+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Jakie ciśnienie w oponach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jakie ciśnienie w oponach  (Przeczytany 160758 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #75 - Środa, 18.06.2008, 18:29:33 - NIEPRZECZYTANA »

Vario - to "ciężarówka" i jest cięższy od zwykłej Corby czy Ibizy, nie wspominając Arosy - na tych samych kołach.
Zawsze w kombikach dobija się więcej
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #76 - Środa, 18.06.2008, 18:43:00 - NIEPRZECZYTANA »

Arosa pewnie, że to inne ciśnienie ale Vario a Ibi czy Cordi to +/- 100kg różnicy.
Np. Cordi Tdi 90 1216kg , vario 1249kg to małe róznice ;)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #77 - Środa, 18.06.2008, 18:51:59 - NIEPRZECZYTANA »

heh bijcie ile chcecie na opony.com dobierzcie sobie cisnnienine i jak wybierzecie silnik o wiiekszej mocy to wyskakuja opony 195/50r15 i cisnienie od 2.0-2.3

moj kumpel tak pompowal po 3.0 do laguny 195/60r15 to mu opona strzelila i skasowaal przod  na slupie  a miesiac pozniej znow na sarnie

Napisano: Środa, 18.06.2008, 19:50:17


a tu fizyka sie klania przeczytajcie moj post wczesninejszy
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #78 - Środa, 18.06.2008, 19:56:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: momiwi
do 195/50/R15???? serio ?
heh, nie nie, do 195/45/16.
Cytat: uszek
heh bijcie ile chcecie na opony.com dobierzcie sobie cisnnienine i jak wybierzecie silnik o wiiekszej mocy to wyskakuja opony 195/50r15 i cisnienie od 2.0-2.3

moj kumpel tak pompowal po 3.0 do laguny 195/60r15 to mu opona strzelila i skasowaal przod  na slupie  a miesiac pozniej znow na sarnie

Napisano: Środa, 18.06.2008, 19:50:17

a tu fizyka sie klania przeczytajcie moj post wczesninejszy
Uszek "pijesz" do mnie? Jeśli już chodzi o fizykę, tak na chłopski rozum, to o ile się nie myle w oponie z niższym profilem powinno być wyższe ciśnienie, ponieważ opona ta nie może mieć takiego uskoku jak np opona o profilu 65, a żeby nie było takiego uskoku musi być ona "twardsza" - czyli bardziej napompowana, czyz nie?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #79 - Środa, 18.06.2008, 20:03:27 - NIEPRZECZYTANA »

czy opona nizsza czy wyzszaa niewazne   wazne ze maja taka sama objetosc w srodku  czyli cisnienie powinno byc takie same a ze masz profil nizszy i nie chccesz  pogiac felgi to pompujesz wiecej

wiec nie wazne czy
155/80r13
175/70r13
195/50r15
taka sama objetosc opony wiec takie samo ciisnienie ma byc w wwszytskich

Napisano: Środa, 18.06.2008, 21:02:42


Cytat: guayre
Uszek "pijesz" do mnie?

nie pije napisalem do wszystkich
Cytat: uszek
przeczytajcie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #80 - Środa, 18.06.2008, 20:09:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
czy opona nizsza czy wyzszaa niewazne   wazne ze maja taka sama objetosc w srodku  czyli cisnienie powinno byc takie same a ze masz profil nizszy i nie chccesz  pogiac felgi to pompujesz wiecej

wiec nie wazne czy
155/80r13
175/70r13
195/50r15
taka sama objetosc opony wiec takie samo ciisnienie ma byc w wwszytskich

zaprzeczasz sam sobie. Dlaczego "ma byc takie we wszystkich"? Nie ma być, bo właśnie ażeby nie pogiąć felgi pompuje się więcej. Opony nie mają jednej uniwersalnej wartości ciśnienia, a maksymalna wartość jest napisana na każdej oponie. W związku z tą max wartością mogę sobie pompować do tego poziomu nie obawiając się pęknięcia. Ciśnienia w oponie nie dostosowujesz to objętości tylko do warunków w jakich ta opona będzie pracować. Twoim tokiem rozumowania można dojść do wniosku, że jak się jedzie w większą ilość osób to też nie powinno się mięć większego ciśnienia, bo przecież objętość opony jest taka sama cały czas... :-X
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #81 - Środa, 18.06.2008, 20:15:17 - NIEPRZECZYTANA »



Napisano: Środa, 18.06.2008, 21:10:46


ale piszesz przy stalejj masie wiadomo  ze jak napompujesz 0.5 bara to jak bedzie sammo sobie koloo staloo to opona sie nie ugnie ale jak zalozysz  na auto to wieksza masa to felga  oprze sie na oponie proste ze jasne

ale przy stalej masie nie wazne czy profil niski czyy nnie powinno byc takie sammo cisniieniie masz tabele wyzej

Napisano: Środa, 18.06.2008, 21:13:38


i koniec pompuj sobie iile chcesz ja wiem ile pompoowac i tak bede robil
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #82 - Środa, 18.06.2008, 20:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

ehh... nic do Ciebie nie dociera. To może tak - spróbuj pojeździć z ciśnieniem 2.0 w oponach 195/45/16. Od razu podpowiem jakie są efekty:  flak, nierównomierne ścieranie opon, brak przyczepności i pokrzywione felgi.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #83 - Środa, 18.06.2008, 20:21:24 - NIEPRZECZYTANA »

zobacz tabele co dalem wyzej i powiedz i dlaczego continetal takie podajje cisnienia ??
rozumiemm ze Ty wiecej wiesz o oponach niz onii?


jeden typp auta profile od 60 do 45 a cisniienia te same :ok:  :ok:


i dociera do mniei wwiecej niz myslisz ale spraawdzone rzeczy i logiczne jak podstawy fizyki
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.06.2008, 20:30:04 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #84 - Środa, 18.06.2008, 20:21:53 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, że ta tabela jest o dupę rozbić. Heh, wg Twojej teorii waga samochodu nie ma znaczenia, czy to aby na pewno normalne? A wg tej tabeli ciśnienia w dieslu 1.9 i benzin 1.4 powinny być te same...


Aha, i wytłumacz mi te podstawy fizyki, bo ja się chyba jakiejś innej uczyłem w takim razie. :-X
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #85 - Środa, 18.06.2008, 20:25:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: guayre
Heh, wg Twojej teorii waga samochodu nie ma znaczenia,
Cytat: uszek
ale przy stalej masie nie wazne czy profil niski czyy nnie powinno byc takie sammo cisniieniie masz tabele wyzej
naucz  sie czytac ze zrozumieniem

a tabele rob sobie z nia co chccesz silniki roznia sie maks 100kg i to o wiele przesadzilem

Cytat: guayre
Aha, i wytłumacz mi te podstawy fizyki, bo ja się chyba jakiejś innej uczyłem w takim razie. :-X
nie wazne jaki bryla ma ksztalt wtlaczajac okreslona ilosc powietrza bedzie wywieralo ono takiie ssame cisnienie w kazdej bryle
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.06.2008, 20:29:15 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #86 - Środa, 18.06.2008, 20:28:12 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, ażebym ja Ci tego nie musiał tłumaczyć (nie chce mi się), polecam lekturę http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/opony/opony.htm

Jakbyś nie doczytał, cytuję fragment: "Zaletą opon niskoprofilowych jest lepsza kierowalność pojazdu i odporność na znoszenie (większa sztywność boczna opony) oraz wyższe prędkości maksymalne. Wadą zaś jest pogorszenie właściwości tłumiących opony z uwagi na konieczność stosowania wyższych ciśnień aby przenieść podobne obciążenia (mniejsza objętość opony)."

Amen.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #87 - Środa, 18.06.2008, 20:31:28 - NIEPRZECZYTANA »

no to continental sie niie zna  :-X  :-X lepiej wiesz Ty i redaktorzy auto-online
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #88 - Środa, 18.06.2008, 20:39:15 - NIEPRZECZYTANA »

 :rotfl:  Uszek, ręce opadają.
To są osoby odpowiedzialne za ten artykuł:

dr inż. Piotr Mioduszewski
Politechnika Gdańska
Wydział Mechaniczny
Katedra Pojazdów i Maszyn Roboczych

1. Jaworski J.: Ogumienie pojazdów samochodowych, WKŁ, Warszawa, 1987.
2. Jurkowski B., Jurkowska B.: Naprawa i bieżnikowanie opon, WN-T, Warszawa, 1987.
3. Rychter W.: Dzieje samochodu, WKŁ, Warszawa, 1962.
4. Guzik H., Suchecki B.: Ogumienie, WKŁ, Warszawa 1991.
5. Katalogi i prospekty firm oponiarskich.

Nie chce mi się już z Tobą kłócić, teraz tylko powiem: nie ma to jak umieć się przyznać do błędu.  :ninja:
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #89 - Środa, 18.06.2008, 20:43:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: guayre
Nie chce mi się już z Tobą kłócić, teraz tylko powiem: nie ma to jak umieć się przyznać do błędu.  :ninja:
:ok:  :ok:
i na tym zakonczmy ja wiem TY wiesz i roob jak chcesz
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Jakie ciśnienie w oponach
Skocz do: