+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Płyn chłodzący
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Płyn chłodzący  (Przeczytany 62772 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
wsk
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wybrzeże
Samochód: Cordoba '03 1.4 Stella

« Wtorek, 12.09.2006, 18:13:39 - NIEPRZECZYTANA »

mam seata cordobę stella 1.4 ben. 2003 od kupna w salonie nie był wymieniany fabrycznie zalany płyn chłodniczy może z szanownych użytkowników seatów orientuję się co ile się płyn wymienia oraz jaki to typ może być płynu instrukcja nie podaję niestety tego typu informacji oraz czy warto ewentualnie wymieniać samemu lub zlecić to ASO
z góry dziękuję za informację  :ok:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 12.09.2006, 18:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

plyn to G12 ... w jakim celu chcesz go wymieniac ... czy stracił swoje własciwosci ? ... co do wymiany samemu czy w aso to zalezy od twoich umiejetnosci i zasobnosci portfela  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 12.09.2006, 18:28:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wsk"
może z szanownych użytkowników seatów orientuję się co ile się płyn wymienia oraz jaki to typ może być płynu

Seryjny płyn to "mieszanka wody i środka niskokrzepnego G12".
Nie doczytałem się co ile zalecają wymianę tego płynu, ale zawsze można sprawdzić jego temperaturę zamarzania i na jej podstawie zadecydować kiedy wymiana... ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 12.09.2006, 19:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

nie doczytales sie bo go nie wymienia się (wg instrukcji) jedynie sprawdza skład (czytaj własciwości) i ewentulanie uzupełnia ubytki
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 12.09.2006, 19:20:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
nie doczytales sie bo go nie wymienia się (wg instrukcji) jedynie sprawdza skład (czytaj własciwości) i ewentulanie uzupełnia ubytki

No to dobrze napisałem - o wymianie decydują właściwości płynu...  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 12.09.2006, 19:33:22 - NIEPRZECZYTANA »

wymienia się jak jest zasyfiony albo ktos pomiesza rózne rodzaje, latem uzupełniasz ubytki wodą destylowaną, a przed zimą dolewasz koncentrat i sprawdzasz temp. zamarzania w dowolnym warsztacie. Osobiście wymisliłem taki patent że jakl płyn był juz nieco mniej klarowny a nie chciałem całego wymieniać to wyciągałem parę razy od góry wężykiem po litrze*(nie piłem) czekałem aż w butelce opadnie osad i wlewałem z powrotem bez brudu.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 12.09.2006, 19:59:19 - NIEPRZECZYTANA »

WSK jezeli uzytkujesz autko od poczatku, nic nie kombinowales z płynem, nie miałeś problemów zimą to odpusc sobie wymianę  ... nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma ... osobiscie uzywam tylko G 12 bez zadnych kombinacji z rozcienczaniem przecedzaniem itp i jak do tej pory (odpukac w niemalowane  ;-) )   wszystko jest  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #7 - Środa, 13.09.2006, 10:48:28 - NIEPRZECZYTANA »

ja wymieniłem przy okazji wymiany paska rozrządu czyli po 90 kkm
Zapisane

wsk
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wybrzeże
Samochód: Cordoba '03 1.4 Stella

« Odpowiedz #8 - Środa, 13.09.2006, 11:00:14 - NIEPRZECZYTANA »

dziękuję za informację w takim razie nic nie będę komibinował będę jeździł jak jeździłem i również wszystkim życzę szerokiej drogi i rozważnej jazdy :pub:  :ok:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #9 - Środa, 13.09.2006, 14:14:08 - NIEPRZECZYTANA »

wlasciwosci płynu nie zaszkodzi sprawdzić ... a wowczas bedziesz miał wszystko jasne czy wymienic czy nie ...


masz12 ... rozumiem ze miales na mysli to ze wymieniales z rozrzadem pompe wodna a to pociagnęło koniecznosc wymiany płynu
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #10 - Środa, 13.09.2006, 16:38:00 - NIEPRZECZYTANA »

w serwisie powiedzieli że płyn powinno się wymieniać co 2 lata lub 60 kkm bo traci swoje właściwości (można polemizować )
przeciągnołem to do 3 lat i 90 kkm, ale mogli mi wlać  płyn który był w silniku nie było problemu,ale po co jeżeli wyjęcie pompy powoduje że cały płyn ładnie wylatuje (pompa jest najnizszym punktem układu chłodzenia) i nie trzeba kombinować,a wydatek nie jest wielki bo zapłaciłem za płyn G12 około 70pln i nie będę się martwił zimą
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #11 - Środa, 13.09.2006, 17:57:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "masz12"
w serwisie powiedzieli że płyn powinno się wymieniać co 2 lata lub 60 kkm bo traci swoje właściwości ...



w serwisie (ASO) to ci wszystko powiedzą zeby od ciebie kase wyciągnąć ... przez 5 lat nie wymieniałem płynu i wszystko było  :ok:  a w miedzyczasie były też zimy czasmi nawet mrozne (-30 C) i nic sie nie działo negatywnego ... wymienilem dopiero w tym roku bo podobnie jak ty wymienialem rozrzad i pompe wodna ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
gld
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #12 - Piątek, 15.09.2006, 13:00:56 - NIEPRZECZYTANA »

No fajnie, fajnie. Tylko, że nikt nie dał odpowiedzi, jak wymienić płyn. Ja dopiero co kupiłem ibize i nie wiem czy jest u mnie woda, czy płyn i co gorsza jaki, więc niema mowy o mieszaniu  :? . Więc chciałbym spuścić i wymienić całość przed zimą. Jeśli ktoś to robił i nie zapowietrzył układu, to proszę o rady :). No i jeszcze jedno: ile litrów wchodzi do całego układu i w jakich proporcjach mieszać koncentrat G12??
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #13 - Piątek, 15.09.2006, 14:04:42 - NIEPRZECZYTANA »

wymiana płynu polega na spuszczeniu starego  :satan:  ... niestety w przypadku silnika ALM nie ma zadnego zaworu spustowego wobec powyzszego niestety przy wymianie trzeba np zdjac dolny wąż z chłodnicy (najnizszy pkt w układzie) i jazda ... u siebie wymiane plynu mialem przy wymianie pompy wodnej ... szczegółów tlumaczyc chyba nie trzeba ... co do niepewnosci ze składem płynu to musiał bys sprawdzic jego własciwosc fizykochemiczne za pomoca testera (sa dostępne np na allegro lub w stacji diagnostycznej ) ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Shizo
Gość



« Odpowiedz #14 - Piątek, 15.09.2006, 16:06:38 - NIEPRZECZYTANA »

od siebie dodam ze nigdy nie udaje sie całego płynu z układu spuścić (należy pamiętać żeby był rozgrzany bo w termostacie zostanie sporo) i jak wlewamy nowy powiedzmy rozceieńczony koncentrat G12 w proporcjach 1:1 z wodą destylowana to nie wlewaj do oporu tylko pod koniec wlej troche samego koncentratu(nie na początku bo może rozpuścic za dużo rdzy w chłodnicy) a jego właściwości co do zamarzania zimą będą na pewno wystarczające w okolicach -37st. jak poduje producent Febi G12

[ Dodano: 2006-09-15, 17:08 ]
acha jak to co miałeś w układzie to był szlam to przed zalaniem nowym płynem warto nawet z dwa razy napełnic samą woda destylowana, trochę pojeździc, spuścić i dopiero zalać G12
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Płyn chłodzący
Skocz do: