+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana turbiny
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana turbiny  (Przeczytany 5809 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość



« Piątek, 07.07.2006, 08:52:58 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym zasięgnąć waszej opinii co do wymiany turbiny. Otóż mam silnik AFN z chipem na ~140 KM i kupuję z tego powodu większą turbinę prze internet od pana który powiedział że numerek który podejdzie do mnie to:  038145702G (jeden z Was podawał mi ten sam numer tylko bez literki G- co ona oznacza?)
acha oczywiście jestem świadomy że trzeba drobną przeróbkę wykonać przy montażu tej turbiny.
Teraz moje pytanie - czego powinienem oczekiwać od mechanika który bedzie ją montował?
Wymiana oleju, czyszczenie intercoolera czy coś jeszcze???? Mechanik powiedział że standardowo wymienia się też zaworek N75 (obecnie mój samochód nie rozwija prędkości większej niż jakieś 130 km/h i włącza się często w tryb awaryjny kiedy mu przycisnę troszkę). Proszę o radę czy powinienem od razu wymieniać ten N75 i może jeszcze przepływomierz (jeśli tak to proszę o jakieś numery których powinienem szukać bo pewnie znajdę te części taniej na allegro niż zrobi to mechanik. Proszę o rozsądne opinie - nie chciałbym dac się naciągnąć na zbędne wymiany a z drugiej storny obawiam się że objawy które teraz mam nie znikną po wymianie samej turbiny....
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #1 - Piątek, 07.07.2006, 09:21:47 - NIEPRZECZYTANA »

codo tej co napisales to turbina od paska 130 PD bedzie pasowac z tego co kojarze troszke rzezby z podlaczeniem rur do IC trzeba zmienic bo ta nowa ma podejscie na szybkozlaczke

a co Twojego n75 to :

mozesz miec miec uwalony n75 lub zatarte kierownice w turbinie tak wiec niekoniecznie wina tkwi w n75 przeplywomierz to sobie musisz VAGiem przeleciec to wyjdzie
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 07.07.2006, 09:46:39 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki
W razie konieczności wymiany proszę o jakieś numerki jeśli znacie do N75 oraz przepływomierza (i tak wogóle to czy nie powinienem zmienić przepływomierza przy zmianie chipu? dawniej było 110KM teraz ~140 czy te przepływki są takie uniwersalne?)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Piątek, 07.07.2006, 10:01:55 - NIEPRZECZYTANA »

Zmien turbo a potem podjedz na VAGa, bedziesz wiedzial na czym stoisz i obejdzie sie bez zbednych wymian metoda prob i bledow. Przeplywki sie nie zmienia po zmianie programu. Wymiana oleju rowniez nie jest konieczna, chyba ze juz na niego czas. Uklad wyczyscic mozna jezeli jest w nim duzo oleju, w innym przypadku nie widze potrzeby, chyba ze miales nieszczelnosci i dostal sie syf, co moglo spowodowac zgon poprzedniej dmuchawy.
Zapisane

mafialoso Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tarnów
Samochód: Cordoba, 2003, 1,9 TDI 130KM

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 09.06.2011, 01:26:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam pytanie czy turbina od Cordoby rok 2003 1,9TDI 130km  różni się od Leona 1,9 Tdi 150Km prod od rocznika 1999-2005. Chciał bym trochę poeksperymentować i mnie to bardzo Ciekawi. Z tego co patrzyłem na Etce to wtryski sa takie same i również Turbina chociaż mogę sie mylić wiec prosze o pomoc:)

od KYS: Dopisuj się, w miarę możliwości, do istniejących wątków.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.06.2011, 10:33:10 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 09.06.2011, 05:38:07 - NIEPRZECZYTANA »

Zle zadajesz pytanie.
Turbo w ASZ i ARL sie rozni pompki pozniej do ASZ tez ladowali slabsze. Poszukaj na forum bo bylo takie porownanie.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.06.2011, 05:39:12 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana turbiny
Skocz do: