+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 252603 razy)
0 użytkowników i 43 Gości przegląda ten wątek.
Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #165 - Czwartek, 17.12.2009, 08:34:44 - NIEPRZECZYTANA »

pakuu1

Sprawdzony u Mastersa i jest ok :) Ciekawe czy dzisiaj odpale, termometr wskazał dziś -10...

Byłem juz u kilku speców i jak na razie nic... świece sprawdzone i niby jeszcze ok, aku nowy, paliwko tankuję na BP więc raczej dobre, przegląd prz 90kkm zrobiony razem z rozrządem (olej, wszystkie filtry). W przewodach paliwowych gromadziło się powietrze ale usterka juz usunieta i nie ma powietrza. Teraz chyba pojadę i powiem żeby sprawdzono rozrusznik, czy po 94tyś mogł się zużyć? Nie mam już siły, chyba mechanik powinien mi powiedziec co jest a nie ja mam wymyślac co może być nie tak !?
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #166 - Czwartek, 17.12.2009, 09:55:07 - NIEPRZECZYTANA »

A czy jak rano w mrozy odpalam i po dwóch, trzech obrotach odpali i przez chwile nierówno pracuje (zatrzęsie budą przy odpaleniu) to może jakaś świeca słabo albo wcale nie podgrzewa czy może kąt wtrysku do sprawdzenia :?:  :-\
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #167 - Czwartek, 17.12.2009, 09:58:27 - NIEPRZECZYTANA »

A czy jak rano w mrozy odpalam i po dwóch, trzech obrotach odpali i przez chwile nierówno pracuje (zatrzęsie budą przy odpaleniu) to może jakaś świeca słabo albo wcale nie podgrzewa czy może kąt wtrysku do sprawdzenia :?:  :-\
Jeżeli po chwili, gdy silnik złapie temperatury trzęsienie ustaje to wygląda jak objaw niesprawnej świecy żarowej.
A puszcza biały dymek z rury wydechowej?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #168 - Piątek, 18.12.2009, 09:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
A puszcza biały dymek z rury wydechowej?
Nie - dymku zbytnio nie puszcza. Jak zaczynam dawać gazu to lekko widać na mrozie, ale na mrozie to raczej normalne w czasie jazdy. Na jałowym z tyłu jest czysto. Zastanawiam się tylko czy póki co pali to czy wymieniać świece, czy jak nie wymienię to mogę coś uszkodzić jak jedna czy dwie nie grzeją :?:  :?:  :?:  :-\
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #169 - Piątek, 18.12.2009, 09:47:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
A puszcza biały dymek z rury wydechowej?
Nie - dymku zbytnio nie puszcza. Jak zaczynam dawać gazu to lekko widać na mrozie, ale na mrozie to raczej normalne w czasie jazdy. Na jałowym z tyłu jest czysto. Zastanawiam się tylko czy póki co pali to czy wymieniać świece, czy jak nie wymienię to mogę coś uszkodzić jak jedna czy dwie nie grzeją :?:  :?:  :?:  :-\
Zazwyczaj (przypadki, które widziałem) problem ze świecami żarowymi objawia się białym dymem z rury wydechowej (źle spalone paliwo), ale skoro nie ma takiego objawu to nie wiem, czy trzeba wymieniać świece...  :-\
Możesz sprawdzić świece?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #170 - Piątek, 18.12.2009, 20:16:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Możesz sprawdzić świece?
Pewnie jakbym znalazł czas to tak - czytałem na forum jak to zrobić. Ale auto jest praktycznie w ciągłej eksploatacji i nie mam na razie możliwości tego zrobić  :ninja: Myślę, że jak nie odpalę to dopiero znajdę na to czas  :-X  :eye:  :huh: A czy można w ten sposób (niesprawna jakaś świeca) coś uszkodzić :?:
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #171 - Piątek, 18.12.2009, 21:00:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
A czy można w ten sposób (niesprawna jakaś świeca) coś uszkodzić 
Nie sądzę...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
m4r10l4 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo '01, 1.9 TDI ASV 110KM

« Odpowiedz #172 - Piątek, 18.12.2009, 21:51:23 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju (jak ostygnie)

Silnik 1,9 TDI 110KM ASV Seat Toledo II 2001 rok.

Problem zaczął się już dużo wcześniej, a mianowicie wczesną jesienią, gdy bywało wilgotno auto po nocy znacznie dłużej kręciło rozrusznikiem żeby odpalić (tak z 5 obrotów)

Szukałem, szukałem i nic. Teraz problem jest właściwie cały czas. Przyszły mrozy i żeby odpalić auto i nie zajechać akumulatora, wciskam pedał gazu do oporu i odpalam normalnie auto. Auto odpala po 2 obrotach rozrusznika.
Jeśli gazu nie wcisnę - trzeba baaaardzo długo kręcić i zapali ale aż mnie ciarki przechodzą od tego. Nie stosuję.


Brat ma Passata i  nie musi wciskać gazu żeby odpalić więc tutaj eliminujemy twierdzenie że w zimie należy wciskać gaz do dechy żeby odpalić samochód.


W międzyczasie wykonałem:

[OK] - wymiana dwukrotna filtra paliwa (pozostałe wymienione we wrześniu, a powietrza wyczyszczony niedawno)
[OK] - eliminacja bąbelków paliwa poprzez
   a) rozwiert krućca V we wkładzie baku
   b) założenie opasek na wężykach
   c) dokręcenie nakrętki krućca wchodzącego do pompy paliwa VP
   d) wymiana zaworka-podgrzewacza na filtrze paliwa
[OK] - wymiana świec (aktualnie wszystkie grzeją)
[OK] - płyn chłodzący wymieniony
[OK] - akumulator był od nowości i został wymieniony na 74Ah CF (styki sprawdzone)
[OK] - rozrusznik nasmarowany (wcześniej zdarzyło się że nie "wysprzęglał") - kręci ładnie
[OK] - paliwo Verwa / On Bliska (na Verwie ciszej chodzi i lżej ale odpala tak samo)
[OK] - Bezpieczniki sprawdzone
[OK] - Pompa bzyczy przed odpaleniem po czym tyka zawór 109 - zachowanie
[OK] - dawka startowa ~21
- kąt wtrysku na VAG-COM pokazuje 67-70 (wiem że powinno być 49-55 ale jak wyprzedzony to raczej nie zaszkodzi?)
- wymieniony czujnik temperatury silnika / cieczy chłodzącej G2/G62

Co do czujnika temperatury: Wymieniłem ten czujnik jednak okazuje się że stary był też dobry...
Powodem wymiany był fakt, że przy temperaturze -11C pokazywał +5C - nowy tak samo pokazuje.

Badane po nocy, rano przed odpaleniem auta.





Skąd te +5C , macie jakieś pomysły? I co to za OK na drugiej pozycji?


Ogólnie to mam trochę już dość dłubania z autem... jestem informatykiem a nie mechanikiem (a może już powoli też..?)
Bardzo proszę mechaników o pomoc w rozwiązaniu problemu, tak jak to czasem bywa kiedy mechanicy proszą o pomoc na forach informatycznych.


Z góry bardzo dziękuję za próbę podjęcia się rozwiązania tej łamigłówki.


od KYS: Zacznij używać wyszukiwarki!

« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.12.2009, 22:11:47 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #173 - Piątek, 18.12.2009, 23:11:57 - NIEPRZECZYTANA »

po 2 dniach pobytu leosia na -14 (a moze i wiecej) zapalil za 2-gim razem, caly licznik mocno przygasal przy kreceniu
kilka sec silnik pracowal nie rowno, jakby nie na wszystkie cylindry :-\ a z rury poszedl gryzacy i smierdzacy dym :ninja:
czyzby nie wszystkie swiece grzaly?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #174 - Sobota, 19.12.2009, 18:33:31 - NIEPRZECZYTANA »

raby,  Jaki olej masz wlany?
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #175 - Sobota, 19.12.2009, 21:46:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Dziś mnie również dotknął ten problem.. (Mowa o Altei 2.0 TDI) .Rano odpalił tak po dwukrotnym obrocie rozrusznika co już mnie zaniepokoiło, było -19.5 C, pojechałem na uczelnie i po zajęciach ide do autka, wsiadam, odpalam, a tu ledwo co zapalił... A na zewnątrz było tylko -12 C... Autko stało od godziny  9 do 17.. Niewiem co się dzieje ale wiem że to napewno nie jest normalne zwłaszcza że autko ma 1.5 roku.. 1.9 TDI pali normalnie mimo że ma ponad 3 lata, aku od nowości niewymieniany, świece żarowe też nie.. :-\
Drodzy koledzy co to może być?? Może to aku? Przed sprzedażą być może autko stało dłużej nie jeżdżone?? Jechać do ASO?? A może to świece lub tulejki w rozruszniku??
Prosiłbym o w miare szybką odpowiedź  :)

Napisano: Sobota, 19.12.2009, 21:26:14


Cytuj
A puszcza biały dymek z rury wydechowej?
A co to znaczy biały dymek? Bo po zapaleniu auta, na zimnym silniku zawsze leci biały dymek, ale jak mam odróżnić czy to para wodna czy co innego?? Teraz w te bardzo mroźne dni dymi cały czas na biało, tzn. tak wygląda że na biało  :-[ , ale wszystkim tak dymi na takim mrozie obojętnie czy to dieselek czy benzynka. :-\
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #176 - Sobota, 19.12.2009, 21:49:25 - NIEPRZECZYTANA »

może jeździsz na krótkich trasach? moim zdaniem nie ma co siać paniki :)
ten biały dymek to nic innego jak para wodna :)
póki nie robi się śmierdzący to można jeździć :)
« Ostatnia zmiana: Sobota, 19.12.2009, 21:51:29 wysłane przez grzelmo » Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #177 - Sobota, 19.12.2009, 21:51:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: grzelmo
może jeździsz na krótkich trasach? moim zdaniem nie ma co siać paniki 
Właśnie nie, pokonuję bardzo duże odległości, chociaż ostatnio faktycznie były to krótkie odcinki  :-\
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #178 - Sobota, 19.12.2009, 22:01:28 - NIEPRZECZYTANA »

ja jak jechałem w czwartek na chipowanie to temperatura silnika mi spadała  :-X
nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem - ale prędkość była przerażająca ok. 4km/h przez 10km... do tego -9 na zewnątrz
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #179 - Sobota, 19.12.2009, 22:09:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nicram
raby,  Jaki olej masz wlany?
Mobil 5W30
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Skocz do: