionowej i wlaczyl sie wiatrak - ok ale jak ruszam i jade to temperatura spada

 Ja caly czas obstawiam termostat.
Zapisane

starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 21.11.2006, 17:09:02 - NIEPRZECZYTANA »

no nie do konca tak jest... na postoju przez te 10 minut co testowalem wskaznik tez nie wyszedl z bialego... ale jak pojezdze po miescie zatrzymam sie na postoju to wskoczy na 90 wskaznik... tak czy siak chyba napewno czujnik no bo jesli termostat zaczyna puszczac to 87stopni powinno byc na czujniku

ale... jesli termostat za wczesnie puszcza to ? ;) gorna rura gdy termostat zaczal sie otwierac nie byla mega goraca moglem lapke trzymac na niej cieplo bylo ale nie parzylo
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Zimny ? jak szybko Wam sie nagrzewa?
Skocz do: