Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
szarpanie
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
15
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: szarpanie (Przeczytany 137215 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #195 -
Czwartek, 14.01.2016, 11:10:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobra Panowie uruchamiajcie szklane kule bo jest zagadka.
Opiszę dokładnie co i jak. Z miesiąc temu odpaliłem auto normalnie po 8 godzinach postoju, nagrzało się, przełączyła się na gaz- wszystko ok. Dojechałem do małego korka i jak z niego wyjechałem to nagle muł, poszarpywanie i na dojeździe to świateł zdechła. Przełączyłem na benzynę, odpaliłem i nadal to samo. Szarpanie, musiałem ją trzymać na obrotach żeby nie zgasła. Pomyślałem no to zaczyna się zabawa i świece albo przewody dają o sobie znać
I tutaj niespodzianka!!! Auto miało czkawkę przez kilkanaście kilometrów po mieście i nagle cisza i spokój! Wszystko wróciło do normy!
Dla pewności wymieniłem świece na jednoelektrodowe boscha i do dziś wszystko grało.
Dzisiaj auto odpaliło po nocy normalnie- przejechałem 60 km- zatrzymałem się na 2 minuty pod bankomatem i zonk. Przekręcam kluczyk i rozrusznik jakby miał sekundę zawiechy i odpaliła ale już słyszę i czuję że znowu jest to samo- szarpie i ma muła, aż do zgaśnięcia.
Procedura ta sama jak wyżej opisałem- i znowu to samo- kilka kilometrów i wszystko wraca do normy!!!
Dodam bo może jest to ważne. Jak auto chodzi na benzynie to leciutko drży- tak jakby silnik delikatnie szarpał. Jak się przełączy na gaz to się uspokaja co jest dziwne bo odwrotnie niż książkowo- że na benzynie spokój a cyrk na gazie
Auto jest też nieco zmulone ogólnie. W sensie nie ma takiego zrywu- trzeba je kręcić do 3 tysięcy żeby się jakoś rozpędziła
Co się kurde wyrabia bo objawy są dziwne? Ktoś ma dobrą kulę i powróży?
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #196 -
Czwartek, 14.01.2016, 11:44:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moja szklana kula mówi to co u wszystkich, cewka do sprawdzenia
i jeśli masz - czujnik położenia wału ... Ale ona (szklana kula) nie zawsze ma rację
Dla przykładu - u mnie skutkiem ubocznym uszkodzonej cewki było "blokowanie" rozrusznika
auto prawdopodobnie podczas kręcenia dostawało iskrę wybiórczo i silnik wariował (a ja rozrusznikiem kręciłem bo nie odpalał od strzała) więc jak widać z nie jednej szklanej kuli musisz skorzystać
... ot takie małe OT
Zapisane
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #197 -
Czwartek, 14.01.2016, 12:09:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jedną odpowiedź już mam!!!
Tak jak pisałem. Dzisiaj nagle sekundowa zwiecha rozrusznika i zagadała ale dostała czkawki. Czyli cewka do obejrzenia bo może tutaj coś faktycznie jest na rzeczy
Czekam na dalszych wróżbitów!
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #198 -
Czwartek, 14.01.2016, 12:12:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dodam, że moja nie miała widocznych śladów uszkodzeń (czyli pęknięć i innych dziwnych) a jej awaria wyszła całkiem przypadkiem gdy wjechałem w "jezioro" na drodze
Zapisane
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #199 -
Czwartek, 14.01.2016, 12:39:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
W sumie mój Tetris parkuje pod chmurką więc na podszybiu gromadzi się lód, śnieg i inne opady atmasferyczne więc może to jest trop.
Pytanie tylko czy po podpięciu pod VAG-a pokaże coś z cewką
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #200 -
Czwartek, 14.01.2016, 12:46:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
wg
mojej
oceny na 99% niczego się nie dowiesz
Zapisane
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #201 -
Czwartek, 14.01.2016, 13:22:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kurza melodia.... teraz nie wiem... z info z forum Golfa wynika, że jak auto jest słabawe ogólnie ( na to też zwróciłem uwagę) to są to objawy niedomagającej cewki.
Mam możliwość kupienia oryginału Valeo od ręki, ale nie chcę wywalać kasy jeśli nie ma takiej potrzeby
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #202 -
Czwartek, 14.01.2016, 13:25:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF Czwartek, 31.12.2015, 13:16:37
Praktycznie wszystkie auta z silnikiem benzynowym z grupy VAG od lat '90-tych miały tą samą cewkę, na pewno masz kogoś znajomego co ma takie auto
tylko nie sharan i jego odmiany bo tam wyciągnąć to jest tragedia
moja sugestia z poprzedniej strony
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #203 -
Czwartek, 14.01.2016, 17:04:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
moja kula chyba zepsuta - moze odesle do serwisu ?
odepnij sonde lambda - ot tak dla testu
vag nie pokaze cewki ale moze pokazac cos innego...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #204 -
Czwartek, 14.01.2016, 20:55:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Samą sondę mam ok- zwalona jest tylko wtyczka od niej bo ktoś majstrował i właściwie to stoi ale zawsze po wymianie garnituru WN auto odzyskiwało swoje koniki i wigor.
Kata też nie mam bo oryginalny skończył swój żywot i został zastąpiony jakąś uniwersalną przelotką czy uniwersalnym katem (nie wiem nie znam się)
Dzisiaj po pracowym postoju było jakby lepiej- w sensie auto żwawiej się zbierało i nie miało efektu "przyduszenia obrotów", choć drgnięcia obrotów pozostały niezależnie od paliwa i temperatury
Zapisane
maloszyc6
Użytkownik
Offline
Skąd: Częstochowa
Samochód: Seat Cordoba 1.6 ALM 2002 r. FL
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #205 -
Sobota, 16.01.2016, 15:37:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobra udało mi się podmienić cewkę od znajomego . Żadnej poprawy ;/
Zapisane
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #206 -
Poniedziałek, 18.01.2016, 07:18:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
A co powiedział VAG? Jaki jest odczyt napięć z sondy?
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #207 -
Wtorek, 19.01.2016, 15:58:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja mialem taki przypadek ze sonda sie zawieszała robiła głupoty, po odpieci auto chodziło rowno. Jesli masz skopana wtyczke od sondy to mozesz sonde odłaczyc i pojezdzic i zobaczyc. Katalizator nie ma nic do pracy silnika o ile nie masz drugiej sondy za katem ale podejrzewam ze nie masz na pewno
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.01.2016, 15:59:28 wysłane przez uszek
»
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #208 -
Wtorek, 19.01.2016, 16:46:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
zajrzyj w podszybie, i obejrzyj komputer główny i jego złącze, odłącz akumulator, odłącz kompa i zobacz czy nie zzieleniało złącze. może nie daje sygnału jak trzeba a i vag tego nie pokaże.
Zapisane
Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Odp: szarpanie
«
Odpowiedz #209 -
Środa, 20.01.2016, 10:20:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobra Panowie w moim przypadku sprawa rozwiązana. Styki kopułki pełne jakiegoś nalotu i podpalone. Palec wyjarany tak,że prawie blachy nie było widać. Wymiana całości i profilaktycznie przewodów WN i koniec z febrą na wolnych obrotach i dziwnym wypadaniem zapłonów
Edit: 2016-01-27
No i nie wiem co za zagadka. Jak pisałem wyżej cały garnitur WN wymieniony, świece zmienione, autko śmigało bez problemów do dziś.
Odpalam auto rano po deszczowej nocy. Chodzi równo na wolnych. Ruszam i czuję że jest coś nie tak. Auto zaczyna poszarpywać, jest zmulone i czuć że nie chodzi na wszystkie gary. Nie da się jechać. Zatrzymuję się auto gaśnie. Odpalam i przez chwilę jest dobrze, potem znów czuć że wypadają zapłony i gaśnie. Przegazowanie nic nie zmienia.
Myślałem, że może gdzieś się wilgoć zebrała i to stąd ale auto miało muła przez dobre 40 km. Dopiero potem się uspokoiło i zaczęło jechać normalnie. żeby dało się jechać to musiałem pulsacyjnie i delikatnie dodawać gazu. Wszystko na benzynie.
Dodam, że nie mam założonego tego okrągłego "ekranu" na kopułkę, ale wcześniej też go długo nie miałem i nie było takich cyrków.
I jeszcze jedno, wtyczkę od sondy lambda miałem schowaną pod reduktorem, który trochę przeciekał. Wyciągnąłem ją stamtąd bo była cała mokra i leżała w mokrym szlamie. Wytarłem ją i położyłem w okolicy obudowy rozrządu bo na tyle pozwalał mi kabel. Zrobiłem to w zeszły weekend i do dziś auto śmigało.
Pomocy co się wyrabia, dostała się gdzieś woda i tak piekielnie długo odparowuje? Trefne przewody? (magnetti marelli).
Edit: 2016-02-12
Sprawa szarpania rozwiązana. Oprócz wymiany osprzętu WN wymieniona została sonda lambda. Problem opisany tutaj:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2013.45
Gaz wyregulowany pod nową sondę i jest nareszcie spokój. Zbiera się poprawnie jak na swoje 75 KM
Z mojej strony problem solved
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 12.02.2016, 10:29:38 wysłane przez Kapitan Powolny
»
Zapisane
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
15
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
szarpanie
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...