+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Przyduszenie obrotów przy rozpędzaniu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przyduszenie obrotów przy rozpędzaniu  (Przeczytany 2421 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Wtorek, 16.02.2016, 09:14:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że auto nie ma problemów z odpalaniem ani falowaniem obrotów na jałowym.

Problem polega na tym, że w momencie ruszania spod świateł gdy chcę się pomału rozpędzić to w pewnym momencie silnik dostaje muła i muszę mocniej wcisnąć żeby ruszył. Podobnie jest jak jadę na dwójce albo trójce ze stałą prędkością i obroty mam w granicach 2 tys rpm- czuć że przydusza obroty i czasem potrafi szarpać. Zdarza się to także jak jakiś czas przesuwam się w korku i potem chcę już pojechać normalnie bo warunki pozwalają

Dodatkowo jak jest zimny to przy odpuszczeniu gazu jest takie kopnięcie niezależnie od biegu i na jedynce nie da się jechać bo po chwili zaczyna szarpać i muszę wrzucić dwójkę.

Dodam, że miałem wymienianą sondę lambda i przed jej wymianą mechanik coś kombinował z linką gazu.

Czy to może być właśnie wina braku płynnego "chodzenia" klapki przepustnicy czy na przepustnicy jest syf i dlatego tak się dzieje?

Czekam na sugestie
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 16.02.2016, 11:02:16 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli naciagna na lince wolne obroty to moze tak byc, linka ma byc luzna, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 16.02.2016, 11:36:01 - NIEPRZECZYTANA »

Raczej miałem wrażenie, że poluzował linkę na wolnych... :-\  W każdym razie przestawił tą zapadkę na naciągu linki. Wolne obroty są w sumie książkowe tyle,ze przy odpuszczeniu gazu jest właśnie wyczuwalne kopnięcie jakby przepustnica działała skokowo

Edit:

Dwie godziny temu wyczyściłem przepustnicę pędzelkiem i benzyną. Fakt trochę czarnego syfu spłynęło szczególnie z okolic osi obrotu klapki. Starałem się umyć tak żeby nic nie zostało na ściankach i klapce. Robiłem trochę na szybko bo zimno więc proces będzie pewnie wymagał powtórzenia w weekend.

Przy odpaleniu miała mały kłopot z załapaniem co chyba oznaczało że jednak trochę syfu i benzyny spłynęło do gardzieli i się przepaliło.

Wrażenia z jazdy: Pozytywne. Jest lepiej- autem da się jechać na zimnym na jedynce bez poszarpywania, nie ma też tego efektu przyduszenia przy płynnym ale delikatnym przyspieszaniu. Zostało tylko delikatne "kopnięcie" przy odpuszczeniu gazu, ale na razie temat zostawiam bo po pierwsze nie jest już tak uciążliwe jak przed czyszczeniem, secundo zanika jak auto nabierze temperatury, a poza tym nie wiem w jakim stanie mam poduszki silnika- a efekt może być również od nich  jak myślę  :-\

Został mi tylko efekt przyduszenia na gazie przy ruszaniu, ale to temat nie na ten wątek  ;D
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 16.02.2016, 22:09:39 wysłane przez Kapitan Powolny » Zapisane
bonus
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2000 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 19.04.2016, 01:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

Nieszczelność dolotu. Przytkany filtr powietrza czy bez filtra ten sam problem ma silnik? Może być też luz na przepustnicy, przy uchylaniu ilość powietrza inna niż spodziewana przez ECU ponieważ przepustnica ma lekki luz przepuszcza inną niż zakładana ilość powietrza szczególnie gdy się uchyla z przejścia z jałowych obrotów (ze sterowania silniczkiem krokowym) do naciśnięcia pedału. Czy działa krokowy silniczek w trakcie jazdy czy reguluje naciska gaz (nie tylko przy ruszaniu ale też przy puszczeniu gazu)? Posmaruj ośkę przepustnicy jak już rozkładasz. Zobacz czy nie przetarte ścieżki położenia przepustnicy w regulatorze korygującym przepustnicę silniczkiem krokowym o ile u ciebie to jest w AEE jest a ALM podobne. Można też złączyć na stałe skrętką elektryczną wtyczkę przepustnicy aby tu nie występował żaden dodatkowy opór elektryczny gdyż są podawane rezystencje do ECU.

Czymś sie różni ALM od AEE pokrywka głowicy ta sama moc też? Więc skracanie linki czy wydłużanie nic nie zmienia, zakres ruchów przepustnicy za pomocą silniczka krokowego nadal odseparowany i zostaje podobny jeżeli poluzował linkę, a była w jakimś tam zakresie luźna wcześniej to się nie zmieniło nic.

Nie będzie efektu na poduszkach silnika drążek reakcyjny jak słaby to drży wajcha biegów biegi ciaśniej wchodzą. Z osiągami silnika nie powinno się dziać w tym przypadku bo od ruszenia jest "napięty" w poduszkach. Czy masz pewność, że rozdzielacz dobrze ustawiony? Czy działa w nim halla? Czy styki nie zapalone w palcu lub kopułce?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.04.2016, 02:10:07 wysłane przez bonus » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Przyduszenie obrotów przy rozpędzaniu
Skocz do: