+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Pytanie o rozrząd
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pytanie o rozrząd  (Przeczytany 37978 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Niedziela, 11.06.2006, 18:03:57 - NIEPRZECZYTANA »

mam pytanko skierowane do tych co sami wymieniaja sobie rozrzad. Otóż w mojej poprzedniej ibizie 1.4 ABD nie bylo napinacza. Teraz mam 1.6 ALM i jest napinacz. Zauwazylem ze mam slabo naciagniety pasek rozrzadu i chcialem go mocniej naciagniac i pojawily sie watpliwosci. Jak wiadomo napinacz jest na mimosrodzie i krecac nim albo napinamy pasek albo popuszczamy. Ale jest w nim takze sprezyna i tu mam watpliwosci, czy przy naciaganiu paska ta sprezyna powinna byc tak jakby skrecona zeby caly czas robic naciag czy powinna byc w pozycji takiej  jak jest napinacz w stanie wolny. Jak sobie zalozylem napinacz tak w stanie luznym i napialem pasek to podczas krecenia recznie silnikiem ta sprezyna sie skrecala i pasek byl calkiem luzny a zachwile znowu sprezyna wrocila do pozycji wyjsciowej i pasek byl napiety. w koncu zalozylem go tak ze sprezyna robi stale naciag ale watpliwosci pozostaly. Nie wiem czy ktos bedzie wiedzial cos z tego co napisalem ale po prostu takie rzeczy sie zle opisuje, czekam na sugestie
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 11.06.2006, 21:48:37 - NIEPRZECZYTANA »

Nie jestem pewien jaki masz napinacz, ale prawdopodobnie masz taki, który ustawia się na tak zwaną "muszkę i szczerbinkę". Śrubą kręcisz tak żeby ustawić jedną część (muszkę) w środku drugiego elementu (wycięcie-szczerbinka). Zupełnie niewiem jak to wytłumaczyć ale jak się dokładnie przyjrzysz na napinacz to zajarzysz o co chodzi.
Napinacz sprężynowy sam reguluje napięcie paska należy tylko ustawić jak napisałem wyżej. U mnie też wydawało mi się że jest za mało napięty, ale tak ma być.
powodzenia.... :pub:
Aaaa.. dobrze zakontruj śrubę.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 12.06.2006, 07:11:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tez wlasnie jestem przed wymiana rozrzadu, z tym ze mam AEX'a i u mnie chyba jest dluzszy pasek, a jak Woj opisales napinacz to chyba tez mam taki (jeszcze nie sciagnalem oslony) zobacze jak zdejme bo na oslonie jest tylko zarys, ze pasek napedza tylko jedno kolo, a na opakowaniu paska ze napedza tez pompe wody, jak zdejme plastik to sie wszystko okaze. dzis moze jutro.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 12.06.2006, 07:54:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
ze pasek napedza tylko jedno kolo, a na opakowaniu paska ze napedza tez pompe wody, jak zdejme plastik to sie wszystko okaze.

U mnie jest silnik AEE, ale pasek napędza też pompę wody i u Ciebie chyba jest tak samo.
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 12.06.2006, 19:09:30 - NIEPRZECZYTANA »

pasek rozrzadu na pewno napedza pompe, jest tylko roznica w zaleznosci od typu silnika albo pasek napina sie pompa wody albo napinaczem

[ Dodano: 2006-06-12, 20:11 ]
a czy WOJ moglbys opisac dokladniej jak sie reguluje naciag tym napinaczem ze sprezyna

[ Dodano: 2006-06-12, 20:12 ]
to chyba mam inny napinacz bo nie mam zadnej sruby do zakontrowania
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 12.06.2006, 21:02:39 - NIEPRZECZYTANA »

Być może nie ma tam kontry sam już nie wiem (Dawno tego nie robiłem), ale na pewno jest nakrętka Φ 8mm na klucz 13. Poluzowujesz tą nakrętkę załadasz klucz imbusowy chyba 6 albo 8 mm w wycięcie  w napinaczu, przekręcasz i napinasz pasek tak żeby "strzałka" napinacza znalazła się na przeciwko wycięcia w drugiej częśći napinacza jeśli się to ustawi to przykręcasz nakrętkę, sprawdzasz czy jest "strzałka" na szczerbince, zakładasz osłonę i tak ma być. Trudno to wytłumaczyć ale moż coś pomogłem jeśli masz ten typ napinacza.
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Odpowiedz #6 - Środa, 14.06.2006, 17:26:23 - NIEPRZECZYTANA »

moj napinacz jest podobny ale jednak troszke inny  W moim nie ma klucza na imbus jezt za to sruba 8mm ktora reguluje sie mimosrod
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Środa, 22.11.2006, 19:02:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "hary"
witam mam 2 pytania zwiazane z ibiza 1043 ccm 1995 rok.jaka jest pojemnosc rezerwy paliwa to znaczy ile zostalo paliwa aw baku kiedy zapala sie kontrolka.drugie to co ile kilometrow nalezy wymieniac pasek rozrzadu i ile to kosztuje wraz z napinaczem

rozrząd wg ksiązki serwisowej co 90kkm
rezerwa ok 7 litrów
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #8 - Środa, 22.11.2006, 19:27:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
rozrząd wg ksiązki serwisowej co 90kkm
Lepiej skrócić do 60tys km...

Koszt ok 300zł...
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #9 - Środa, 22.11.2006, 21:18:51 - NIEPRZECZYTANA »

dobra niech ci bedzie ... teoretycznie co 90 kkm a praktycznie co 60 kkm lub co 5 lat w zależności co pierwsze gdyż guma traci swoje właściwosci parcieje itp
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
BANDERASS Mężczyzna
BANDERASS
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Leo !!! 00r.Leo !!! 16r.

« Odpowiedz #10 - Środa, 22.11.2006, 21:55:53 - NIEPRZECZYTANA »

Wymiane paska proponowałbym co 80 tyś.km. W zeszłym roku za pasek i rolkę dałem 208 zł a wymiana w serisie to koszt 120zł
Zapisane

=13-03-88-KONDZIO-11-11-12=  WSZYSTKIE CHWILE ZNIKAJĄ W CZASIE JAK ŁZY NA DESZCZU - CZAS UMIERAĆ
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 23.11.2006, 09:33:14 - NIEPRZECZYTANA »

z rozrzadem nie ma co zwlekać do końca okresu podanego w ksiązce serwisowej gdyż koszt wymiany jest nieporównywalnie mniejszy niż skutki zerwania paska ...  :hmm:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 23.11.2006, 11:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
U mnie jest silnik AEE, ale pasek napędza też pompę wody i u Ciebie chyba jest tak samo.

tak napedza tez pompe jak koledzy podpowiedzieli.
a teraz pytanie techniczne czy zeby wymienic rozrzad trzeba odkrecac kolo pasowe i zdejmowac pasek od alternatora,zeby zdjac napinacz czy da sie bez odkrecania?  :niewiem:
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 23.11.2006, 21:47:08 - NIEPRZECZYTANA »

Trzeba zdiąć dolne  koło pasowe bo dolnej osłony nie odkęcisz. Odkęcasz tylko koło (cztery imbusowe śruby) - nie musisz odkcać centralej śruby od wału. Pod kołem pasowym są śruby (chyba dwie) od dolnej osłony paska i dopiero wyciągniesz pasek. No i wiadomo zanim ściągniesz koło pasowe najpierw pasek alternatora. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #14 - Piątek, 24.11.2006, 08:31:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki Woj o to wlasnie mi chodzilo, bo nie widzialem tych srubek dolnych, Woj a jak wymieniales to na jakiej zasadzie bo ja w ojca aucie liczylem zabki i malowalem znaczki markerem, prymtywnie ale skutecznie czy tu wystarczy ustawic znaczki i zdjac rozrzad i zalozyc nowy bez drgniecia kolek?

dzieki i pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Pytanie o rozrząd
Skocz do: