+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.  (Przeczytany 10033 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Zaleś
Gość



« Niedziela, 20.08.2006, 16:05:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie,
mam nadzieje, że tutaj znajdę odpowiedź.
Mam Seata Ibizę 1.4 MPI 60 KM z 2000 roku.

Jak zapalę silnik to w przeciągu 10 min od ruszenia silnik tak jakby przełączał się w jakiś tryb awaryjny, mianowicie (przy ciągłej jeździe) szarpnie w pewnym momencie i od tego momentu nie można przekraczy 3000 obrotów/minutę na każdym biegu, i na wolnych obrotach trzyma 1000 obrotów/minutę. Jeżeli zdaży się to na skrzyżowaniu to silnik zgaśnie, po zapaleniu znów jest  ten tryb.

Czasami pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie, czasami trzeba przejechac kilkaset metrów  po czy zgasić i zaplić ponownie i wszystko jest ok.
Ta sytuacja zdaża się wyłaczenie przy zaczynaniu jazdy (10-15 min), ponieważ w trasie nigy się to nie zdazyło, jak również przy długiej jeżdzie po mieście również nie.  

Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia :(

Proszę o pomoc w zdjagnozowaniu problemu, może ktoś miał to samo i wie w czym rzecz.

Z góry dzięki.
Zaleś
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 20.08.2006, 18:28:11 - NIEPRZECZYTANA »

Napewno Ci doradzą:

Sprawdź i zrób:

- czyszczenie przepustnicy
- kable WN

Ale - pamietaj to nie ja powiedziałem... ;-)
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Zaleś
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 20.08.2006, 18:31:16 - NIEPRZECZYTANA »

A czy ja jestem sam w stanie przeczyścić przepustnicę?
Kable WN to kable wysokiego napięcia?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 20.08.2006, 18:47:11 - NIEPRZECZYTANA »

Na forum jest obszerna instrukcja - szukaj tematów : FALUJĄCE OBROTY
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Zaleś
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 20.08.2006, 19:17:00 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytałem ten wątek i tam jest problem z obrotami na biegu jałowym, czyli zupełnie co innego niż u mnie. U mnie na biegu jałowym obroty są rapwidłowe w granicach 800-900 obrotów. Natomiast jak silnik przejdzie w ten dziwny tryb to obroty na biegu jałowym podnoszą się do 1050-1100 obrotów ale się utrzymują równiutko i nie ma mowy o żadnym falowaniu czy skakaniu obrotów. :(
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 20.08.2006, 19:29:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ale w podobnym temacie coś kiedyś było o "Twoim" przypadku i podobne rzeczy zalecono do wykonania, jeżeli VAG niewykrywa żadnych błędów, dlatego napisałem , że : "napewno Ci doradzą".
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 20.08.2006, 21:09:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Zaleś"
Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia

Jakby naprawił to by nie było błędów. Mechanik skasował tylko  błędy z pamięci komputera a przyczyna powstawania została. Czy możesz powiedzieć jakie to były błędy :?: moim zdaniem czyszczenie przepustnicy może uleczyć temat, może być czujnik temperatury uszkodzony przyczyn może być dużo ale trzeba znać błędy.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Zaleś
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 14.09.2006, 18:50:07 - NIEPRZECZYTANA »

NIedawno byłem w ASO Seat i okazało się, że uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego i to było przyczyną mojegho problemu. Przy okazji wyczyścili mi przepustnice :)
Jestem uboższy o 490 zł ale autko chodzi jak marzenie.
Pozdrawiam
Zaleś
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Skocz do: