+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat działa czy nie ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Termostat działa czy nie ?  (Przeczytany 29464 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #15 - Sobota, 06.01.2007, 15:34:30 - NIEPRZECZYTANA »

G 12
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 17.04.2007, 15:26:08 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem, że w TD trzeba wyjąć pompę wspomagania, albo przynajmniej odkręcić. U Ciebie myślę, że jest podobnie.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Seven
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 17.04.2007, 19:29:49 - NIEPRZECZYTANA »

w moim przypadku wskazówka tez praktycznie sie nie rusza tylko lezy na slupku, po jakims czasie minimalnie wzrasta.... a czy to moze byc przyczyna ze obroty faluja ? i maselko sie robi na deklu od wlewu oleju bo silnik niedogrzany???


a i gdy wskazowka lezy to weze prawie w tym samym momecie robia sie cieple....
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #18 - Środa, 18.04.2007, 15:29:54 - NIEPRZECZYTANA »

masz zwalony termostat. wymien go bo szkoda paliwa no i silnik masz niedogrzany.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Seven
Gość



« Odpowiedz #19 - Wtorek, 24.04.2007, 23:02:10 - NIEPRZECZYTANA »

wymienilem termostat. ja pierdziele co za kretyn wymyslil termostat w takim miejscu !!! ile trzeba sie nameczyc ehh...a ile plyynu stracilem... z tym ze dolalem wody destylowanej ale oplacilo sie wskazoweczka stoji na sztorc, grzeje szybko :)...

Mama pytanko jak to wyglada z odpowietrzaniem ? bo gdy przejechalem z 5 km i odkrecilem korek od plynu to zasyczalo zapryskało i zabulgotalo jakbym napoj gazowany otwierał... gdy pare razy odkrece po jezdzie korek sam sie odpowietrzy ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 24.04.2007, 23:12:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Seven"
gdy pare razy odkrece po jezdzie korek sam sie odpowietrzy ?
tak

PS zapewne masz silnik 1F
Opisz dla potomnych co musiales odkrecac  :czytaj:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #21 - Środa, 25.04.2007, 05:04:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Seven napisał/a:
gdy pare razy odkrece po jezdzie korek sam sie odpowietrzy ?

tak

PS zapewne masz silnik 1F
Opisz dla potomnych co musiales odkrecac

A co jest do odpowietrzania w 1F??
Zalac plynem, odpalic az otworzy sie termostat, zgasic uzupelnic plyn i tyle.

[ Dodano: 2007-04-25, 06:05 ]
Aha i korek zakrecony przy pracujacym silniku.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Środa, 25.04.2007, 10:02:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
A co jest do odpowietrzania w 1F??
Zalac plynem, odpalic az otworzy sie termostat, zgasic uzupelnic plyn i tyle.
odpowietrza sie ja kazdy inny ale chyba nie zrozumiales... chodzilo o to co sie odkreca alby wymienic termostat (to juz nie jest standard)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Seven
Gość



« Odpowiedz #23 - Środa, 25.04.2007, 13:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

A wiec silnik 1F... budowa jak 1.8 ale w papierach 1,6 hehe... ok opiszę co musiałem odkręcić by wymienić termostat który jest pod alternatorem - za pompą od wspomagania.... należy więc:


1. zluzować pompę tak by pasek był luźny (2 śruby)
2. odkręcić odlew aluminiowy mocujący pompę (od strony świateł – 4 śruby – klucze - trzy 13stki i jedna 16stka)
3. ściągamy te całe mocowanie (odlew aluminiowy)
4. odkręcamy 2 śruby od kolanka gdzie znajduje się termostat ( z silnika może wylecieć dużo płynu)
5. zakładamy nowy z uszczelką (najlepiej z rantem)

no i wszystko skręcamy :)


u mnie tak właśnie było... wydaje się proste, ale 1,5h to mało bo ciężko się tam dostać...
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 26.04.2007, 14:13:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Seven"
bo gdy przejechalem z 5 km i odkrecilem korek od plynu to zasyczalo zapryskało i zabulgotalo jakbym napoj gazowany otwierał


a co sie dziwisz ... nie odkręca sie korka zbiornika wyrównawczego bezpośrednio po zgaszeniu auta ... powinno się odczekac kilka minut
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 26.04.2007, 20:06:30 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego, co ja wiem, to odpowietrzenie układu następuje po odkręceniu korka podczas pracy silnika i pozwoleniu mu na pracę przez kilka minut..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #26 - Piątek, 27.04.2007, 06:03:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Z tego, co ja wiem, to odpowietrzenie układu następuje po odkręceniu korka podczas pracy silnika i pozwoleniu mu na pracę przez kilka minut..

 :rock: Nigdy nie odkręca się korka dla odpowietrzania układu. W korku jest zaworek kontrolujący ciśnienie w układzie chlodzenia. Powyżej 0,2-0,4 hPa sam wypuszcza nadmiar. Chyba że macie skopane te zaworki. W normalnie sprawnym układzie chłodzenia powinno być utrzymywane małe nadciśnienie, zapobiega ono tworzeniu się bąbli pary w kanałach bloku silnika. :papa:
Zapisane

stan
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #27 - Piątek, 27.04.2007, 14:00:59 - NIEPRZECZYTANA »

Stan, to prawda, co napisałeś. Tam jest zaworek. Tylko chodziło mi o to, że przy zmianie płynu - i tak trzeba odkręcić - dobrze jest pozwolić popracować silnikowi z otwartym zbiorniczkiem po to, żeby włąśnie nowy krążący w układzie płyn "wypchnął" z niego całe powietrze - i podolewaćaż poziom osiągnie normę.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
krzysiekbb
Gość



« Odpowiedz #28 - Piątek, 27.04.2007, 21:35:57 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie okazalo sie ze mam zepsuty termostat. gdzie mozna tanio dostac? gdzie najlepiej kupic? pozdrawiam
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #29 - Sobota, 28.04.2007, 20:04:34 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe - jak zwykle termostat ;) - poszukaj na forum, o ile dobrze pamiętam Wahler albo oryginał się nadają - reszta to na dwoje babka wróżyła - ja mam Verneta i jest ok. Kup w sklepie :D - koszt około 30 PLN.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat działa czy nie ?
Skocz do: