+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 252685 razy)
0 użytkowników i 46 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #195 - Poniedziałek, 21.12.2009, 23:51:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
najpierw ledwie krecił potem jak zaskoczyl to nie na wszystkie gary i dopiero po jakis 5 sek wyrownal prace
tak mialem, pisalem wczesniej :-\

nicram, czemu pytales o olej?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #196 - Wtorek, 22.12.2009, 00:37:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
tak mialem, pisalem wczesniej
No to wskazuje troszke na świece ale cała reszta dzisiejszego cyrku już raczej normalna nie jest. Wydaje się, że przekaznik coś się zaciął. Pytałem kolegę którego ojciec ma warsztat i powiedział, że po odpaleniu świece powinny być podgrzewane przez 4 min badz do przekroczenia 2500 obrotów. Ja zawsze latem zaraz po odpaleniu przegazowywalem i był git. Dziś tego nie zrobiłem bo po pierwszym razie silnik po prostu zgasł a ja chciałem jechać i wygląda na to, że przez całe 20 min przekaznik był włączony, co mnie ciekawi bo przed przegazowaniem po pierwszym odpaleniu chodzil rownie a po drugim jakos silnik sie szarpal jakby 2 mas sie rozpadl.
Wieczorem po całym dniu stania auta w garazu przy +10 stopniach odpalil na dotyk i równiutko oraz jeździł jakby nigdy nic (cała elektronika chodziła poprawnie)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #197 - Wtorek, 22.12.2009, 06:31:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
nicram, czemu pytales o olej?
Z olejem 15W... auto sporo ciężej ma kręcić niż 5W..., czy 0W.... Pewnie dlatemu pytał.
Zresztą ja uważam, że na dwudziestoparostopniowe mrozy olej 15W raczej się nie nadaje. I nie wysyłajcie mi z tego powodu bomb w paczkach, to moje osobiste zdanie. Jak ktoś chce to niech sprawdzi jak kręci auto na oleju 15W... i 0W...

Napisano: Wtorek, 22.12.2009, 06:27:48


Cytat: vertor
powiedział, że po odpaleniu świece powinny być podgrzewane przez 4 min badz do przekroczenia 2500 obrotów
Nie wiem czy ten czas jest sztywny, czy od czegoś zależy, ale napewno świece grzeją jak jest auto bardzo zimne po odpaleniu do ok 2-2,5tys obr. Jednak po spadku obrotów włączają się równierz. Słychać jak pyka przekaźnik. Niemniej jednak jeśli auto złapie jakąś temperaturę świece powinny się wyłączyć, niezależnie od tego na jakich obrotach się jedzie.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #198 - Wtorek, 22.12.2009, 08:48:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
le zaczęły się jakieś inne jaja z elektryką, najpierw wyłączył nawiew
U mnie też tak było ale tylko z nawiewem. Rozgrzałem go trochę, wyłączyłem silnik, zapaliłem jeszcze raz i wszystko zaczęło dobrze funkcjonować  ;D
Cytat: KKKKris
Z olejem 15W... auto sporo ciężej ma kręcić niż 5W..., czy 0W.... Pewnie dlatemu pytał.
Zresztą ja uważam, że na dwudziestoparostopniowe mrozy olej 15W raczej się nie nadaje. I nie wysyłajcie mi z tego powodu bomb w paczkach, to moje osobiste zdanie. Jak ktoś chce to niech sprawdzi jak kręci auto na oleju 15W... i 0W...
Ja miałem okazję testować  ;D Mimo że tej samej klasy (5W-40) to i tak różnica widoczna  :evil: Jak ściągnąłem autko to miało wlany Liqui Moly High Tec 5W-40 taki i autko odpalało przy -30 po dwóch obrotach rozrusznika. Niestety ze względów finansowych wymieniłem na Castrola Magnatec Diesel 5W-40 taki i bardzo żałuję. Nie dość że auto więcej zaczęło palić to w tym roku na mrozach ledwo odpalał. Już na wymianę kupiłem taki i mam nadzieję, że będzie git  :ok:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 09:02:49 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #199 - Wtorek, 22.12.2009, 12:00:47 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, nie ma oleju 15W do PD o ile wiem
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 12:01:50 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #200 - Wtorek, 22.12.2009, 12:29:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
KKKKris, nie ma oleju 15W do PD o ile wiem
Nie myślałem o konkretnym silniku. Niech będzie 10W, sens pozosteje ten sam. Po prostu w -20 stC olej 15W czy 10W stwarza większe opory niż 5W czy 0W. Wiem bo po wymianie odczułem różnicę. Nie wiem czy z 10W czy 15W, tabliczka była wytarta, ale na 5W zdecydowanie lepiej silnik kręcił.
Zapisane

grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #201 - Wtorek, 22.12.2009, 13:46:16 - NIEPRZECZYTANA »

po kolejnym nocnym postoju - a wiemy, że temperatura rośnie - 2x grzeję świece i odpala - z lekkim oporem i nierówną pracą, ale pali


od KYS: Trzymaj się tematu.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 16:57:01 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #202 - Piątek, 08.01.2010, 20:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

po 2 dniach pobytu leosia na -14 (a moze i wiecej) zapalil za 2-gim razem, caly licznik mocno przygasal przy kreceniu
kilka sec silnik pracowal nie rowno, jakby nie na wszystkie cylindry :-\ a z rury poszedl gryzacy i smierdzacy dym :ninja:
czyzby nie wszystkie swiece grzaly?
i mialem racje :-X 1 swieca wogole nie grzala
wymienilem ja i zobaczymy...

moze troche nie profesjonalnie bo wymienilem tylko 1 ale pozostale 3 grzeja OK, 4 sec i czerwone
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #203 - Piątek, 08.01.2010, 20:27:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
moze troche nie profesjonalnie bo wymienilem tylko 1
A jak złapiesz jednego kapcia to w czterech kołach zmieniasz powietrze? To nie benzyniak, że trzeba wymieniać wszystkie bo się stopniowo zużyły. Świec żarowe albo są sprawne, albo nie wymienia się uszkodzoną.
Zapisane

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #204 - Piątek, 08.01.2010, 20:29:08 - NIEPRZECZYTANA »

wszystkie się wymienia... żeby wszystkie 'po równo grzały' teraz ta nowa będzie lepiej grzała od pozostałych
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #205 - Piątek, 08.01.2010, 20:32:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Świec żarowe albo są sprawne, albo nie wymienia się uszkodzoną.
to po co wymieniles wszystkie?
wszystkie się wymienia... żeby wszystkie 'po równo grzały' teraz ta nowa będzie lepiej grzała od pozostałych
teoretycznie tak ale co z tego?
jak zapala na 3 przy -14 to na 4 zapali tylko lepiej :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #206 - Piątek, 08.01.2010, 20:33:25 - NIEPRZECZYTANA »

raby, moja odpowiedź dotyczyła krytyki KKKKrisa  :P 
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #207 - Piątek, 08.01.2010, 20:55:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
wszystkie się wymienia... żeby wszystkie 'po równo grzały' teraz ta nowa będzie lepiej grzała od pozostałych
A nie grzeją równo? Co się zużywa w świecy?

Zapisane

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #208 - Piątek, 08.01.2010, 21:04:38 - NIEPRZECZYTANA »

no na pewno świeca, która ma 8 lat i powiedzmy 200tyś przebiegu nie będzie w takim stanie jak nowa ze sklepu... nie wiem co się w niej zużywa... gdyby się nie zużywały to ani raby ani nikt inny nie musiał by ich wymieniać...
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #209 - Piątek, 08.01.2010, 21:10:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
nie wiem co się w niej zużywa... gdyby się nie zużywały to ani raby ani nikt inny nie musiał by ich wymieniać...
przepala sie i nie grzeje...
grzalka w czajniku ma tak samo :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Skocz do: