Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Silnik sie muli
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Silnik sie muli (Przeczytany 21515 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #15 -
Wtorek, 27.06.2006, 11:17:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
W tych modelach samego silniczka krokowego się nie wymienia tylko cały zespół przepustnic. Zgadzam się w pełni z Raby-m: tym "ogranicznikiem" czyli "agrawką " ustawia się tylko luz na lince - jeśli tego luzu nie będzie to to nigdy w żyniu sterownik nie ustawi wolnych obrotów bo to nie motorynka. Za wolne obroty odpowiada elektronika czyli sterownik zwany też komputerem.
Cytat: "Łukasz"
ostatnio zle zalozylem ten ogranicznik i obroty mialem wieksze
To logiczne przecież że jak dodasz gazu to obroty zwiększysz, a Ty nic innego nie zrobiłeś jak dodałeś gazu czyli uchyliłeś przepustnicę.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #16 -
Wtorek, 27.06.2006, 11:23:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Łukasz"
wymieniales silniczek krokowy - tak sie nazywa to ustrojstwo
Moze... wtedy sie nie interesowalem silnikami :p przed 2000 rokim.
Cytat: "woj"
W tych modelach samego silniczka krokowego się nie wymienia tylko cały zespół przepustnic.
Wydaje mi sie ze przepustnica nie byla wymieniana...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #17 -
Wtorek, 27.06.2006, 11:30:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "raby"
Wydaje mi sie ze przepustnica nie byla wymieniana...
Sorki
94 rok możesz mieć sam silnik krokowy zwracam honor.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #18 -
Wtorek, 27.06.2006, 11:56:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
A ja dodam taką uwagę co do ustawiania obrotów na jałowym.
Kiedyś w jetcie mi lekko dusiło ją w deszczu to się zatrzymałem pod drzewem i właśnie zwiększyłem oborty jałowego poprzez lekkie naciągnięcie linki (tylko, że u mnie nie było jakiś zapadek, juz nie pamiętam czym to naciągałem). Wszystko było niby cacy ale potem komp wrócił chyba do starych ustawień i objawy wróciły (to był już KE-Jetronic
)
Okazało się (czyt. ojciec mnie oświecił
) że jałowe ustawia się taką śrubeczką też w okolicach przepustnicy i po wyregulowaniu jałowych tym ustrojstwem objaw na stałe zniknął.
Może tutaj oprócz kompa też jest jakaś śrubeczka :ny:
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #19 -
Wtorek, 27.06.2006, 13:17:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
Może tutaj oprócz kompa też jest jakaś śrubeczka
taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #20 -
Wtorek, 27.06.2006, 13:35:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "4th_horseman"
taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac
Hmm w niektórych 'wtryskowcach' wolne obroty reguluje się "
śrubką
"...
Cytat:
"Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy."
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
GREGOS
Gość
Re: Silnik sie muli
«
Odpowiedz #21 -
Wtorek, 27.06.2006, 14:35:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinw"
Przejrzalem to i inne fora i strony i mam dylemat, od czego zaczac...Prosze o pomoc
Cordoba 97 silnik 8 zaworów 1390 AEX 60 KM
Objawy: samochod w zeszlym roku byl OK. w zime tez. teraz jak jest cieply dzien, to - rano OK, po poludniu (sczegolnie jak postoi na parkingu w sloncu i wracam w korku na jedynce lub dwojce) traci "troche" ciag (przyspiesza jak mul). Wentylator wlacza sie wlasciwie tylko wtedy (nagrzanie, korek), wskaznik temp. w kabinie stoi max. na pionowo (90 stopni ?). przebieg ok. 127 000
Co bylo robione: w zeszlym roku tylny tlumik, w zimie cewka. Swiece, filtry (paliwa, powietrza, itp.), przewody wysokiego OK. teraz zmieniony tlumik srodkowy.
Co podejrzewam: katalizator (wg. tlumikarza robiacego tlumik), sonde lambda (moje podejrzenie), czujnik temperatury (nie wiem dokladnie ktory - w zeszlym roku w ASO pod kompem uslyszalem "czujnik temperatury daje 10 stopni za malo").
Prosze o pomoc, od czego zaczac. Moze ktos mial cos podobnego lub inny pomysl. A moze jakis sprawdzony zaklad, ktory przejrzy samochodzik pod tym katem (W-wa). Chcialbym trafic od razu i zaoszczedzic kasy
Ja mam cos podobnego.. po 10 - 15 km przejechanych w tym upale auto zaczyna mulic strasznie.. ale ja juz chyba mam przyczyne, otwarlem maske a tam obudowa filtra jest cala goraca. Jak jest dosc chlodno to nie odczuwam tak spaku osiagow, wiec wydaje mi sie to jest to. Na dniach zrobie dolot ze stozkiem to zobacze czy mialem racje. Pzdr
Zapisane
mpdolarek
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #22 -
Wtorek, 27.06.2006, 17:27:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czyli wynika z tego, że mam do wyboru, albo walął silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty , albo co chyba gorsze sterownik zwany komputerem.
"WOJ" pisze, że mam podłączyć Vag-a, chyba nie bardzo wiem co to jest.
Domyślam się, że chodzi o podłączenie samochodu do komputera na stacji diagnostycznej.
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #23 -
Wtorek, 27.06.2006, 18:04:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "mpdolarek"
..."WOJ" pisze, że mam podłączyć Vag-a, chyba nie bardzo wiem co to jest.
Domyślam się, że chodzi o podłączenie samochodu do komputera na stacji diagnostycznej.
dokladnie tak jak myslisz
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #24 -
Wtorek, 27.06.2006, 21:05:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie bój się o sterownik raczej to nie wina sterownika, może to być np wina czujnika temperatury i serownik nie pokaże błędu bo będzie dostawał bzdurne dane od tego czujnika (złe dane czujnik wysyła do sterownika). Jakby np. czujnik temp. wogóle nie działał to wtedy błąd pokaże. I tak może być ze wszystkimi urządzeniami, które wysyłają impulsy lub nastawy do sterownika. Możesz mieć np. brudną tylko przepustnicę albo padniętą sondę lambda (Też nie zawsze na Vag-u wyjdzie sonda)
Miałem kiedyś sondę Boscha która do pewnej temperatury działała normalnie a po dobrym rozgrzaniu nie działała wogóle-a ona jest po prostu analizatorem spalin w twoim aucie) Głowa do góry dobry diagnosta znajdzie usterkę szybko to są bardzo proste silniki.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #25 -
Środa, 28.06.2006, 11:06:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Cytat: "4th_horseman"
taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac
Hmm w niektórych 'wtryskowcach' wolne obroty reguluje się "
śrubką
"...
Cytat:
"Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy."
No właśnie - zaworek to jest lepsze określenie - ale tak czy siak reguluje się to śrubokrętem poprzez wkręcanie lub odkręcanie czyli... śrubką
Tylko, że KE-Jetronic to był chyba mechaniczno-elektroniczny wtrysk. Pamiętam wiele fajnych min ludzi, któzy się dziwili ze auto z 87go jest na wielopunkcie
a ich z 9X na gaźniq
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #26 -
Środa, 28.06.2006, 11:50:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
A moze dla Twoich klopotów rozwiazanie bedzie samo czyszczenie przepustnicy, osobiscie na poczatek pędzelek w raczke psik WD-40 na przepustnice troszke ja pomiziac pedzelkeim zeby nagarek usunac, powinna sie blyszczec i powinno pomoc, bez odpinania przepustnicy coby adaptacje ominac. zdejmujesz filterek powietrza i czyscisz, a jesli to nie pomoze to dopiero szukac glebszych przyczyn, tak uwazam moge sie mylic, niech mnie ktos poprawi jesli zle mowie
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #27 -
Środa, 28.06.2006, 12:03:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Gizmo dobrze gadasz
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #28 -
Środa, 28.06.2006, 14:19:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moim zdaniem objawy sa ewidentne, wiec ja na poczatek przeczyscilbym przepustnice, jesli to nie to to nie zaszkodzi a jesli to to nie trzeba bedzie ani szukac dalej ani wypuszczac gotowki z kieszeni, czyli same plusy
Cytat: "woj"
Gizmo dobrze gadasz
gracjas
:rock:
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
mpdolarek
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #29 -
Środa, 28.06.2006, 20:27:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobra! Przepustnica czysta , wymieniłem świece posprawdzałem całą instalację podciśnieniową i nie widzę poprawy
Żadna regulacja obrotów mechaniczna też nie przynosi rezultatów gdyż "komputer" ustawia sobie obroty sam.
Jeśli mówimy o ustawieniu przepustnicy to ustawiamy ją nie przez naciąganie linki, lecz przez wkręcenie ogranicznika znajdującego się przy końcówce linki.
Może rzeczywiście jest to wina sądy Lambda , ale czy przez sądę będą się zmniejszały obroty?
Z czym wiąże się uszkodzenie sądy? Wiem że wzrasta zużycie paliwa, a poza tym?
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Silnik sie muli
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...