+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem z moca silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z moca silnika  (Przeczytany 26419 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:13:37 - NIEPRZECZYTANA »

:zakrecony:

Cytat: "Tysonq"
ale to wszystko przez FoRmAta, zarazilem sie od niego gadulstwem, a raczej pisalstwem


hehe ktos musi prawda..\

cos mi sie wydaje ze to nie jest reset przez wypiecie klem, komp ma swoje zasilanie..a po resecie komp przynajmniej przez 30 minut musi uczyc sie od nowa danych itd...to chyba bedzie zla odpowiedz..czekamy dalej  :test:
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:14:47 - NIEPRZECZYTANA »

NO ja słyszaąłem tez ze wypiecie klem i pozniej komp sam sie ustawia ponownie:)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:14:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "FoRmAt"
komp ma swoje zasilanie

Skąd :?:  :chytry:
 :niewiem:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:18:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "FoRmAt"
cos mi sie wydaje ze to nie jest reset przez wypiecie klem, komp ma swoje zasilanie..a po resecie komp przynajmniej przez 30 minut musi uczyc sie od nowa danych itd...to chyba bedzie zla odpowiedz..czekamy dalej

pierwsze slysze (widze)  :zakrecony:
Komp ma pamiec dzialajaca bez zasilania.
To co sie zresetuje (moze jakas pamiec chwilowa - cos w rodzaju RAM) od razu po odpaleniu wraca do normy.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:25:06 - NIEPRZECZYTANA »

:ok:  no to zaraz zrobie test przez wypiecie go na noc..a rano podlacze i pochulamy..jak na razie to thx :rock:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:25:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Komp ma pamiec dzialajaca bez zasilania.
To co sie zresetuje (moze jakas pamiec chwilowa - cos w rodzaju RAM) od razu po odpaleniu wraca do normy.

Układy komputera samochodowego (czyli ECU) oparte są na kościach EPROM (w starszych samochodach) lub EEPROM (w nowszych samochodach).
Dodatkowo używają pamięci podręcznej (czyli tak jak napisałeś RAM'u), która to po odłączeniu zasilania traci wszystkie zapisane w niej dane...

Odłączenie zasilania nie powoduje wykasowania pamięci komputera, a jedynie danych przechowywanych w RAM'ie jednostki sterującej...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:31:50 - NIEPRZECZYTANA »

no to thx za wyczerpujaca wypowiedz..no ale ze tak sie zapytam..czy jest wogole bez ingerencji serwisanta usuniecie pamieci komputera

Cytat: "KYS"
Odłączenie zasilania nie powoduje wykasowania pamięci komputera, a jedynie danych przechowywanych w RAM'ie jednostki sterującej...



 :mrgreen:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:35:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "FoRmAt"
no ale ze tak sie zapytam..czy jest wogole bez ingerencji serwisanta usuniecie pamieci komputera

Pamięci EEPROM kasuje się utrafioletem, a EPROM określonym impulsem elektrycznym... pytanie tylko, czy na pewno chcesz skasować pamięć ECU - bez niej nawet nie uruchomisz samochodu :!:  :papa:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 06.11.2006, 23:41:12 - NIEPRZECZYTANA »

no nie chcialbym kasowac doszczetnie kompa..by auto stolo w stajni :neutral:

 
Cytat: "KYS"
bez niej nawet nie uruchomisz samochodu


a wtedy to co drazylem na pocztaku ze komp to takiej kasacji nie uczy sie sam..zostawiajac auto na 30 minut odpalone..?? cos gdzies i kiedys czytalem na jakims fourm  :?:  :!: i dlatego nie wiem czy to prawda
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 07.11.2006, 09:59:55 - NIEPRZECZYTANA »

FoRmAt, w twoim przypadku najlepsza bedzie podmiana komputera na taki sam jak masz, a jezeli to cos da to udac sie do speca ktory wgra nowe oprogramowanie do ECU (ewentualnie sprawdzi)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #25 - Wtorek, 07.11.2006, 10:40:45 - NIEPRZECZYTANA »

oki..no to wielkie thx, najpierw robie reset, a pozniej wymiana kompa bo nawet nie jest drogi ceny wahaja sie od 100 do 200 zeta BOSCH 0261203184/185 a pozniej jak to nic nie da wymiana na nowy katalizator  ;-)  jak rezultaty napewno powiadomie  :rock:

pozdro
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 07.11.2006, 11:34:06 - NIEPRZECZYTANA »

A tak z ciekawosci: pytales w salonie ile diagnoza tego problemu? Tylko innym niz juz byles. Oni by mogli podstawic inny komputer i sprawdzic.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #27 - Wtorek, 07.11.2006, 12:13:59 - NIEPRZECZYTANA »

nie bylem u innych specow..bede musial gdzies do wrocka sie umowic..bo w legnicy to same patałachy..ale juz model znalazlem moze ktos ma taki..warto spróbować :

 :!:  :!: bosch 0 261 203 753/753   :!:  :!:

bardzo łatwo go wymenic..mieści sie koło silnika od wycieraczek pod maska w lewym podszybiu (od kierowcy)..no panowie klemy mialem cala noc zdjety..zaraz zakladam i do roboty..zobaczymy czy cos sie zmienilo..odezwe sie w pracy a komputera brak na allegro, ale zajme sie szukanie seriwsu do seata w okolicach wrocka..moze ktos wie..gdzie sa tacy magicy !!!!

[ Dodano: 2006-11-07, 17:05 ]
no panowie..moze ten reset cos dal ale nie w moim komputerze  :mrgreen: jazda nadal taka sama..teraz za to osiagi ciagnelem do odciecia zaplonu

1' szkoda
2' 95 km
3' 130 km
4' zabraklo mi drogi bo musialbym miec 20 km prostej plyty

a odciecie bylo okolo 6100 obr.

a hamulce po takiej jezdzie..lepiej nie gadac wszystkie mialem zapieczone..

tak dla informacji na allegro nic z komputerem nie znalazlem rozeslalem standardowo zapytanie i znalazlem serwis seata we wrocku wyslalem im moje problemy i trza sie umowic i niech diagnozuja  :rock:

poinformauje jak cos   :hmm:
Zapisane
Tysonq
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 07.11.2006, 18:54:55 - NIEPRZECZYTANA »

jak ja bym mial takie problemy i tyle kasy wkladal w rozne czesci i strzelal w czym ewentualnie tkwi problem i nie widac tego konca to sprzedalbym samochod i kupil drugi - dodaje ze to jest moje zdanie :-) pozdrawiam
Zapisane

Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
FoRmAt
Gość



« Odpowiedz #29 - Wtorek, 07.11.2006, 22:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tysonq"
to sprzedalbym samochod i kupil drugi - dodaje ze to jest moje zdanie  pozdrawiam


 :ok:

dzieki za wlasne zdanie tez sie liczy..doceniam to naprawde..wiesz mialem tez takie mysli..ale szkoda jednym slowem..kasy nie mam by dolozyc na lepszy a sprzedac to duzo nie wezme a jakies inne parcho kupie, gdzie tu tego seata mam od nowosci - salonu w domu i wiem z czesci mechanicznych oraz blacharskich co mu dolega..

wszystko powymieniane..typu amorki..klocki , car audio i lekki zarys liftingu itd.. wiec po po  :!:  :!:  moze inni by sie w to pakowali..a co do tej mocy..to lubie dochodzi do konca z niektorymi sprawami i predzej czy pozniej dojde co jest nie tak ..a jak na razie to na naszych drogach v max mam ~160 km/h to i tak duzo  :rock:  nie jestem jak moj brat kierowca co kazdy bieg zmieniaja przy 5800 obr. i jazda ok. 180 lub 200 ich zadowala.. co by niektorzy sie na forum sie  :pub:  zgodzili
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem z moca silnika
Skocz do: