+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» droga hamowania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: droga hamowania  (Przeczytany 12522 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #15 - Piątek, 22.09.2006, 07:13:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "erixon"
nienienienie, powiedz mi jak przeliczyles sekundy na metry  :szpieg:


Hamowanie to też przyspieszenie tylko ujemne a ono jest w m/s i zakładając, że droga jest idealnie gładka to charakterystyka hamowania się nie zmienia także dałoby rade :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #16 - Piątek, 22.09.2006, 07:30:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tam jestem lingwista i o matematyce i fizyce juz dawno zapomnialem, ale zeby to obliczyc (o ile wogole sie da) trzebaby bylo calej masy danych. Przy przyspieszaniu mierzy sie tylko czas, nie wazny jest dystans w ktorym auto ma "zdazyc", a tu wydaje mnie sie ze wazne jest wszystko, wkoncu auto hamuje inaczej jak jedzie 60 a inaczej jak jedzie 100. W kazdym razie to tylko moja teoria, tak na chlopski rozum :mrgreen:  ;-)

Teoretyzujac, jakie dane potrzebne bylyby do obliczenia przyspieszenia? Moc, przelozenia skrzyni, masa i co jeszcze? Poprawki na czas zmiany biegow? :mrgreen:
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #17 - Piątek, 22.09.2006, 11:50:03 - NIEPRZECZYTANA »

No z samego przyspieszenie można policzyć drogę po czasie także dałoby rade droge hamowania obliczyć tylko trzeba znać charakterystykę tego przyspieszenia i jest na nia odpowiedni wzór wykres więc nie jest ona losowa, nie idzie raz po krzywej a raz po lini :)

A co do przyspieszenia to ważne są straty na całym układzie napędowych albo inaczej rzecz ujmując moc na kołach. Do tego współczynnik Cx i prędkość i kierunek wiatru, jego gęstoś czyli ciśnienie i temperatura - na moc auta też ma to duże znaczenie ale obliczając teoretyczne przyspieszenie można zawsze założyć jakieś wartości. Opór toczenia też by sie przydał i pewnie jeszcze pare innych danych także chyba klarownego wzoru Ci nie wyprowadze ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
SMERU
Gość



« Odpowiedz #18 - Piątek, 22.09.2006, 12:23:35 - NIEPRZECZYTANA »

byloby latwo obliczyc gdyby wykres byl linia np y=ax, ale na pewno nie jest.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #19 - Piątek, 22.09.2006, 21:49:28 - NIEPRZECZYTANA »

liczył mi kumpel po telekomunikacji oni tam całki i te sprawy nie wiem jak ale moge zapytać
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #20 - Sobota, 23.09.2006, 07:32:29 - NIEPRZECZYTANA »

no wiec tak:
1) gdyby to byl ruch jednostajnie opozniony to wzor na przebyta droge (droge hamnowania) wygladalby tak:
droga=predkosc poczatkowa*czas hamowania-((opozninie*czas hamowania do kwadratu)/2)
2) gdy mamy ruch niejednostajnie opozniony to wzor na przebyta droge jest bardziej skomplikowany:
droga=predkość poczatkowa*calkowity czas hamowania-((opozninie chwilowe 1*czas hamowania z opoznieniem 1 do kwadratu)/2)-((opozninie chwilowe 2*czas hamowania z opoznieniem 2 do kwadratu)/2)-....-((opozninie chwilowe n*czas hamowania z opoznieniem n do kwadratu)/2)
Pytanie skad wziac poszczegolne opoznienia :chytry:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #21 - Sobota, 23.09.2006, 17:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

chyba latwiej kupic g-techa albo jechac na hamownie drogowa :mrgreen:
Zapisane

Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» droga hamowania
Skocz do: