Mam problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju (jak ostygnie)
Silnik 1,9 TDI 110KM ASV Seat Toledo II 2001 rok.
Problem zaczął się już dużo wcześniej, a mianowicie wczesną jesienią, gdy bywało wilgotno auto po nocy znacznie dłużej kręciło rozrusznikiem żeby odpalić (tak z 5 obrotów)
Szukałem, szukałem i nic. Teraz problem jest właściwie cały czas. Przyszły mrozy i żeby odpalić auto i nie zajechać akumulatora, wciskam pedał gazu do oporu i odpalam normalnie auto. Auto odpala po 2 obrotach rozrusznika.
Jeśli gazu nie wcisnę - trzeba baaaardzo długo kręcić i zapali ale aż mnie ciarki przechodzą od tego. Nie stosuję.
Brat ma Passata i nie musi wciskać gazu żeby odpalić więc tutaj eliminujemy twierdzenie że w zimie należy wciskać gaz do dechy żeby odpalić samochód.
W międzyczasie wykonałem:
[OK] - wymiana dwukrotna filtra paliwa (pozostałe wymienione we wrześniu, a powietrza wyczyszczony niedawno)
[OK] - eliminacja bąbelków paliwa poprzez
a) rozwiert krućca V we wkładzie baku
b) założenie opasek na wężykach
c) dokręcenie nakrętki krućca wchodzącego do pompy paliwa VP
d) wymiana zaworka-podgrzewacza na filtrze paliwa
[OK] - wymiana świec (aktualnie wszystkie grzeją)
[OK] - płyn chłodzący wymieniony
[OK] - akumulator był od nowości i został wymieniony na 74Ah CF (styki sprawdzone)
[OK] - rozrusznik nasmarowany (wcześniej zdarzyło się że nie "wysprzęglał") - kręci ładnie
[OK] - paliwo Verwa / On Bliska (na Verwie ciszej chodzi i lżej ale odpala tak samo)
[OK] - Bezpieczniki sprawdzone
[OK] - Pompa bzyczy przed odpaleniem po czym tyka zawór 109 - zachowanie
[OK] - dawka startowa ~21
- kąt wtrysku na VAG-COM pokazuje 67-70 (wiem że powinno być 49-55 ale jak wyprzedzony to raczej nie zaszkodzi?)
- wymieniony czujnik temperatury silnika / cieczy chłodzącej G2/G62
Co do czujnika temperatury: Wymieniłem ten czujnik jednak okazuje się że stary był też dobry...
Powodem wymiany był fakt, że przy temperaturze -11C pokazywał +5C - nowy tak samo pokazuje.
Badane po nocy, rano przed odpaleniem auta.
Skąd te +5C , macie jakieś pomysły? I co to za OK na drugiej pozycji?
Ogólnie to mam trochę już dość dłubania z autem... jestem informatykiem a nie mechanikiem (a może już powoli też..?)
Bardzo proszę mechaników o pomoc w rozwiązaniu problemu, tak jak to czasem bywa kiedy mechanicy proszą o pomoc na forach informatycznych.
Z góry bardzo dziękuję za próbę podjęcia się rozwiązania tej łamigłówki.
od KYS: Zacznij używać wyszukiwarki!