+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106710 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #135 - Piątek, 04.09.2009, 20:26:30 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko że ona już poszła :-X
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #136 - Piątek, 04.09.2009, 20:27:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
i jeszcze fmic jest
Po czym wnosisz?

ps. z tej aukcji:
Dodano 2009-09-03 20:53
SAMOCHÓD ZOSTAŁ JUŻ SPRZEDANY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Ramzes Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza '98, 1.4

« Odpowiedz #137 - Piątek, 04.09.2009, 20:30:46 - NIEPRZECZYTANA »

Ibiza już sprzedana.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #138 - Piątek, 04.09.2009, 20:34:37 - NIEPRZECZYTANA »

po rurach, z kolektora szla rura troche inaczej niz seria ;)
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #139 - Piątek, 04.09.2009, 21:12:28 - NIEPRZECZYTANA »

czy sprzedana czy nie nie ważne sam sie zastanawiałem czy jej dla siebie nie klepac  :ok:  ale odpuściłem..  chodziło mi bardziej o to że można to zrobić taniej tylko trzeba wiedzieć jak ;) bez druciarstwa.. ostatnio była cupra za 13tys angol klepany po dupie to też stała chyba 2 dni..
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #140 - Piątek, 04.09.2009, 21:14:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
po rurach, z kolektora szla rura troche inaczej niz seria ;)

W serii idzie tak samo rura tylko, że plastikowa. A tutaj coś dłubane było ale i tak nie wiadomo czy wsadzili inną rurę bo rozerwało lub pękła przy dzwonie czy wsadzili taką bo zakładali fmic'a :P
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #141 - Niedziela, 06.09.2009, 17:04:00 - NIEPRZECZYTANA »

http://moto.allegro.pl/item734748310_ibiza_2007_cupra_1_9_tdi160_km_w_calosci_na_czesci.html
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #142 - Niedziela, 06.09.2009, 19:53:11 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego to już tylko żyletki będą więc mam nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł "odbudowania" z tego auta :o Jkieś szyby, lampy i tego typu części to można wyjąć ale autem to już nie będzie raczej
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #143 - Niedziela, 06.09.2009, 20:18:24 - NIEPRZECZYTANA »

ale silnik, skrzynia, półosie i reszta jak znalazł do swapa
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #144 - Niedziela, 06.09.2009, 20:55:53 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem że przez chwile mi nawet to co zostało po tej cuperce chodziło po głowie :-\  ale inne wydatki czekają :'(
Zapisane

Morgan
Gość



« Odpowiedz #145 - Niedziela, 06.09.2009, 21:29:45 - NIEPRZECZYTANA »

ale silnik, skrzynia, półosie i reszta jak znalazł do swapa
Nie liczyłbym na to. Zauważ, że to wszystko jakoś wygląda bo jest poukładane jedno na drugim do zdjęcia, chłodnice przypięte jakimś paskiem itp. Przy takiej czołówce mógł motor ucierpieć, skrzynia i półosie też mogły ładnie zgarnąć. Tego bez oglądania nie stwierdzisz ale jakby motor był zdrowy to gość na bank by nie oddawał tego auta w tak śmiesznej cenie...
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #146 - Niedziela, 06.09.2009, 21:42:30 - NIEPRZECZYTANA »

IC jest przygięty przy tej taśmie :-\
Zapisane

spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #147 - Poniedziałek, 07.09.2009, 10:34:23 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze musisz sobie odpowiedziec na jedno wazne, ale to zajebiscie wazne pytanie, czym tak naprawde chcesz jezdzic? Czego bys nie wlozyl do ibizy to zawsze bedzie maly, ciasny podskakujacy trzaskajacy sie i plujacy czarnym dymem pierdziel, czasami nawet dosc szybki ;)
Jezeli ten etap masz juz za soba i jestes zdecydowany ze chcesz ta ibiza pojezdzic jeszcze pare ladnych lat zeby sobie nie pluc w dziob ze kupa kasy poszlo na mody, a ja juz tego auta nie chce, to ibiza SDI wbrew pozorom to dosc dobry egzemplarz na mody od podstaw, wyjdzie nieznacznie drozej niz dlubanie np. sporta ale przeciez fura byla sporo tansza w zakupie. Najwazniejsze zeby auto bylo w miare bezwypadkowe i zeby nie zjadala go matka natura.
Na dobry poczatek potrzebujesz minimum 15k PLN (absolutne minimum jezeli nic przy aucie nie jestes w stanie zrobic sam) i mysle ze w tej kwocie sie nie zamkniesz, trzeba bedzie jeszcze troche dolozyc ale fura na bank bedzie juz jezdzic. Nie bede tu rzucal cenami za poszczegole elementy bo roznie to bywa. Pomijajac juz silnik i caly cyrk z nim zwiazany typu kompletowanie czy kupno rozbitka (btw polecalbym bardziej BLT niz arl/asz bo na bank bedzie swiezszy), robienie fmic czy dolotu/turba czy tez mocy w ktora bedziesz celowal, czeka cie zmiana calego zawieszenia i ukladu hamulcowego lacznie z tylna belka. Zastanawia mnie kwestia sprzegla, jezeli w SDI jest na linke to tym tez trzebaby sie zajasc. Zawias to IMO minimum jakies B8 plus spring do tego. Oczywiscie poliuretan na caly zawias to juz raczej podstawa w ktora warto wejsc zamiast nowych ori gumek ktore leca po kilku kkm. Hebelki przynajmniej ze sporta doprowadzone do porzadku na porzadnej tarczy i klocku, najlepiej ori lub naprawde porzadnej firmy (TOMINATOR zalozyes juz te dwutloczkowe wynalazki? Sprawuje sie to jakos?), zmiana serwa i pompy na mozliwie jak najwieksze (najlatwiej z ibizy sport ale pokusilbym sie o kombinowanie np. z leonem TS TDI), pewnie przydalyby sie tez nowe przewody w oplocie, do tego porzadny plyn. Jakas rozporka na kielichy z przodu. Z tak przygotowanym zawieszeniem i heblami spokojnie celowalbym w 200ps, dalej trzebaby bylo pomyslec o czyms wiekszym do hamowania na przod, jakies prosie plus cupra r, zmienialbys juz wtedy tylko jarzma, zaciski, tarcze i klocki z przodu, reszta podpasuje P&P, a nowe serwo spokojnie sobie z tym poradzi (osobiscie jezdze na serii heblu ze sporta i jest naprawde zle przy tej mocy). Kolejny krok to nowe kola, wypadaloby zalozyc minumim 16" zeby miec jakakolwiek trakcje, felga powinna byc w miare lekka i wytrzymala, z mozliwie jak najnizszym ET zakladajac ze bedziemy kiedys w przyszlosci swapowac heble, zaden chinol bo mija sie to z celem. Opona z wyzszej polki. Zima to na wiekszym heblu minimum 16" na sporcie 15". Obowiazkowo nowy wydech 2.75 -> 2.5" z tlumikami lub bez wedle uznania. Troche zmian we wnetrzu, na pewno nowe fotele bo z tych SDI poprostu cie wyrwie ;) jakies wskazniki to monitorowania pracy silnika, wypadaloby miec przynajmniej olej. Reszta w/g uznania i finansow.

Jak widzisz troche roboty jest, zabierze to dosc sporo kasy i czasu kiedy bedziesz bez samochodu ale wydaje mnie sie ze frajda z jazdy tak zmodzonym autem bedzie sporo wieksza niz seryjnim ASZ liznietym na ~180ps. Co prawda raczej nic nie zrekompensuje Ci ladniejszego i bedziej przestronnego wnetrza 6L ale z biegiem czasu zawsze mozna cos podlubac zeby je sobie uprzyjemnic.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.09.2009, 10:39:04 wysłane przez spons » Zapisane

MAGIC87 Mężczyzna
320 Nm przy 1800 i 160 KM przy 3200
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Częstochowa/Kłomnice
Samochód: Byla ibiza Fl, jest Audi A4+, Fiat Ducato

« Odpowiedz #148 - Poniedziałek, 07.09.2009, 18:11:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki Spons za dokladniejsze wyjasnienie sprawy... mało do zrobienia nie jest...ale chyba bardziej wygodniej bedzie pzresiasc sie na cos mocniejszego w serii
Zapisane
John Doe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Samochód: Cordoba - 1997 - 1,9 D

« Odpowiedz #149 - Piątek, 30.10.2009, 21:44:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko a jak wyglądają koszty swapa 1,9D (lub SDI) na 1,9 TDI 110 KM ? Chyba zamiana z silnika diesla na diesla o tej samej pojemności i podobnej wadze jest mniej kosztowna niż w większości opisywanych tu przypadków swapow z bezyniakow?

Skrzynię można by zostawić starą?
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: