+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ciężko zapala na ciepłym
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ciężko zapala na ciepłym  (Przeczytany 95170 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 27.07.2008, 12:45:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Wczoraj kupiłem Seata Ibizę 1.9TDI 110KM z 1999r.

Auto długo odpalało gdy było rozgrzane, a zimne odrazu, sprzedający powiedział że problem pojawił się po wymianie pompy wtryskowej, już na forum znalazłem że trzeba przeprogramować mapę paliwa, i miałem nawet zamiar umówić się w najbliższych dniach w TUNE UPie żeby wykonać tą usługę. Niestety wczoraj wieczorem po powrocie jeszcze sobie pojeździłem, wszystko było super i kiedy wjeżdżałem na podwórko chciałem ruszyć z 2 biegu to mi zgasł (moja wina) i już nie chciał odpalić, kręciłem kręciłem i nic. Dziś rano byłem pewien że odpali bo silnik zimny, ale niestety to samo, kręci i nie odpala ... odłączyłem na kilka minut akumulator dalej nic, z autem nie było  żadnych problemów silnik chodził super, nie kopcił, bardzo dobrze przyspieszał... Wiem że komputer może by pokazał co jest nie tak, ale  cholować do wrzeszcza ... (w ostateczności tak) mieszkam w Pruszczu Gdańskim, ale wolałbym żeby ktoś sprawdził kto się zna dobrze na tych silnikach. Może ktoś miał podobny problem, może da się coś zrobić żeby auto samo dojechało do mechanika?

Proszę o jakieś porady
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #46 - Niedziela, 27.07.2008, 13:24:17 - NIEPRZECZYTANA »

Na 99% zapowietrzył sie, odkrec wtryski pokrec az bedzie tryskało paliwo i zapali, jeżeli pompa jest ok, bo to może też być jej wina i trzeba bedzie napiecie na nastawniku zmienic tak myśle :-\
Zapisane
pola
Gość



« Odpowiedz #47 - Niedziela, 27.07.2008, 13:36:08 - NIEPRZECZYTANA »

Jakobe, i do żadnego kowala nie jedź tylko do Tune Up-u :) Robert napewno sprawdzi co nie halo i naprawi
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 27.07.2008, 15:09:55 - NIEPRZECZYTANA »

Na 99% zapowietrzył sie, odkrec wtryski pokrec az bedzie tryskało paliwo i zapali, jeżeli pompa jest ok, bo to może też być jej wina i trzeba bedzie napiecie na nastawniku zmienic tak myśle :-\

Dzięki
Zrobiłem dokładnie jak pisałeś, wykręciłem wtryski, zakręciłem to na początku nic nie leciało, potem znowu zakręciłem  zaczęła lecieć piana i potem znowu kręce aż zaczęło bryzgać kropelkami, zakręciłem i nie odpala dalej próbowałem 3 razy dość długo poczym powtórzyłem motyw z wtryskami i znowu próbowałem odpalić aż aku prawie zdechł, więc się ładuje teraz :| Może jak się aku naładuję to spróbuje poodpalać może faktycznie się zapowietrzył.

Pola dzięki, taki miałem zamiar, bo chciałem odrazu kompletny rozrząd zrobić, tylko chciałbym żeby auto samo tam dojechało, bo cholować z Pruszcza trochę przerypane ...
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 27.07.2008, 15:11:54 wysłane przez Jakobe » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 27.07.2008, 20:20:26 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie odpali to szukaj VAGa. Bez niego trudno coś na odległość sprawdzić.
Jak potrafisz to sprawdź ustawinie rozrządu. No i sprawne bezpieczniki i przekaźniki 109
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 27.07.2008, 22:57:30 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #50 - Środa, 30.07.2008, 11:59:21 - NIEPRZECZYTANA »

Auto od wczoraj jest u mechanika, niestety nie w Tune Upie bo byli zawaleni robotą, ale tez nie oddałem do kowala, tylko znajomego mechanika. Na początku było podejrzenie że przeskoczył/zerwał się rozrząd, ale jednak to nie to, wszystkie świece żarowe były spalone, wymienili dalej nie odpala, na kompie pokazało czujnik temperatury, ale potem błąd zgasł, zresztą próbowali odpalić z odpiętym też nic :( Na dzień dzisiejszy na 90% podejrzana jest pompa wtryskowa ... a 2 lata temu była zmieniana przez poprzedniego właściciela (mam rachunki) kurde, ale pech jest jeszcze mała nadzieja że to nie pompa, ale ponoć już wszystko sprawdzili... W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł, dobrze że pokonała 350km do domu chociaż bo jak na trasie by się to stało to przerypane...

Dam znać jak jeszcze coś będe wiedział.

Pozdro
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #51 - Środa, 30.07.2008, 14:31:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Jakobe
W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł

ja bym sie wkurzyl ostro! a powiedziales ze Ci sie zepsul poprzedniemu wlascicielowi?

ps. sprzedaj ja i kup ode mnie  ;D  ;D
Zapisane

Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 28.08.2008, 19:22:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Jakobe
W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł

ja bym sie wkurzyl ostro! a powiedziales ze Ci sie zepsul poprzedniemu wlascicielowi?

ps. sprzedaj ja i kup ode mnie  ;D  ;D

Ta, i on już 3 razy dzwonił do mnie i się pytał co z autem zmartwiony bo 5 lat nią jeździł bezawaryjnie (oprócz 2 lata temu przy przebiegu 200tys pompa wtryskowa  i wymienił ją) i teraz ciekawe czy to napewno będzie ta pompa, może jakąś lipną wstawili :/

A ja się myślisz nie wkurzyłem tą trase 350km auto super chodziło, bardzo szybkie (jak dla mnie) i fajnie się prowadziło, potem jeszcze wieczorem sobie pojeździłem i jak mi zgasła właśnie na 2 biegu to już nie odpaliła :| :| :| (na szczęście pod domem)

Taa, nie było by mnie stać, ja mam starszą  1999r. ;)



Napisano: Środa, 30.07.2008, 15:42:48


W końcu z autem jest ok, problemem była pompa wtryskowa (poprzedni właściciel tankował paliwo tylko na auchanie ...) tylko że po jej regeneracji dalej dłuuuugo odpalał na ciepłym...

Jednak pojechałem do TUNE-UPu 30minut i auto odpala na dotyk zarówno na ciepłym jak i zimnym :) (zwiększenie dawki)

Rob jeszcze ustawił mi pompe tak że auto zbiera się wyraźnie lepiej a spalanie spadło o 1-1,5l/100km ! Szok

Wiele mechaników mogło by się dużo nauczyć od Roberta ...

Dzięki wielkie

Pozdro :)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 28.08.2008, 19:24:02 wysłane przez Jakobe » Zapisane
ecik84 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '01 1.9TDI ASV

« Odpowiedz #53 - Środa, 26.11.2008, 18:47:50 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam problem.
rozchodzi sie o to ze auto mi ciezko odpala na cieplym silniku,ktos mi powiedzial
ze to moze byc czujnik temperatury lub czujnik temp. pilwa ale pojechalem na
komputer i okazalo sie ze wszystko jest ok tylko byl troszke przestawiony kat na pompie co
odrazu naprawilem i nadal jest to samo,dodam ze auto ma dopiero 149tys przepiegu
i nigdy nie jechalo na opale.filtr paliwa byl niedawno zmieniany.czy ktos moze mial
podobny przypadek???

od KYS: Używaj opcji szukaj! Koledze Jakobe dziękuję za znalezienie odpowiedniego wątku  ;)

Napisano: Środa, 10.09.2008, 15:34:59


witam ponownie ;D
problem z odpalaniem juz jest rozwiazany ;D  ;D  ;D
bo dlugich bolączkach i szukaniu przyczyn co omały włos nie skończyło sie regeneracją głowicy pompy (nastawnika)
przyczyną był akumlator mimo ze normalnie kręcił i tzrzymał moc to po wymianie odpała z dotyku ;D
pozdrawiam klubowiczów
Zapisane
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #54 - Środa, 26.11.2008, 23:30:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mój problem z odpalaniem wyglada tak, że na zimnym odpala normalnie choć zdarza sie troszke dłużej ale ciężkim bym tego nie nazwał, a na ciepłym nie zawsze ale zdaza mu sie ciężko odpalać, tak mi sie wydaje 30% ciężko 70% normalnie , przebieg mam 137 tys. możliwe że to mapa paliwa, ale jak juz to chciałbym to zrobić razem z chipem na wiosne i czy takie odpalanie może źle wpłynąć na stan pompy lub czzegoś innego, ? mam takie samo auto jak kolega wyżej i też mi mówiono po zakupie( marzec) że mam nie najlepszy aku, ale jeszcze mi sie nie zdarzyło nie odpalić, i czy może mieć na to wpływ że przed sprzedaża był zalany mineralnym? teraz chodzi na półsyntetyku.
Zapisane
ecik84 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '01 1.9TDI ASV

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 27.11.2008, 12:20:33 - NIEPRZECZYTANA »

sprobuj przelozyc od kogos inny aku i dopiero wtedy mysl o zmianie mapy czy naprawie pompy,w moim
przypadku pan elektronik ktory mial mi wgrywac nowy soft był w szoku ze to byla wina aku. :driver:
Zapisane
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #56 - Sobota, 29.11.2008, 14:05:11 - NIEPRZECZYTANA »

no wląsnie dzisiaj nadszedł dzień, że rano autko odmówiło posłuszeństwa, i pomielił aku i padł, pojechałem na test aku i diagnoza : do wymiany, czyli i tak musze kupić także sie okaże co wyniknie
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #57 - Sobota, 29.11.2008, 18:24:37 - NIEPRZECZYTANA »

Niby watek o zapalaniu na cieplym, ale napisze ze u mnie licho zapala na mrozie :(  Od poczatku jak aku kupilem czyli w tamta zime to tak bylo. Ale myslalem ze nowy to moze niedoładowany jest i musi pochodzic. Cieplo na dworzu, tzn temp na + lub cieple auto i pali na dotyk. Temp - na dworzu i zimne auto i mieli i mieli i dopiero zapala. Mierzylem miernikiem i napiecie w spoczynku 12,5V a na chodzie 14,5V czyli niby dobre. Ale alektrtolit 1,22g/cm3 czyli dupa blada bo powinien być pomiedzy 1,28-1,26. I pewnie jak jest zimno toma jeszcze nizszy wspolczynnik i dlatego na zimnym ma tak ciezko.
Przełoże aku z drugiego auta i zobacze jesli bedzie poprawa to ide z aku oddac go bo na gwarancji. Na marginesie w drugim aucie elektrolit jest 1,28 i nie ma problemow jak stoi dwa dni na dworzu nie ruszane
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.11.2008, 18:26:50 wysłane przez Marian » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #58 - Sobota, 29.11.2008, 22:06:59 - NIEPRZECZYTANA »

Marian, poczytaj o swiecach zarowych i nie zasmiecaj tego tematu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #59 - Sobota, 29.11.2008, 23:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

Świece są dobre made in bosch rok temu wymieniane. Teraz  odpalałem na aku z drugiego auta i zero problemu ;)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ciężko zapala na ciepłym
Skocz do: