Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny problem z hamulcami  (Przeczytany 64103 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:58:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
- Korektor hmm reczny zaciagam to blokuje kola w czasie jazdy
Korektor nie ma nic wspólnego z ręcznym, a reguluje ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zależności od obciążenia auta.
Cytat: starfire
- rozumiem zasade dzialania wspomagania i wyglada ze tu jest wszystko ok. (choc to dziwne ze jak wypompuje powietrze na zgaszonym to nie jestem w stanie zahamowac samochodu oczywiscie zwolnic zwolnie ale to nie hamowanie)
To jest normalne bo po to jest serwo.
Nie wypompuje powietrza bo tam jest podciśnienie.
 :pub:  :pub:
Cytat: starfire
- Zaworek raczej ok bo pierwsze wcisniecie na zgaszonym jest miekkie drugie jeszcze tez dopiero przy nastepnych twardnieje i wtedy juz nie daje rady hamowac.
to znaczy, że serwo działa oki.
 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #31 - Piątek, 21.12.2007, 23:04:14 - NIEPRZECZYTANA »

ale tak sobie kombinuje w druga strone, wyczytalem gdzies ze ten zaworek na wezu dziala w obie strony moze on sie zepsul i jak szybko Wciskam pedal to powietrze musi gdzies isc badz skads isc i zaworek w tym przeszkadza???? jak wciskam powoli to zaworek "wyrabia"

Napisano: Poniedziałek, 17.12.2007, 23:21:31


Ejj co taka cisza? :)) dzis w firmowym seicento zauwazylem ze pedal lepiej wchodzi tzn lzej sie wciska - serwo mocniej dziala jak sie wciska wolno niz jak sie gwaltownie depnie... tylko ze u mnie ten efekt jest spotegowany wiec zapewno to serwo jeblo :(
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #32 - Niedziela, 23.12.2007, 09:38:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
ale tak sobie kombinuje w druga strone, wyczytalem gdzies ze ten zaworek na wezu dziala w obie strony moze on sie zepsul i jak szybko Wciskam pedal to powietrze musi gdzies isc badz skads isc i zaworek w tym przeszkadza???? jak wciskam powoli to zaworek "wyrabia"
A może w węzu jest syf i zmniejszył się jego przekrój.
Cytat: starfire
Ejj co taka cisza?
Może brakło koncepcji?
Zapisane

starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #33 - Środa, 02.01.2008, 22:57:02 - NIEPRZECZYTANA »

No dobra to jak wyjac waz od strony serwa? wyciagnac na chama ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 25.08.2008, 05:30:55 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie jest podobnie, zrobiło mi się tak kilka dni temu, mam strasznie twerdy pedał hamulca i tak ni z gruchy ni z pietruchy i wcale nie robi się miękki, jest cały czas twardy. Klocki wymieniałem jakieś 2 tyg temu i było oki ale nagle bęc i lipa cosik nie trybi, nie dobrze  :(
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 25.08.2008, 07:49:46 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie jest podobnie, zrobiło mi się tak kilka dni temu, mam strasznie twerdy pedał hamulca i tak ni z gruchy ni z pietruchy i wcale nie robi się miękki, jest cały czas twardy. Klocki wymieniałem jakieś 2 tyg temu i było oki ale nagle bęc i lipa cosik nie trybi, nie dobrze  :(
A sprawdziłeś wszystkie wężę od serwa :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #36 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:12:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
A sprawdziłeś wszystkie wężę od serwa 
w sumie to nic nie sprawdziłem bo nie wiem co jest grane więc postanowiłem się pierw zapytać by bez sensu nie grzebać, a to co moze z nimi być? jak by przepuszczały to by pedał wpadał w podłoge chyba że się zapchały, ale płyn wymieniałem
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:15:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grisha81
jak by przepuszczały to by pedał wpadał w podłoge chyba że się zapchały, ale płyn wymieniałem
:o  a odpowietrzyłeś układ?
Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #38 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:22:24 - NIEPRZECZYTANA »

no tu troche był problem bo z lewej strony urwał się zaworek :/ więc odpowietrzyłem przez przewód (ale cylinderek się nie odpowietrzył zapewne) a z prawej nie drgną ani zaworek ani przewód :/ więc przyznaje się bez bicia że to raczej lipa wyszła z tym odpowietrzaniem i dobrze zdaje sobie z tego sprawe :pala: ale to i tak jak był by zapowietrzony to był by miekki a ten kurka jak by kijek miał pod sobą :-\ pierwszy raz się z tym spotkałem. no ale jak tu mi coś popiszecie w miare celnego to będe sprawdzał
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #39 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:24:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grisha81
to by pedał wpadał w podłoge chyba że się zapchały
Jak nie masz wspomagania (brak podciśnienia na serwie hamulcowym) to pedał jest twardy a nie wpada... (tak jak przy zgaszonym silniku)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:27:32 - NIEPRZECZYTANA »

no reakcja jest jak przy zgaszonym silniku kurka czyli co? odpowietrzać trzeba, czy mozna jakoś inaczyej sprawdzić ciśnienie na serwie?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:38:03 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw zacxznij od wężyka i zaworka zwrotnego od kolektora ssącego do serwa.
I koniecznie odpowietrz hamulce.
Zapisane

Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 25.08.2008, 08:49:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
wężyka i zaworka zwrotnego od kolektora ssącego do serwa
kkkkris czyli jak to idzie bo nie wiem nie widze teraz tego a przy układzie hamulcowym jeszce nigdy nie grzebałem, jest zbiornik na płyn hamulcowi i jak to idzie mniej a więcej możesz opisać bo nie wiem gdzie czego szukać sorry za mój brak wiedzy ale człowiek uczy się z dnia na dzień ;) dzięki za wyrozumiałość :pub:
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 25.08.2008, 09:09:32 - NIEPRZECZYTANA »

Zawór zwrotny na serwie nie ma nic wspólnego z płynem hamulcowym. Zawór zwrotny jest na serwie, w miejscu gdzie dochodzi wąż z czystym powietrzem z kolektora. Powoduje on utrzymanie na serwie podciśnienia gdy w wypadku zgaszenia motoru. Sprawdź czy zawór zamyka się i otwiera, wyjmij wąż, przedmuchaj, może w nim coś jest. To jest taki czarny wężyk idący od mastervaca do kolektora dolotowego, czyli po polsku za filtr powietrza. Jeśli to nie pomoże, możliwe że uszkodzeniu uległy membrany w serwie i nie masz wspomagania siły nacisku na pedał hamulca. A co do odpowietrzania, to zrób to faktycznie, nie ze względu na twardy pedał, tylko na bezpieczeństwo, bo się kiedyś rozbijesz, jak Ci pedał wleci w podłogę.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #44 - Środa, 24.09.2008, 13:26:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
A co do odpowietrzania, to zrób to faktycznie
zrobie to napewno ale bez palnika to się chyb anie obejdzie a co do Twojego opisu to jest czysty i przejrzysty, napewno dziś tam zajrzę i zobacze co jest grane w razie czego będe pisał w sumie czyściłem przepustnice i odczepiałem wszystkie wężyki więc faktycznie mogło coś wpaść bo to stało się po montażu przepustnicy. Dzięki wielkie  :pub:

Napisano: Poniedziałek, 25.08.2008, 10:18:21


jeszcze mam pytanie czy serwo można jakoś reanimować czy trzeba wymieniać całe??
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Dziwny problem z hamulcami
Skocz do: