+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106684 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Poniedziałek, 06.11.2006, 23:52:28 - NIEPRZECZYTANA »

Hej
Jeżdzę sobie ta moją Ibizką i choć ma już jakieś tam przyspiesznie to zastanawiam się nad jakąś powazniejszą modyfikacją,a mianowicie chciałbym wymienić silnik na lepszy tzn na 130KM TDI, czy jest taka możliwość w mojej Ibi(GT TDI 98r) a jeśli tak to ile by mnie to kosztowało?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 13.06.2008, 10:22:10 wysłane przez raby » Zapisane
=-PABLO=-
Świeżak
Offline Offline



Skąd: RADOM

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 07.11.2006, 09:07:38 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz zwiększyć moc nie wyminijąc silnika, zobacz na www.tdi.pl tam są linki do firm zajmujących sie podnoszeniem mocy w dieslach.
Zapisane
wizz
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 07.11.2006, 09:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiscie, ze sie da zrobic swapa. Co do kosztow i ewentualnych problemow, to najlepiej kontaktowac sie z tunerami, np. z Robem, na jego forum u nas :)
Zapisane
Metody
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 07.11.2006, 11:08:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Hej
Jeżdzę sobie ta moją Ibizką i choć ma już jakieś tam przyspiesznie to zastanawiam się nad jakąś powazniejszą modyfikacją,a mianowicie chciałbym wymienić silnik na lepszy tzn na 130KM TDI, czy jest taka możliwość w mojej Ibi(GT TDI 98r) a jeśli tak to ile by mnie to kosztowało?


wszystko sie da tylko ja bym bez 10 koła nie podchodził wraz z moją robocizną
kompletny silnik w idealnym stanie znajdziesz za 7-8 kafli możesz też kupić jakiegoś parcha z allegro za grosze w nie wiadomo jakim stanie a potem go kompletować ;)

zgadaj z fosą on ma asz w gt tdi to poda ci szczegóły
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 07.11.2006, 11:35:06 - NIEPRZECZYTANA »

ZS, a Ty na co sie swapujesz? I dlaczemu? Nie latwiej z tego zrobic 2XX?
Zapisane

Metody
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 07.11.2006, 15:30:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
ZS, a Ty na co sie swapujesz? I dlaczemu? Nie latwiej z tego zrobic 2XX?


z asv?? jak dobrze zakręce to zakup nowego motoru bede miał na 0 pozostaje jedynie koszt założenia, nowej wiązki i fmic'a ;)
jest tylko pytanie ile rzeżby będzie z włożeniem pd do tej budy :) i to bedzie chyba główny argument na tak bądż na nie  :mrgreen:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 07.11.2006, 15:42:36 - NIEPRZECZYTANA »

W sumie to brakuje Ci tylko big turbo, wiekszych wtryskow i pompy 11mm  :mrgreen: zeby 200 wskoczylo. IMO to co wladujesz w swap bez problemu styknie na 2XXps w ASV.
Zapisane

Metody
Gość



« Odpowiedz #7 - Wtorek, 07.11.2006, 17:24:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
W sumie to brakuje Ci tylko big turbo, wiekszych wtryskow i pompy 11mm  :mrgreen: zeby 200 wskoczylo. IMO to co wladujesz w swap bez problemu styknie na 2XXps w ASV.


zrobiłem dla ciebie mały kosztorys modów i cen które trzeba zrobić by przekroczyć granice 200KM ;) :
nowki wtryski 230 - 2500pln (moje niby mają za duży przebieg 86kkm), pompa hybryda 1000-1500pln (używki są droższe ;)), przygotowanie autka pod big turbo w profi firmie 1500pln + turbo dół od pd od 600pln, koło zmachowe jednomasowe 500pln+ spiek by radzikowski na moment powyżej 400Nm 1200pln + wyważenie całego dołu z zamachem i sprzęgłem 500pln albo nówka dwumasówka ze sprzęgłem też coś koło 2000pln co daje razem dość pokażną sumke ;) za którą wolałbym kupić jakieś cabrio do lansu  :mrgreen: albo 535 do driftu :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 07.11.2006, 22:33:03 - NIEPRZECZYTANA »

Dol z ARL jest zbedny, sprzeglo z sachsa 228mm kompletne z 2kolem, lozyskiem i dosciskiem 1300zl, utrzyma 380NM co IMO styka, turbina na gotowo to ok 3-4k, pompa jak piszesz ok 1000-1500 + wtryski. Razem: 9300 w najbardziej pesymistyczniej wersji :mrgreen: Sam swap cie wcale taniej nie wyjdzie, a gdzie tu myslec o modach, tam tez trzeba big turbo itp...
Zapisane

Tominator
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 07.11.2006, 23:24:25 - NIEPRZECZYTANA »

coś przesadzacie z tym wyliczaniem:
nowe sprzęgło sportowe 900zł
turbo od 130KM to ok 600zł
wtryski to ok 1200zł
intercooler custom to 1500zł
pompa 1200zł i robocizna
mi wychodzi mi wychodzi 6tyś max
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #10 - Środa, 08.11.2006, 00:24:26 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli myslisz ze na turbinie AWX wyciagniesz 200ps to jestes, delikatnie mowiac, w bledzie ;-) Wtryski 0.216, czyli te za ok 1200 zl tez tyle nie naleja. Nie wiem co rozumiesz przez sportowe sprzeglo, ale do codziennej ekspoatacji najlepsze byloby sprzeglo organiczne, to uciagnie bez problemu 400NM i nie trzeba go za czesto zmieniac, koszt ok 3000zl za sama tarcze i docisk.
Zapisane

Tominator
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 08.11.2006, 01:42:01 - NIEPRZECZYTANA »

Przez sportowe sprzęgło rozumiem http://www.sprzegla.com/?id=cennik
Nie chce 200KM tylko w granicach 160-170KM i ok 380NM
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #12 - Środa, 08.11.2006, 08:06:18 - NIEPRZECZYTANA »

Przy tych mocach swap mija sie z celem, wieksze wrtyski, fmic i turbo od 130ki powinny dac rade.
Zapisane

nixuTDI
Gość



« Odpowiedz #13 - Środa, 08.11.2006, 10:54:04 - NIEPRZECZYTANA »

spons, Ale ze 130-tki latwiej wydmuchac 200 kucy, a kultura pracy PD a VP jest inna tak samo jak 2.0 TDI a 1.9 TDI..

Tominator, a gdzie Ty chcesz zrobic custom FMIC za 1500 ? Jezeli chodzi Ci o custom z IVECO to nie mowmy tu o czyms porzadnym tylko o fachowej rzezbie. FMIC to 2000.

Dwa; Mowisz o zmianie na PD 130 i wymianie sprzegla.. Jezeli chodzi o sprzeglo 130 to spokojnie wytrzyma okolice 200 kucy i ponizej 400 NM wiec wymiana mija sie z celem bo nie chcesz uderzac w ta granice tylko duzo ponizej.

Poza tym czy do PD czy do tego co masz teraz policz wydech okolice 1500 (MG motorsport / Eltec / itd..)

Czyli liczac oprocz tego ze musisz kupic silnik 130 PD to jeszcze [+/- 1500 program] + [+/- 1500 wydech] + [FMIC 2000] + koszt zalozenie silnik.

5000 masz za same graty do silnika :mrgreen: a gdzie tam silnik i zapakowanie jego..

Oczywiscie zycze powodzenia i trzymam kciuki za projekt.

Imo w 6k1 trzeba by odrazu pomyslec o hamulcach bo nie tylko sie bedziesz rozpedzal, ale i hamowal :)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #14 - Środa, 08.11.2006, 12:05:09 - NIEPRZECZYTANA »

Nix, jest latwiej, ale ten silnik, jak sam napisales najpierw trzeba tam wlozyc :mrgreen: Druga sprawa to to zeby przekroczyc to magiczne 200ps i ciagnac wyzej rowniez wiaze sie z powaznymi wydatkami. Tez rozwazalem swapa, ale doszedlem do wniosku ze lepiej wyjde na grzebaniu tego niz swapie. Pozatym jak juz robic swapa to lepiej 2,0 odrazu pakowac.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: