+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik sie muli
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik sie muli  (Przeczytany 21528 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 27.06.2006, 11:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

W tych modelach samego silniczka krokowego się nie wymienia tylko cały zespół przepustnic. Zgadzam się w pełni z Raby-m: tym "ogranicznikiem" czyli "agrawką " ustawia się tylko luz na lince - jeśli tego luzu nie będzie to to nigdy w żyniu sterownik nie ustawi wolnych obrotów bo to nie motorynka. Za wolne obroty odpowiada elektronika czyli sterownik zwany też komputerem.
Cytat: "Łukasz"
ostatnio zle zalozylem ten ogranicznik i obroty mialem wieksze

To logiczne przecież że jak dodasz gazu to obroty zwiększysz, a Ty nic innego nie zrobiłeś jak dodałeś gazu czyli uchyliłeś przepustnicę. :los:
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 27.06.2006, 11:23:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
wymieniales silniczek krokowy - tak sie nazywa to ustrojstwo  
Moze... wtedy sie nie interesowalem silnikami :p przed 2000 rokim.
Cytat: "woj"
W tych modelach samego silniczka krokowego się nie wymienia tylko cały zespół przepustnic.
Wydaje mi sie ze przepustnica nie byla wymieniana...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 27.06.2006, 11:30:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Wydaje mi sie ze przepustnica nie byla wymieniana...

Sorki :!:  94 rok możesz mieć sam silnik krokowy zwracam honor.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 27.06.2006, 11:56:01 - NIEPRZECZYTANA »

A ja dodam taką uwagę co do ustawiania obrotów na jałowym.

Kiedyś w jetcie mi lekko dusiło ją w deszczu to się zatrzymałem pod drzewem i właśnie zwiększyłem oborty jałowego poprzez lekkie naciągnięcie linki (tylko, że u mnie nie było jakiś zapadek, juz nie pamiętam czym to naciągałem). Wszystko było niby cacy ale potem komp wrócił chyba do starych ustawień i objawy wróciły (to był już KE-Jetronic :) )
Okazało się (czyt. ojciec mnie oświecił  :mrgreen: ) że jałowe ustawia się taką śrubeczką też w okolicach przepustnicy i po wyregulowaniu jałowych tym ustrojstwem objaw na stałe zniknął.

Może tutaj oprócz kompa też jest jakaś śrubeczka  :ny:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 27.06.2006, 13:17:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Może tutaj oprócz kompa też jest jakaś śrubeczka

taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac :ok:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 27.06.2006, 13:35:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac :ok:

Hmm w niektórych 'wtryskowcach' wolne obroty reguluje się "śrubką"...  :roll:

Cytat: "Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy."
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
GREGOS
Gość



« Odpowiedz #21 - Wtorek, 27.06.2006, 14:35:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinw"
Przejrzalem to i inne fora i strony i mam dylemat, od czego zaczac...Prosze o pomoc

Cordoba 97 silnik 8 zaworów 1390 AEX 60 KM

Objawy: samochod w zeszlym roku byl OK. w zime tez. teraz jak jest cieply dzien, to - rano OK, po poludniu (sczegolnie jak postoi na parkingu w sloncu i wracam w korku na jedynce lub dwojce) traci "troche" ciag (przyspiesza jak mul). Wentylator wlacza sie wlasciwie tylko wtedy (nagrzanie, korek), wskaznik temp. w kabinie stoi max. na pionowo (90 stopni ?). przebieg ok. 127 000

Co bylo robione: w zeszlym roku tylny tlumik, w zimie cewka. Swiece, filtry (paliwa, powietrza, itp.), przewody wysokiego OK. teraz zmieniony tlumik srodkowy.

Co podejrzewam: katalizator (wg. tlumikarza robiacego tlumik), sonde lambda (moje podejrzenie), czujnik temperatury (nie wiem dokladnie ktory - w zeszlym roku w ASO pod kompem uslyszalem "czujnik temperatury daje 10 stopni za malo").

Prosze o pomoc, od czego zaczac. Moze ktos mial cos podobnego lub inny pomysl. A moze jakis sprawdzony zaklad, ktory przejrzy samochodzik pod tym katem (W-wa). Chcialbym trafic od razu i zaoszczedzic kasy ;-)


Ja mam cos podobnego.. po 10 - 15 km przejechanych w tym upale auto zaczyna mulic strasznie.. ale ja juz chyba mam przyczyne, otwarlem maske a tam obudowa filtra jest cala goraca. Jak jest dosc chlodno to nie odczuwam tak spaku osiagow, wiec wydaje mi sie to jest to. Na dniach zrobie dolot ze stozkiem to zobacze czy mialem racje. Pzdr
Zapisane
mpdolarek
Gość



« Odpowiedz #22 - Wtorek, 27.06.2006, 17:27:20 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli wynika z tego, że mam do wyboru, albo walął silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty , albo co chyba gorsze sterownik zwany komputerem.
"WOJ" pisze, że mam podłączyć Vag-a, chyba nie bardzo wiem co to jest.
Domyślam się, że chodzi o podłączenie samochodu do komputera na stacji diagnostycznej.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 27.06.2006, 18:04:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mpdolarek"
..."WOJ" pisze, że mam podłączyć Vag-a, chyba nie bardzo wiem co to jest.
Domyślam się, że chodzi o podłączenie samochodu do komputera na stacji diagnostycznej.


dokladnie tak jak myslisz  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 27.06.2006, 21:05:47 - NIEPRZECZYTANA »

Nie bój się o sterownik raczej to nie wina sterownika, może to być np wina czujnika temperatury i serownik nie pokaże błędu bo będzie dostawał bzdurne dane od tego czujnika (złe dane czujnik wysyła do sterownika). Jakby np. czujnik temp. wogóle nie działał to wtedy błąd pokaże. I tak może być ze wszystkimi urządzeniami, które wysyłają impulsy lub nastawy do sterownika. Możesz mieć np. brudną tylko przepustnicę albo padniętą sondę lambda (Też nie zawsze na Vag-u wyjdzie sonda)
Miałem kiedyś sondę Boscha która do pewnej temperatury działała normalnie a po dobrym rozgrzaniu nie działała wogóle-a ona jest po prostu analizatorem spalin w twoim aucie) Głowa do góry dobry diagnosta znajdzie usterkę szybko to są bardzo proste silniki. :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #25 - Środa, 28.06.2006, 11:06:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "4th_horseman"
taaa, dokladnie w gazniku trza by poszukac :ok:

Hmm w niektórych 'wtryskowcach' wolne obroty reguluje się "śrubką"...  :roll:

Cytat: "Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy."


No właśnie - zaworek to jest lepsze określenie - ale tak czy siak reguluje się to śrubokrętem poprzez wkręcanie lub odkręcanie czyli... śrubką  :mrgreen:

Tylko, że KE-Jetronic to był chyba mechaniczno-elektroniczny wtrysk. Pamiętam wiele fajnych min ludzi, któzy się dziwili ze auto z 87go jest na wielopunkcie  :mrgreen: a ich z 9X na gaźniq ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #26 - Środa, 28.06.2006, 11:50:48 - NIEPRZECZYTANA »

A moze dla Twoich klopotów rozwiazanie bedzie samo czyszczenie przepustnicy, osobiscie na poczatek pędzelek w raczke psik WD-40 na przepustnice troszke ja pomiziac pedzelkeim zeby nagarek usunac, powinna sie blyszczec i powinno pomoc, bez odpinania przepustnicy coby adaptacje ominac. zdejmujesz filterek powietrza i czyscisz,  a jesli to nie pomoze to dopiero szukac glebszych przyczyn, tak uwazam moge sie mylic, niech mnie ktos poprawi jesli zle mowie :)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #27 - Środa, 28.06.2006, 12:03:01 - NIEPRZECZYTANA »

Gizmo dobrze gadasz :!:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #28 - Środa, 28.06.2006, 14:19:58 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem objawy sa ewidentne, wiec ja na poczatek przeczyscilbym przepustnice, jesli to nie to to nie zaszkodzi a jesli to to nie trzeba bedzie ani szukac dalej ani wypuszczac gotowki z kieszeni, czyli same plusy  :ok:
Cytat: "woj"
Gizmo dobrze gadasz

gracjas  :mrgreen:  :pub:  :rock:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
mpdolarek
Gość



« Odpowiedz #29 - Środa, 28.06.2006, 20:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra! Przepustnica czysta , wymieniłem świece posprawdzałem całą instalację podciśnieniową i nie widzę poprawy :niewiem: Żadna regulacja obrotów mechaniczna też nie przynosi rezultatów gdyż "komputer" ustawia sobie obroty sam. :satan:
Jeśli mówimy o ustawieniu przepustnicy to ustawiamy ją nie przez naciąganie linki, lecz przez wkręcenie ogranicznika znajdującego się przy końcówce linki. :idea:
Może rzeczywiście jest to wina sądy Lambda , ale czy przez sądę będą się zmniejszały obroty? :?:
Z czym  wiąże się uszkodzenie sądy? Wiem że wzrasta zużycie paliwa, a poza tym? :?:  :!:
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik sie muli
Skocz do: