+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Płyn chłodzący
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Płyn chłodzący  (Przeczytany 62892 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #45 - Sobota, 17.03.2007, 09:28:57 - NIEPRZECZYTANA »

:rock: G12 to płyn nowszej generacji. G11 już nie ma. Jak koledzy piszą jesli nie masz pewnosci co jest wlane (kolor nie zawsze to mówi). Np. G12 jak petrygo mają ten sam kolor. W twojej sytuacji wymieniłbym cały na nowy G12. taki zaleca firma. Jest to koncentrat rozcieńczany woda dest. Na pojemnikach pisze co i jak. Ewentualnie możesz dolać czystej wody destylowanej. Jest to bezpieczniejsze niżdolewanie czegoś tam. :papa:
Zapisane

stan
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Odpowiedz #46 - Sobota, 17.03.2007, 11:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

hmmm no wlasnie.tak sobie teraz pomyslalem ze faktycznie chyba bylo by lepiej jakbym dolal wody dest. niz wlewac g12 podczas gdy np jest tam zalane zwykle borygo czy cos innego co jest w kolorze rożu.
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #47 - Sobota, 17.03.2007, 11:29:49 - NIEPRZECZYTANA »

któreś płyny chyba są mieszalne ???!!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #48 - Sobota, 17.03.2007, 11:39:20 - NIEPRZECZYTANA »

Może ktoś tego nie pochwala, ale do mojej Ibi dolałem po małym wycieku przed zimą wody destylowanej (płyn był w miarę nowy - miał miesiąc - koncentrat Kager, więc nie miałem ochoty go wymieniać), po czym do następnej dolewki kupiłem inny zielony koncentrat - SWAG, bo Kagera nie mogłem dostać, dolałem i jest ok. Sprzedawca mówił, że mniej więcej kolorami można mieszać, inni mówili, że kolory oznaczają składnik podstawowy - i te z takim samym składnikiem można mieszać.. Na jedno wychodzi. Na płynie jest napisane, że można mieszać tylko z płynami dopuszczonymi przez SWAG - z tego wniosek, że coś na pewno można mieszać.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #49 - Sobota, 17.03.2007, 12:49:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w swoim escorcie 1.8 16V "na wyżywki" mam wlane chyba kilka rodzajów. Auto katowane jest na torze wyścigowym na szutrze i jeszcze nie robiłem przy nim uszczelki pod głowicą bo nic nie wykazuje na jej uszkodzenie. Poza tym nic się nie dzieje. Myśle, że wyolbrzymiacie problem. Poptrzcie na składniki płynu. To nie są substencje żeby weszły w reakcję ze sobą. Wody destylowanej też można dolać...ba jak ktoś chce wymienić płyn to i na wodzie mozna jeździc przez jakiś czas kiedy nie ma mrozów. G12 czy G11...wsio ryba. Najważniejsze to pilnowac pozniomu płynu i jego temperatury.
Zapisane
Krzys27 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kłodawa
Samochód: ibiza 2003 1.4 16V

« Odpowiedz #50 - Sobota, 21.07.2007, 08:52:17 - NIEPRZECZYTANA »

producent podaje ze płyn chłodniczy g12 nie trzeba wogóle zmieniac, tak mam napisane w instrukcji obslugi samochodu, co wy o tym sasdzicie??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #51 - Sobota, 21.07.2007, 10:36:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Krzys27"
co wy o tym sasdzicie??
ze jak sobie poczytasz to sie dowiesz ze sie wymienia  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #52 - Sobota, 21.07.2007, 16:44:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
ze jak sobie poczytasz to sie dowiesz ze sie wymienia

Najpraktyczniej jak padnie termostat, lub ma zbyt dużą temp. zamarzania.
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 18.11.2008, 16:43:07 - NIEPRZECZYTANA »

A czym one sie roznia? Kolorem, chce wymienic bo latem dolewalem sporo wody a juz jakis czas temu przy badaniu mowiono mi ze kiepsko z jego wlasciwosciami...mam mozliwosc zalatwienia za darmo Gixol, ale jest on niebieski, popredni byl czerwony, nada sie??
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #54 - Wtorek, 18.11.2008, 16:48:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
mam mozliwosc zalatwienia za darmo Gixol, ale jest on niebieski, popredni byl czerwony, nada sie??
Płyny chłodzące nie mogą być mieszane
Mieszanie płynów chłodzących różnego pochodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika!

Główną przyczyną jest ich różny współczynnik pH oraz skład chemiczny.
Inhibitory korozji będące bardzo ważnymi składnikami płynu chłodzącego są aktywne tylko w wąskim zakresie współczynnika pH. Różne płyny chłodzące zawierają różne inhibitory i dlatego współczynnik pH ich mieszaniny z wodą powinien mieścić się w odpowiednich dla nich granicach.
Dla zapewnienia prawidłowego działania inhibitorów płyny zawierają również różne roztwory buforowe. Tylko w takich warunkach inhibitory zapobiegają korozji elementów układu chłodzenia.

Zmieszanie różnych płynów chłodzących może  spowodować, że płyn chłodzący stanie się agresywny korozyjnie.

Inhibitory korozji zawarte w różnych płynach mogą również wchodzić w reakcje chemiczne ze sobą tworząc osady obniżające skuteczność odprowadzania ciepła z silnika.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 18.11.2008, 16:51:50 - NIEPRZECZYTANA »

No tak, ale chodzi o to ze ja nie chce mieszac, chce wymienic, czy moge wylac czerwony i wlac niebieski?
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #56 - Wtorek, 18.11.2008, 17:10:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
potrzebuję wymienić płyn w chłodnicy a raczej wymienić wodę na płyn przed zimą.. jakieś rady jak najlepiej to zrobić? Na zimnym czy ciepłym silniku i jak wypłukać i pozbyć się wody z węży? chciałem nagrzać silnik, poczekać aż włączy się wentylator poczekać aż się wyłączy, zgasić auto, wywalić dolny wąż od chłodnicy niech woda spłynie, zalać połowę płynu powtórzyć wszystko, następnie zalać płyn do końca? czy jakoś inaczej powinienem to zrobić? jaką pojemność ma układ chłodzący w ibi 1.6 8V 1F?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #57 - Wtorek, 18.11.2008, 17:40:34 - NIEPRZECZYTANA »

Pomysł dobry - musisz dobrze uważać, żeby się nie poparzyć.

Zagrzej silnik do załączenia wentylatora. Wyłącz silnik i ściąg wąż uważając na wrzątek - potem odkręć pokrywke od zbiorniczka wyrównawczego, żeby zeszło jeszcze trochę. Potem odpal auto - żeby jeszcze śćiągnąć z obiegu - pozostałości. Gdy już stwierdzisz, że nic się nie wylewa, podepnij wąż i poczekaj aż silnik ostygnie. Zalej wodą destylowana (jak chcesz to możesz jeszcze dodać preparat do czyszczenia układu chłodzenia). Zagotuj do załączenia wentylatora uzupełniając zbiorniczek wyrównawczy - bo pompa wody będzie uzupełniała stan w chłodnicy i powtórka z rozrywki (czyli po raz kolejny pozbywamy się cieczy z układu).
Po odczekaniu aż silnik ostygnie - podepnij dobrze wąż nie zapominając o opasce zaciskowej w odpowiednim miejscu. Zalej płynem G12 lub Hepu w odpowiedniej proporcji łamiąc to z woda destylowaną.

Zrób rundkę i sprawdź ile trzeba uzupełnić do kreski w zbiorniczku. Dobrze to kontrolować przez 2 najbliższe dni - potem stan będzie się utrzymywał.

Nie wiem jak zbudowany jest Twój silnik ale możliwe, ze masz zawór spustowy ułatwi to znacznie opróznianie cieczy z obiegu chłodnicy - jezeli nie posiadasz to pozostaje odczepienie węża.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 18.11.2008, 17:42:24 wysłane przez punchoo » Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 18.11.2008, 17:44:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Zagrzej silnik do załączenia wentylatora.
Po co?
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #59 - Wtorek, 18.11.2008, 17:46:58 - NIEPRZECZYTANA »

żeby ruszyć obiegiem
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Płyn chłodzący
Skocz do: