+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Błedy VAG - DIESEL
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Błedy VAG - DIESEL  (Przeczytany 288113 razy)
0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 05.01.2010, 16:14:29 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez słabo ogarniam temat ale, na początek bym wypiął i wpial samą wtyczkę od n75, z błedy wynika że jest zwarcie do plus wiec szukałbym w obwodzie elektrycznym czegoś.. to że auto jest przymulone nie musi być winą zapieczonych łopatek, jak byś wkleił logi dynamiczne to coś wiecej dałoby rade może znaleźć :)

na początek wypnij i wepnij wtyczkę od czujnika doładowania ciśnienia w kolektorze
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.01.2010, 16:20:13 wysłane przez kacperix » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #91 - Wtorek, 05.01.2010, 18:15:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
na początek bym wypiął i wpial samą wtyczkę od n75, z błedy wynika że jest zwarcie do plus
Coś mieszasz, jaki błąd? Ja tu myślę, czy nie padł mapsensor ale nie wiem jakie daje odczyty na postoju i podczas jazdy.
Cytat: juri
Jak powinno chodzić to cięgno lekko,ciężko?
U mnie3 dosyć ciężko ruszyć do góry. Wciągając powietrze z wężyka od gruchy nie udało mi się podnieść jej do końca (może płuca dziurawe).
Cytat: juri
chyba żę jest jakiś sposó żeby sprawdzić czy to chodzi dobrze
Tak zobaczysz czy wogóle chodzi: vag 311-2 > 01Engine > 04Basic set. > grupa11 Wszystko na postoju na rozgrzanym, odpalonym aucie, bez gazu (pow chyba 1500obr auto wyjdzie z BS). Wtedy sztanga cyklicznie powinna się podnosić i opadać. Masz też wtedy odczyt ciśnienia w kolektorze. Powinno być w okolicy 1000mbar z niewilkimi zmianami. Jak dobrze pamiętam to ruch sztangi jest ok 10-12mm. Przy okazji zanotuj ciśnienia, albo wciśnij przycisk LOG - powinieneś się połapać jak to działa.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.01.2010, 18:19:16 wysłane przez KKKKris » Zapisane

juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #92 - Środa, 06.01.2010, 21:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

Zrobiłem te logi na biegu jałowym:
   Engine speed   Specified MAP   Actual MAP   Duty cycle
TIME      ?   ?   Regulator valve?
STAMP    /min       mbar    %
1,58   882   ON   989,4   0
1,98   882   ON   999,6   0
2,38   882   ON   1020   0
2,78   882   ON   1030,2   0
3,18   882   ON   1030,2   0
3,58   903   ON   1040,4   0
3,98   882   ON   1040,4   0
4,38   882   ON   1050,6   0
4,78   882   ON   1050,6   0
5,18   903   ON   1050,6   0
5,58   903   ON   1050,6   0
9,56   903   ON   1050,6   0
9,95   882   ON   1050,6   0
10,35   903   ON   1050,6   0
10,75   903   ON   1050,6   0
11,15   903   ON   1050,6   0
11,55   903   OFF   1060,8   0
11,95   903   OFF   1030,2   99,6
12,35   903   OFF   1009,8   99,6
12,75   924   OFF   999,6   99,6
13,13   882   OFF   989,4   99,6
13,53   903   OFF   989,4   99,6
13,93   903   OFF   989,4   99,6
14,33   903   OFF   989,4   99,6
14,73   903   OFF   979,2   99,6
15,13   903   OFF   979,2   99,6
15,53   903   OFF   979,2   99,6
15,93   903   OFF   979,2   99,6
16,33   903   OFF   979,2   99,6
16,73   924   OFF   979,2   99,6
17,13   924   OFF   979,2   99,6
17,52   903   OFF   979,2   99,6
17,92   903   OFF   979,2   99,6
18,32   903   OFF   979,2   99,6
18,71   903   OFF   979,2   99,6
19,11   903   OFF   979,2   99,6
19,51   903   OFF   979,2   99,6
Zauważyłem że podczas jazdy wartość z czujnika różni się zawsze dużo na plus zadanej niezależnie od obrotów silnika.
Sprawdzałem jeszcze odczyty ciśnienia z czujnika w dolocie z ciśnieniem atmosferycznym (grupa 10),jest lekka różnica czujnik 979 mbar, ciśnienie atm 969 mbar .Zrobiłem jeszczelogo podczas jazdy,na końcu wszedł w tryb awaryjny :(
   Engine speed   Specified MAP   Actual MAP   Duty cycle
TIME      ?   ?   Regulator valve?
STAMP    /min    mbar    mbar    %
0,01   1785   1540,2   1102   25
0,4   1764   1183,2   1326   41
0,8   1806   1958,4   1326   25
1,2   1869   1978,8   1693   25
1,6   1911   1999,2   2111   58
2   1953   1999,2   2193   64
2,4   2037   1999,2   2132   61
2,8   2100   1999,2   2142   65
3,2   2163   1999,2   2162   68
3,6   2226   1999,2   2193   73
4   2289   1999,2   2234   78
4,4   2352   1999,2   2244   80
4,8   2415   1999,2   2264   85
5,18   2478   1999,2   2264   89
5,58   2520   1999,2   2264   92
5,98   2604   1999,2   2285   94
6,38   2646   1999,2   2305   94
6,78   2709   1999,2   2336   94
7,18   2772   1999,2   2366   94
7,58   2835   1999,2   2397   94
7,98   2877   1999,2   2428   94
8,37   2940   1999,2   2458   94
8,77   3003   1999,2   2468   94
9,17   3066   1999,2   2489   94
9,57   3108   1999,2   2468   94
9,97   3150   1999,2   2468   94
10,37   3192   1999,2   2468   94
10,77   3255   1999,2   2479   94
11,17   3297   1999,2   2479   94
11,57   3339   1999,2   2479   94
11,97   3381   1999,2   2489   94
12,37   3402   1999,2   2479   92
12,77   3402   1999,2   2142   92
13,17   3402   1999,2   1785   92

Sorry za ten bałagan, ale niestety przy wklejaniu z exela  znika tabela.
Proszę o opinie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:09:18 wysłane przez juri » Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #93 - Środa, 06.01.2010, 21:10:52 - NIEPRZECZYTANA »

zrob jeszcze logi 3 i 8 grupy podczas jazdy. turbina laduja jak glupia, raczej kierownice, ale wyczysc jeszcze N75 (instrukcja http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926).

Zrob jeszcze tak, siegnij do turba, na wylaczonym silniku, najlepiej zimnym co bys sie nie poparzyl, i zlap za taka srube co idzie od gruchy do turba, powinna ci lekko chodzic gora dol, jakies 0,5-1cm powinna miec luzu. Jak nie mozesz tym ruszyc to kierownice zapieczone.
« Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:13:31 wysłane przez Kozak » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #94 - Środa, 06.01.2010, 21:15:10 - NIEPRZECZYTANA »

no jest spore przeładowanie, masz katalizator w aucie?
Zapisane
juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #95 - Środa, 06.01.2010, 21:26:58 - NIEPRZECZYTANA »

Katalizator jest cały czas na miejscu.
Cięgno chodzi w zakresie około centymetra,niestety nie mogę ręką dojść pod gruchę, ale próbowałem po odpięciu wężyka od podciśnienia "gębą" zrobić podciśnienie i chodziło.Dodatkowo  tak jak polecił KKKKris odpaliłem na vagu basic setings>grupa 11, tam faktycznie sztanga chodzi cyklicznie góra dół i jest na moje oko dobrze.
Nie wiem czy mam rację bo aż tak się nie znam ale myśle że problem może być z czujnikem ciśnienia (przekłamywać na plus).
Dodatkowo teraz jak robiłem te testy troche go poładowałem i przestał wpadać w tryb awaryjny,ale na wykresie widać że ciśnienie jest strasznie niestabilne.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #96 - Środa, 06.01.2010, 21:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

czyli kierownice sa ok, przeczysc n75 i sprawdz i zrob jeszcze raz logi. jak bedzie to samo to podmien z kims map sensor.
Zapisane
juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #97 - Środa, 06.01.2010, 21:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

Tu mam wykres,jest na nim  mały chaos ale widać różnice w ciśnieniach przy różnych obrotach po ich ustablizowaniu.
To jest po tym jak przestał mi łapać tryb awaryjny.
http://img37.imageshack.us/img37/5422/wykressv.jpg
Map sensor musi być od silnika ASV czy podejdzie od AFN (audi A4)??
« Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:42:36 wysłane przez juri » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #98 - Środa, 06.01.2010, 22:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

MAP sensora raczej nie ma się co czepiać. Jeśli podmiana zaworka nie pomoże to kierownice są do czyszczenia.
Cytat: Kozak
powinna ci lekko chodzic gora dol
U mnie jest siłownik sztangi  i wcale tak lekko to nie chodzi.
Cytat: Kozak
czyli kierownice sa ok,
Tego nie byłbym pewien. Tym bardziej z historią mojej dmuchawki.
Cytat: juri
Map sensor musi być od silnika ASV czy podejdzie od AFN (audi A4)??
Sprawdź numery na obu, ale to chyba nie to. Podmień zawór od gruchy z zaworem od EGR  i wtedy zrób loga dynamicznego, myślę, że samo 11 wystarczy.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #99 - Środa, 06.01.2010, 22:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

musi byc ASV,AGR,ALH,  afn ma w kompie.

ale skoro mu sztanga chodzi w basic settings to kierownice sa ok.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #100 - Czwartek, 07.01.2010, 06:17:26 - NIEPRZECZYTANA »

U mie wszystkie testy OK, zdejmowałem gruchę dźwignia od kierownic padała pod pływem grawitwcji a przeładowywał. Sprawdziłem wszystko, będąc święcie przekonany, że to nie mogą być kierownice. Jednak pomogło dopiero czyszczenie. Wytłymaczyli mi to, że dopiero jakieś zacięcie następowało gdy turbo się rozgrzało. Może i tak. W każdym razie wszystko sprawdziłem po kilka razy, bo raz na jakiś czas auto przeładowywało i musiałem w końcu wyjąć dmuchawkę.
Zobaczymy co wyjdzie po wymianie N75.
Osobiście nie wierzę w uszkodzenie czujnika ciśnienia.
Zapisane

juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #101 - Sobota, 09.01.2010, 23:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,dzisiaj miałem trochę czasu więc zająłem się sprawdzaniem.
Zacząłem od kontroli wszystkich wężyków podciśnień, wszystko ok.
póżniej podmiana N75 na N18,po jeżdzie zonk,znowu przeładowanie,jedyna różnica aką zauważyłem po podmiance to podczas testu przy podpiętym vagu na obrotach jałowych basic setings>011 to na wykresiku ciśnienie przy zmianach pozycji kierownic było równiejsze tzn.nie występowały delikatne "piki" jak przy N75.Pozza tą różnicą wszystko tak samo :(
Najgorsze jest to że na biegu jałowym cięgno pracuje wzorowo,problem wytępuje dopiero podczas wchodzenia na obroty, tak jakby brakowało zaworkowi powietrza na zniwelowanie podciśnienia w gruszce i podniesienia sztangi (sprawdzałem nawet drożność wężyka od filtra powietrza do N75 ) możliwe że gdy silnik wkręca się na obroty to w obudowie filtra robi podciśnienie i później  N75 nie ma czym uzupełnic podciśnienia??
Próbowałem jeszcze przeczyścić czujnik ciśnienia w dolocie tzw.mapsensor-bez zmian.
Ostatnia opcja jaka mi zostaje to wydłubać turbo i zabrać się za czyszczenie :(
No chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #102 - Sobota, 09.01.2010, 23:16:29 - NIEPRZECZYTANA »

ja miałem u siebie mały overboost do tego raz na dwa miechy mi przeładowało turbo, po podmianie n n18 auto jechało gorzej jak na n75.. mimo wszystko wyczyściłem n75zgodnie z instrukcja z forum golfa i auto od razu inaczej chodzi, lepiej zbiera itd.. jeszcze nie robiłem logów ale czuć że auto idzie znacznie lepiej.. więc tak czy inaczej bym przeczyścił n75
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #103 - Sobota, 09.01.2010, 23:29:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: juri
Ostatnia opcja jaka mi zostaje to wydłubać turbo i zabrać się za czyszczenie :(

ale co ty chcesz czyscic jak ci sztanga chodzi lekko ? wyczysc n75.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #104 - Niedziela, 10.01.2010, 13:50:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
ale co ty chcesz czyscic jak ci sztanga chodzi lekko ?
Cytat: KKKKris
U mie wszystkie testy OK, zdejmowałem gruchę dźwignia od kierownic padała pod pływem grawitwcji a przeładowywał. Sprawdziłem wszystko, będąc święcie przekonany, że to nie mogą być kierownice. Jednak pomogło dopiero czyszczenie.
Jak wszystko sprawdzi trzy razy i nic nie pomoże to zostaje tylko jedno.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.01.2010, 14:00:08 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Błedy VAG - DIESEL
Skocz do: