+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Stuki na dołkach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stuki na dołkach  (Przeczytany 64328 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #30 - Sobota, 04.12.2010, 15:57:02 - NIEPRZECZYTANA »

Gumy stabilizatora na 90%
Jeśli kupisz febi to musisz ładnie wysmarować smarem grafitowym przed włożeniem do auta. Można zrobić jak już pisałem gdzieś, między drążek a gumę dać tkaninę jedwabną przesączoną smarem grafitowym. W innym wypadku masz duże prawdopodobieństwo że po miesiącu będzie ostro skrzypieć :)  :-X
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #31 - Sobota, 04.12.2010, 18:32:52 - NIEPRZECZYTANA »

 Nie bede dawal przyczyn na 90 % i sie sprzeczal ale stukanie na dolkach , to nie tylko gumy stablizatora.
  Ale skoro czujesz cos na kierownicy cos, to moze faktycznie to .ale  moze to  byc i sworzeń wahacza.
Zapisane

lubie sobie pokierować
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #32 - Sobota, 04.12.2010, 20:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

Adriano najczęściej i najszybciej lecą te gumy, wiadomym jest że nie jest to pewniak ale jest bardzo duża szansa że tak... Samo zawieszenie wytrzymuje dosyć sporo przy rozważnej jeździe :)
Zapisane
LamberT Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: LEON 1.8T

« Odpowiedz #33 - Niedziela, 05.12.2010, 10:42:28 - NIEPRZECZYTANA »

własnie odnośnie samych wahaczy to na szarpakach nic diagnoście nie wyszło :/
zapytam Was jeszcze o same łączniki stabilizatora, bo one u mnie nie są przy samym wahaczu .. a są dokręcone do końca a między nimi a wahaczem jest troszkę mniej niż 0,5 cm luzu,  jak skręciłem kołami i złapałem za drążek i po prostu nim szarpnąłem to cale to się rusza :p nie wiem czy powinno czy raczej sztywne to ma być :/
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #34 - Niedziela, 05.12.2010, 11:26:21 - NIEPRZECZYTANA »

No to może Ci drążek lata w gumach stabilizatora. Jeśli łączniki to na nich będzie luz. One po skręceniu powinny trzymać sztywno, natomiast jakby gumy były wytłuczone to cały drążek będzie latał. Najlepiej byłoby odkręcić drążek i zobaczyć jak on sobie chodzi w gumach stabilizatora. Jeśli tam jest ciasno to łączniki tylko do wymiany...
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 14.03.2011, 10:33:24 - NIEPRZECZYTANA »

czy ktoś z was wymieniał samodzielnie tuleje tylnej belki? może ktoś z was wymodził samodzielnie ściągacz do tego - chętnie odkupie? palnika nie posiadam, belki mi się nie chce wyciągać choć w ostateczności pewnie to zrobię w aso życzą sobie 550pln za tą uslugę  :o  zwykły mechs 400pln  :huh:
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #36 - Poniedziałek, 14.03.2011, 11:08:34 - NIEPRZECZYTANA »

Też zamierzam sie za to zabrać i z tego co widziałem to bez zdjęcia całej belki będzie ciężko...
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 14.03.2011, 11:32:31 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma potrzeby ściągać belki, wystarczy ją przekręcić po rozkręceniu śrub na tulejach i masz swobodny dostęp do tulei. A ściągacz, dobry jest przykładowo komplet do wyciągania łożysk na przedniej osi, dostęopne na allegro, lub wizyta w tokarni/ślusarni, dorobienie takiego ściągacza to kilka minut i trochę żelaza, jak tokarzowi dasz 50zł to Ci to zrobi bez problemu.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #38 - Poniedziałek, 14.03.2011, 11:34:19 - NIEPRZECZYTANA »

ja sie przyjrzałem temu i poczytałem na necie to ponoć z palnikiem nie jest tak źle, szukałem ściągacza ale do nas nie mogę trafić na allegro, więc chyba zmontuje samemu taki ściągacz, muszę tylko wszystko pomierzyć i zrobię taki ściągacz. z wyciąganiem belki to tez odkręcasz amora śruby z tulei, przewody hamulcowe, kabel abs linka ręcznego i belkę masz na dole.. potem z belką do warsztatu na prasę i po sprawie, ale będę próbował z tym ściągaczem pokombinować jak go zrobię to mogę pożyczyć

Lee możesz pokazać taki ściągacz na allegro?
Jeśli masz na sprzedaż do chętnie zakupie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 11:35:58 wysłane przez kacperix » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #39 - Poniedziałek, 14.03.2011, 12:07:19 - NIEPRZECZYTANA »

Swojego nie sprzedam oczywiście, bo zostanę bez ;D
Na allegro są takie:
najtańszy Yato:
http://moto.allegro.pl/yt-2541-sciagacz-lozysk-piasty-przedniej-21el-i1485750486.html

droższy Bass:
http://allegro.pl/sciagacz-do-lozysk-piast-uniwersalny-okazja-i1487254918.html

i lepszy Jonnesway lub Sealey:
http://moto.allegro.pl/sciagacz-uniwersalny-lozysk-polosi-jonnesway-i1508630528.html
Ja kupiłem własnie Jonnesway, ale za czasów kiedy kosztował 390zł, bo obecna cena jest chora.

Rozwiązanie z palnikiem nie jest według mnie dobre, bo wypalisz samą gumę tulei, część metalowa i tak zostanie w belce, chyba że bedziesz grzał całe ucho belki do czerwonosci, ale to raczej kiepskie rozwiązanie, bo tracisz sztywność i wytrzymałość mocowań tulei, że nie wspomnę o tym, jak to zacznie rdzewieć.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 14.03.2011, 12:35:31 - NIEPRZECZYTANA »

pytanie tylko czy w tych "rozmiarówkach" jest średnica pasująca w ucho do wyciagneicia tulej bo to musi być na prawda na styk ścianka tulei ma może z 1mm :D
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 14.03.2011, 14:12:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
ścianka tulei ma może z 1mm
Papierowe te tuleje masz?
Myślę, że mają conajmniej 2, a może i 3 mm...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 14.03.2011, 15:04:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: tchopz
Myślę, że mają conajmniej 2, a może i 3 mm...

No dokładnie coś w tym guście, między 2 a 3mm jest grubość tulei metalowej.
Druga rzecz dorobienie krążka o danej średnicy to prosta sprawa, pierwsza lepsza tokarnia i piwo dla tokarza.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 14.03.2011, 19:33:01 - NIEPRZECZYTANA »

metalowej powiadacie... no to nie wiem, kupiłem lemfordera (ponoć to wkładali w oryginale) 6K0 501 541 A i ścianka ma 1-1,5mm może i jest szersza na 2-2,5 ale połowę tej grubości stanowi zalana guma...
jeszcze pytanie lepiej robić krążek plaski do wypychania za środek czy takie denko zielone zeby za ścianki wypychało? te ścianki to też biedne są i nie wiem czy to jest metal czy tworzywo sztuczne jakieś:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Poniedziałek, 14.03.2011, 19:43:33 - NIEPRZECZYTANA »

to wyglada na tworzywo tak jak bylo u mnie w wahaczach
do tego wystarczy mlotek, srubokret plaski i troche wd 40

u mnie ori tuleje 157, wymiana 100, zbierznosc geometria 58 wiec nie wiem czy jest sens sie w to bawic samemu
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 19:47:38 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Stuki na dołkach
Skocz do: