Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Błedy VAG - DIESEL
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
20
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Błedy VAG - DIESEL (Przeczytany 288143 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #90 -
Wtorek, 05.01.2010, 16:14:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja tez słabo ogarniam temat ale, na początek bym wypiął i wpial samą wtyczkę od n75, z błedy wynika że jest zwarcie do plus wiec szukałbym w obwodzie elektrycznym czegoś.. to że auto jest przymulone nie musi być winą zapieczonych łopatek, jak byś wkleił logi dynamiczne to coś wiecej dałoby rade może znaleźć
na początek wypnij i wepnij wtyczkę od czujnika doładowania ciśnienia w kolektorze
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.01.2010, 16:20:13 wysłane przez kacperix
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #91 -
Wtorek, 05.01.2010, 18:15:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
na początek bym wypiął i wpial samą wtyczkę od n75, z błedy wynika że jest zwarcie do plus
Coś mieszasz, jaki błąd? Ja tu myślę, czy nie padł mapsensor ale nie wiem jakie daje odczyty na postoju i podczas jazdy.
Cytat: juri
Jak powinno chodzić to cięgno lekko,ciężko?
U mnie3 dosyć ciężko ruszyć do góry. Wciągając powietrze z wężyka od gruchy nie udało mi się podnieść jej do końca (może płuca dziurawe).
Cytat: juri
chyba żę jest jakiś sposó żeby sprawdzić czy to chodzi dobrze
Tak zobaczysz czy wogóle chodzi: vag 311-2 > 01Engine > 04Basic set. > grupa11 Wszystko na postoju na rozgrzanym, odpalonym aucie, bez gazu (pow chyba 1500obr auto wyjdzie z BS). Wtedy sztanga cyklicznie powinna się podnosić i opadać. Masz też wtedy odczyt ciśnienia w kolektorze. Powinno być w okolicy 1000mbar z niewilkimi zmianami. Jak dobrze pamiętam to ruch sztangi jest ok 10-12mm. Przy okazji zanotuj ciśnienia, albo wciśnij przycisk LOG - powinieneś się połapać jak to działa.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.01.2010, 18:19:16 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
juri
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #92 -
Środa, 06.01.2010, 21:04:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zrobiłem te logi na biegu jałowym:
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME ? ? Regulator valve?
STAMP /min mbar %
1,58 882 ON 989,4 0
1,98 882 ON 999,6 0
2,38 882 ON 1020 0
2,78 882 ON 1030,2 0
3,18 882 ON 1030,2 0
3,58 903 ON 1040,4 0
3,98 882 ON 1040,4 0
4,38 882 ON 1050,6 0
4,78 882 ON 1050,6 0
5,18 903 ON 1050,6 0
5,58 903 ON 1050,6 0
9,56 903 ON 1050,6 0
9,95 882 ON 1050,6 0
10,35 903 ON 1050,6 0
10,75 903 ON 1050,6 0
11,15 903 ON 1050,6 0
11,55 903 OFF 1060,8 0
11,95 903 OFF 1030,2 99,6
12,35 903 OFF 1009,8 99,6
12,75 924 OFF 999,6 99,6
13,13 882 OFF 989,4 99,6
13,53 903 OFF 989,4 99,6
13,93 903 OFF 989,4 99,6
14,33 903 OFF 989,4 99,6
14,73 903 OFF 979,2 99,6
15,13 903 OFF 979,2 99,6
15,53 903 OFF 979,2 99,6
15,93 903 OFF 979,2 99,6
16,33 903 OFF 979,2 99,6
16,73 924 OFF 979,2 99,6
17,13 924 OFF 979,2 99,6
17,52 903 OFF 979,2 99,6
17,92 903 OFF 979,2 99,6
18,32 903 OFF 979,2 99,6
18,71 903 OFF 979,2 99,6
19,11 903 OFF 979,2 99,6
19,51 903 OFF 979,2 99,6
Zauważyłem że podczas jazdy wartość z czujnika różni się zawsze dużo na plus zadanej niezależnie od obrotów silnika.
Sprawdzałem jeszcze odczyty ciśnienia z czujnika w dolocie z ciśnieniem atmosferycznym (grupa 10),jest lekka różnica czujnik 979 mbar, ciśnienie atm 969 mbar .Zrobiłem jeszczelogo podczas jazdy,na końcu wszedł w tryb awaryjny
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME ? ? Regulator valve?
STAMP /min mbar mbar %
0,01 1785 1540,2 1102 25
0,4 1764 1183,2 1326 41
0,8 1806 1958,4 1326 25
1,2 1869 1978,8 1693 25
1,6 1911 1999,2 2111 58
2 1953 1999,2 2193 64
2,4 2037 1999,2 2132 61
2,8 2100 1999,2 2142 65
3,2 2163 1999,2 2162 68
3,6 2226 1999,2 2193 73
4 2289 1999,2 2234 78
4,4 2352 1999,2 2244 80
4,8 2415 1999,2 2264 85
5,18 2478 1999,2 2264 89
5,58 2520 1999,2 2264 92
5,98 2604 1999,2 2285 94
6,38 2646 1999,2 2305 94
6,78 2709 1999,2 2336 94
7,18 2772 1999,2 2366 94
7,58 2835 1999,2 2397 94
7,98 2877 1999,2 2428 94
8,37 2940 1999,2 2458 94
8,77 3003 1999,2 2468 94
9,17 3066 1999,2 2489 94
9,57 3108 1999,2 2468 94
9,97 3150 1999,2 2468 94
10,37 3192 1999,2 2468 94
10,77 3255 1999,2 2479 94
11,17 3297 1999,2 2479 94
11,57 3339 1999,2 2479 94
11,97 3381 1999,2 2489 94
12,37 3402 1999,2 2479 92
12,77 3402 1999,2 2142 92
13,17 3402 1999,2 1785 92
Sorry za ten bałagan, ale niestety przy wklejaniu z exela znika tabela.
Proszę o opinie.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:09:18 wysłane przez juri
»
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #93 -
Środa, 06.01.2010, 21:10:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
zrob jeszcze logi 3 i 8 grupy podczas jazdy. turbina laduja jak glupia, raczej kierownice, ale wyczysc jeszcze N75 (instrukcja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
).
Zrob jeszcze tak, siegnij do turba, na wylaczonym silniku, najlepiej zimnym co bys sie nie poparzyl, i zlap za taka srube co idzie od gruchy do turba, powinna ci lekko chodzic gora dol, jakies 0,5-1cm powinna miec luzu. Jak nie mozesz tym ruszyc to kierownice zapieczone.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:13:31 wysłane przez Kozak
»
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #94 -
Środa, 06.01.2010, 21:15:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
no jest spore przeładowanie, masz katalizator w aucie?
Zapisane
juri
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #95 -
Środa, 06.01.2010, 21:26:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Katalizator jest cały czas na miejscu.
Cięgno chodzi w zakresie około centymetra,niestety nie mogę ręką dojść pod gruchę, ale próbowałem po odpięciu wężyka od podciśnienia "gębą" zrobić podciśnienie i chodziło.Dodatkowo tak jak polecił KKKKris odpaliłem na vagu basic setings>grupa 11, tam faktycznie sztanga chodzi cyklicznie góra dół i jest na moje oko dobrze.
Nie wiem czy mam rację bo aż tak się nie znam ale myśle że problem może być z czujnikem ciśnienia (przekłamywać na plus).
Dodatkowo teraz jak robiłem te testy troche go poładowałem i przestał wpadać w tryb awaryjny,ale na wykresie widać że ciśnienie jest strasznie niestabilne.
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #96 -
Środa, 06.01.2010, 21:29:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
czyli kierownice sa ok, przeczysc n75 i sprawdz i zrob jeszcze raz logi. jak bedzie to samo to podmien z kims map sensor.
Zapisane
juri
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #97 -
Środa, 06.01.2010, 21:41:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tu mam wykres,jest na nim mały chaos ale widać różnice w ciśnieniach przy różnych obrotach po ich ustablizowaniu.
To jest po tym jak przestał mi łapać tryb awaryjny.
http://img37.imageshack.us/img37/5422/wykressv.jpg
Map sensor musi być od silnika ASV czy podejdzie od AFN (audi A4)??
«
Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 21:42:36 wysłane przez juri
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #98 -
Środa, 06.01.2010, 22:06:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
MAP sensora raczej nie ma się co czepiać. Jeśli podmiana zaworka nie pomoże to kierownice są do czyszczenia.
Cytat: Kozak
powinna ci lekko chodzic gora dol
U mnie jest siłownik sztangi i wcale tak lekko to nie chodzi.
Cytat: Kozak
czyli kierownice sa ok,
Tego nie byłbym pewien. Tym bardziej z historią mojej dmuchawki.
Cytat: juri
Map sensor musi być od silnika ASV czy podejdzie od AFN (audi A4)??
Sprawdź numery na obu, ale to chyba nie to. Podmień zawór od gruchy z zaworem od EGR i wtedy zrób loga dynamicznego, myślę, że samo 11 wystarczy.
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #99 -
Środa, 06.01.2010, 22:07:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
musi byc ASV,AGR,ALH, afn ma w kompie.
ale skoro mu sztanga chodzi w basic settings to kierownice sa ok.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #100 -
Czwartek, 07.01.2010, 06:17:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mie wszystkie testy OK, zdejmowałem gruchę dźwignia od kierownic padała pod pływem grawitwcji a przeładowywał. Sprawdziłem wszystko, będąc święcie przekonany, że to nie mogą być kierownice. Jednak pomogło dopiero czyszczenie. Wytłymaczyli mi to, że dopiero jakieś zacięcie następowało gdy turbo się rozgrzało. Może i tak. W każdym razie wszystko sprawdziłem po kilka razy, bo raz na jakiś czas auto przeładowywało i musiałem w końcu wyjąć dmuchawkę.
Zobaczymy co wyjdzie po wymianie N75.
Osobiście nie wierzę w uszkodzenie czujnika ciśnienia.
Zapisane
juri
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #101 -
Sobota, 09.01.2010, 23:02:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,dzisiaj miałem trochę czasu więc zająłem się sprawdzaniem.
Zacząłem od kontroli wszystkich wężyków podciśnień, wszystko ok.
póżniej podmiana N75 na N18,po jeżdzie zonk,znowu przeładowanie,jedyna różnica aką zauważyłem po podmiance to podczas testu przy podpiętym vagu na obrotach jałowych basic setings>011 to na wykresiku ciśnienie przy zmianach pozycji kierownic było równiejsze tzn.nie występowały delikatne "piki" jak przy N75.Pozza tą różnicą wszystko tak samo
Najgorsze jest to że na biegu jałowym cięgno pracuje wzorowo,problem wytępuje dopiero podczas wchodzenia na obroty, tak jakby brakowało zaworkowi powietrza na zniwelowanie podciśnienia w gruszce i podniesienia sztangi (sprawdzałem nawet drożność wężyka od filtra powietrza do N75 ) możliwe że gdy silnik wkręca się na obroty to w obudowie filtra robi podciśnienie i później N75 nie ma czym uzupełnic podciśnienia??
Próbowałem jeszcze przeczyścić czujnik ciśnienia w dolocie tzw.mapsensor-bez zmian.
Ostatnia opcja jaka mi zostaje to wydłubać turbo i zabrać się za czyszczenie
No chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #102 -
Sobota, 09.01.2010, 23:16:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja miałem u siebie mały overboost do tego raz na dwa miechy mi przeładowało turbo, po podmianie n n18 auto jechało gorzej jak na n75.. mimo wszystko wyczyściłem n75zgodnie z instrukcja z forum golfa i auto od razu inaczej chodzi, lepiej zbiera itd.. jeszcze nie robiłem logów ale czuć że auto idzie znacznie lepiej.. więc tak czy inaczej bym przeczyścił n75
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #103 -
Sobota, 09.01.2010, 23:29:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: juri
Ostatnia opcja jaka mi zostaje to wydłubać turbo i zabrać się za czyszczenie
ale co ty chcesz czyscic jak ci sztanga chodzi lekko ? wyczysc n75.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Błedy VAG - DIESEL
«
Odpowiedz #104 -
Niedziela, 10.01.2010, 13:50:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Kozak
ale co ty chcesz czyscic jak ci sztanga chodzi lekko ?
Cytat: KKKKris
U mie wszystkie testy OK, zdejmowałem gruchę dźwignia od kierownic padała pod pływem grawitwcji a przeładowywał. Sprawdziłem wszystko, będąc święcie przekonany, że to nie mogą być kierownice. Jednak pomogło dopiero czyszczenie.
Jak wszystko sprawdzi trzy razy i nic nie pomoże to zostaje tylko jedno.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.01.2010, 14:00:08 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
20
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Błedy VAG - DIESEL
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...