+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» olej do skrzyni
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: olej do skrzyni  (Przeczytany 81628 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Sobota, 24.03.2007, 14:05:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
U siebie zalewałem LOTOS HIPOGLIM SYNTETIC GL-5 i jest OK w ostatnią zimę przy -35st. lekko gęstniał poza tym żadnych wad. potrzebowałem niecałe trzy litry ale to zależy od silnika.


Odświerze temat. Co rozumiesz, poprzez gęstnienie oleju i jak to odczułeś?? Gdzie Ty w ogóle znalazłeś -35 stopni ;)

PS Jak lookałem w katalogu Vavoline to do naszych skrzyń leje się GL-4 !! i to jest półsyntetyk, który zalecają wymieniać co 30000 (a niektórzy mówią, że się nie wymienia oleju - zwłaszcza syntetyka)

Co do ilości to w jetcie 1.8 do skrzyni wchodziło 1.8 litra i to jest dość standardowa pojemność.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #1 - Sobota, 24.03.2007, 14:25:50 - NIEPRZECZYTANA »

Co do ilości i rodzaju oleju - decydował o tym  mechanik, nie byłem przy wymianie
Olej wymieniałem 09.01.06r bo ten co miałem tak gęstniał na mrozie ze rano nie mogłem ruszać lewarkiem. Auto było z Włoch (inna strefa klimatyczna) i olej był nie na polskie warunki. Wiosna 06r. zdarzyło się poniżej -30st o ile sobie przypominam
Jak sie nic nie dzieje to chyba lepiej nie wymieniać oleju w skrzyni - zawsze cos mozna spier..ić.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Sobota, 24.03.2007, 15:34:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
potrzebowałem niecałe trzy litry ale to zależy od silnika.


strasznie dużo  :zakrecony:  ... bo w przypadku silnika AFT w skrzynkę wchodzi 2 litry oleju (dane z AutoData) o specyfikacji 75W90
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Sobota, 24.03.2007, 16:06:51 - NIEPRZECZYTANA »

No już było w innych tematach, że w instrukcji jest 2.0 a pod korek (niby tak należy lać) wchodzi ok 3. W tym katalogu valvoline też jest napisane 2 litry dla AFT.

Zastanawia mnie tylko to czy faktycznie nalezy lać pod korek??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Sobota, 24.03.2007, 16:12:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Zastanawia mnie tylko to czy faktycznie nalezy lać pod korek??


czy pod korek to nie wiem .. napewno nalezy lac tak zeby wszystkie przelozenia zalać ... tylko ze weź tu badz mądrym i zgadnij ile to bedzie  :niewiem: ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Sobota, 24.03.2007, 16:26:26 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie jak na studiach projektowałem reduktor to były różne możliwości zapewnienia jego smarowania. Gdybym miał jakich przekrój skrzyni razem z korkiem wlewu to bym sobie obliczył optymalną objętośc oleju. Chodzi o to, że niekoniecznie wszystkie koła muszą być zanurzone bo czasami jest smarowanie "rozbryzgowe" i jak jedno koło łapie ojel to chlapie po wszystkim także nie wiem czy nie powinno się raczej zaleć te 2 litry bo po kiego  :satan:  we wszystkich kalatogach i instrukcjach mieliłby wprowadzać ludzi w błąd?? Przeca w katalogach teoretycznie powinni zawyżać wartości by ludzie więcej kupili  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Sobota, 24.03.2007, 16:41:52 - NIEPRZECZYTANA »

po wlaniu tych 2 litrów bedziesz przecież słyszał jezeli coś jest "nie halo" w skrzyni ... zawsze mozna przeciez dolać ... ale z drugiej strony skoro w kilku źródłach jest podane 2 litry to bardzo prawdopodobne ze tyle ma być  i już :zakrecony:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Sobota, 24.03.2007, 16:54:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Zastanawia mnie tylko to czy faktycznie nalezy lać pod korek??
przy mojej skrzyni leje sie pod korek (ktory jest z boku skrzyni)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #8 - Sobota, 24.03.2007, 17:01:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
przy mojej skrzyni leje sie pod korek (ktory jest z boku skrzyni)


i ile wówczas wchodzi ??
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Sobota, 24.03.2007, 17:02:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
i ile wówczas wchodzi ??
nie wiem, nie bylem przy zalewaniu. A sam kiedys tylko sprawdzalem i uzupelnilem ok 0,2 L
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #10 - Sobota, 24.03.2007, 17:05:55 - NIEPRZECZYTANA »

dla tego modelu katalog podaje 3,1 l ... ale nie wiadomo czy jest t opod korek czy mniej  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Sobota, 24.03.2007, 17:13:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
dla tego modelu katalog podaje 3,1 l ... ale nie wiadomo czy jest t opod korek czy mniej  
nie wiem  :niewiem:  jest tylko pewne ze leje sie pod korek, po wykreceniu powinno sie wylac troszke oleju.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Sobota, 24.03.2007, 22:01:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "peter174"
i ile wówczas wchodzi ??
nie wiem, nie bylem przy zalewaniu. A sam kiedys tylko sprawdzalem i uzupelnilem ok 0,2 L


Gdzie to sprawdzałes?? Jest jakiś wziornik?? (i gdzie)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 25.03.2007, 00:18:31 - NIEPRZECZYTANA »

Dla skrzyni CHB po lewej stronie skrzyni, z boku w kierunku kola jest korak kontrolny poziomu oleju z otworem na klucz imbusowy (czy ampulowy - roznie go zwa). Mozna go zobaczyc skrecajac kola na maxa w lewo lub na kanale.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 26.03.2007, 18:57:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Gdzie to sprawdzałes?? Jest jakiś wziornik?? (i gdzie)
dokladnie jak napisal KKKKris,  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» olej do skrzyni
Skocz do: