Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Wymiana turbiny
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Wymiana turbiny (Przeczytany 5805 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość
Wymiana turbiny
«
Piątek, 07.07.2006, 08:52:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii co do wymiany turbiny. Otóż mam silnik AFN z chipem na ~140 KM i kupuję z tego powodu większą turbinę prze internet od pana który powiedział że numerek który podejdzie do mnie to: 038145702G (jeden z Was podawał mi ten sam numer tylko bez literki G- co ona oznacza?)
acha oczywiście jestem świadomy że trzeba drobną przeróbkę wykonać przy montażu tej turbiny.
Teraz moje pytanie - czego powinienem oczekiwać od mechanika który bedzie ją montował?
Wymiana oleju, czyszczenie intercoolera czy coś jeszcze???? Mechanik powiedział że standardowo wymienia się też zaworek N75 (obecnie mój samochód nie rozwija prędkości większej niż jakieś 130 km/h i włącza się często w tryb awaryjny kiedy mu przycisnę troszkę). Proszę o radę czy powinienem od razu wymieniać ten N75 i może jeszcze przepływomierz (jeśli tak to proszę o jakieś numery których powinienem szukać bo pewnie znajdę te części taniej na allegro niż zrobi to mechanik. Proszę o rozsądne opinie - nie chciałbym dac się naciągnąć na zbędne wymiany a z drugiej storny obawiam się że objawy które teraz mam nie znikną po wymianie samej turbiny....
Zapisane
DeDeK
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznan
Wymiana turbiny
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 07.07.2006, 09:21:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
codo tej co napisales to turbina od paska 130 PD bedzie pasowac z tego co kojarze troszke rzezby z podlaczeniem rur do IC trzeba zmienic bo ta nowa ma podejscie na szybkozlaczke
a co Twojego n75 to :
mozesz miec miec uwalony n75 lub zatarte kierownice w turbinie tak wiec niekoniecznie wina tkwi w n75 przeplywomierz to sobie musisz VAGiem przeleciec to wyjdzie
Zapisane
DeDeK
Była CORDI SPORT TD
I
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
grzesiekk
Gość
Wymiana turbiny
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 07.07.2006, 09:46:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dzięki
W razie konieczności wymiany proszę o jakieś numerki jeśli znacie do N75 oraz przepływomierza (i tak wogóle to czy nie powinienem zmienić przepływomierza przy zmianie chipu? dawniej było 110KM teraz ~140 czy te przepływki są takie uniwersalne?)
Zapisane
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Wymiana turbiny
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 07.07.2006, 10:01:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zmien turbo a potem podjedz na VAGa, bedziesz wiedzial na czym stoisz i obejdzie sie bez zbednych wymian metoda prob i bledow. Przeplywki sie nie zmienia po zmianie programu. Wymiana oleju rowniez nie jest konieczna, chyba ze juz na niego czas. Uklad wyczyscic mozna jezeli jest w nim duzo oleju, w innym przypadku nie widze potrzeby, chyba ze miales nieszczelnosci i dostal sie syf, co moglo spowodowac zgon poprzedniej dmuchawy.
Zapisane
http://seat-racing.pl
mafialoso
Świeżak
Offline
Skąd: Tarnów
Samochód: Cordoba, 2003, 1,9 TDI 130KM
Turbina Cordoby a leona:)
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 09.06.2011, 01:26:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam mam pytanie czy turbina od Cordoby rok 2003 1,9TDI 130km różni się od Leona 1,9 Tdi 150Km prod od rocznika 1999-2005. Chciał bym trochę poeksperymentować i mnie to bardzo Ciekawi. Z tego co patrzyłem na Etce to wtryski sa takie same i również Turbina chociaż mogę sie mylić wiec prosze o pomoc:)
od KYS: Dopisuj się, w miarę możliwości, do istniejących wątków.
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.06.2011, 10:33:10 wysłane przez KYS
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Turbina Cordoby a leona:)
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 09.06.2011, 05:38:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zle zadajesz pytanie.
Turbo w ASZ i ARL sie rozni pompki pozniej do ASZ tez ladowali slabsze. Poszukaj na forum bo bylo takie porownanie.
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.06.2011, 05:39:12 wysłane przez raby
»
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Wymiana turbiny
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...