+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik sie muli
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik sie muli  (Przeczytany 21536 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
marcinw
Gość



« Środa, 24.05.2006, 21:00:43 - NIEPRZECZYTANA »

Przejrzalem to i inne fora i strony i mam dylemat, od czego zaczac...Prosze o pomoc

Cordoba 97 silnik 8 zaworów 1390 AEX 60 KM

Objawy: samochod w zeszlym roku byl OK. w zime tez. teraz jak jest cieply dzien, to - rano OK, po poludniu (sczegolnie jak postoi na parkingu w sloncu i wracam w korku na jedynce lub dwojce) traci "troche" ciag (przyspiesza jak mul). Wentylator wlacza sie wlasciwie tylko wtedy (nagrzanie, korek), wskaznik temp. w kabinie stoi max. na pionowo (90 stopni ?). przebieg ok. 127 000

Co bylo robione: w zeszlym roku tylny tlumik, w zimie cewka. Swiece, filtry (paliwa, powietrza, itp.), przewody wysokiego OK. teraz zmieniony tlumik srodkowy.

Co podejrzewam: katalizator (wg. tlumikarza robiacego tlumik), sonde lambda (moje podejrzenie), czujnik temperatury (nie wiem dokladnie ktory - w zeszlym roku w ASO pod kompem uslyszalem "czujnik temperatury daje 10 stopni za malo").

Prosze o pomoc, od czego zaczac. Moze ktos mial cos podobnego lub inny pomysl. A moze jakis sprawdzony zaklad, ktory przejrzy samochodzik pod tym katem (W-wa). Chcialbym trafic od razu i zaoszczedzic kasy ;-)
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Środa, 24.05.2006, 21:54:43 - NIEPRZECZYTANA »

Dla mnie to typowe dla katalizatora, ale mogę się mylić.
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 25.05.2006, 06:49:57 - NIEPRZECZYTANA »

jak mowi woj pewnie kat sie zapchal, ale podobna dolegliwosc przerabialem w clio siostry, okazalo sie ze jedna swieczka kiepsko dawala iskre i auto mulilo, moze to tez czesciowa przyczyna, najlepiej jesli masz stara swiece i dziala ona prawidlowo, sprobuj wkrecac ja kolejno w kazde miejsce i sprawdz czy reakcja jest inna, jesli nie trzebaby pewnie wywalic kat.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
marcinw
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 25.05.2006, 07:25:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
jak mowi woj pewnie kat sie zapchal, ale podobna dolegliwosc przerabialem w clio siostry, okazalo sie ze jedna swieczka kiepsko dawala iskre i auto mulilo, moze to tez czesciowa przyczyna, najlepiej jesli masz stara swiece i dziala ona prawidlowo, sprobuj wkrecac ja kolejno w kazde miejsce i sprawdz czy reakcja jest inna, jesli nie trzebaby pewnie wywalic kat.
Pozdrawiam Gizzi


thx, swiece, filtry, przewody sa OK (wymieniane, sprawdzone, na jalowym chodzi rowno, na deszczu jest OK)

chyba rzeczywiscie zaczne od kata :-)
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 25.05.2006, 08:39:19 - NIEPRZECZYTANA »

na wolnych kat moze przepuszczac, ale na wyzszych obrotach nie puszcza spalin bo jest zapchany, moze jeszcze sie ktos wypowie bo glowy obciac nie dam, ale jak go wywalisz/zmienisz na nowy to tez bedzie lepiej jezdzil.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Sobota, 17.06.2006, 14:33:25 - NIEPRZECZYTANA »

A ja się podepnę do tego tematu.

Kiedyś miałem taki objaw, że przy szybkim wkręcaniu autka na obroty tak przy 4000-5000 obr/min coś go czasami przymulało a potem szedł dalej ładnie. Polookałem pod maską i miałem nieszczelność przy odmie. Naprawiłem to i tak jakby wszystko wróciło do normy. Ale ostatnio objaw wrócił a żadnej nieszczelności pod maską nie stwierdziłem.

- świece są nowe
- filitry niedawno wymieniałem
- przepustnica chyba ok bo nic mi nie faluje

Co obstawiacie??


Przewody WN (iskra jeszcze spod maski nie ucieka ;) a jak mają szwankować to raczej przy dużej wilgotności a nie przy 30 stopniach :) )??

Przepływomierz?? (ale wydaje mi się że on jak nie działa to nie działa a nie w zalezności od pogody  :roll: ) a osiągi mam ponad normę więc jego chyba można wykluczyć...

A może to ten nieszczęsny katalizator??


Z góry dzięki za rady  :pub:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
mpdolarek
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 26.06.2006, 21:07:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem z obrotami w moim autku. Kiedy się rozgrzeje spadają wolne obroty do tego stopnia , że się krztusi ,a niekiedy potrafi zgasnąć.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy już mam zacząć zbierać kasę na poważną naprawę? :zakrecony:  :zakrecony:  :zakrecony:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 26.06.2006, 22:01:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mpdolarek"
Kiedy się rozgrzeje spadają wolne obroty do tego stopnia , że się krztusi ,a niekiedy potrafi zgasnąć.

Jakie masz obroty na zimnym silniku, a jakie na ciepłym?
Może wystarczy zwiększyć obroty 'biegu jałowego'  :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 26.06.2006, 23:49:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Może wystarczy zwiększyć obroty 'biegu jałowego'

A może KYS powiesz jak zwiększyć obroty biegu jałowego  :?:  :?:  :?:  :mrgreen:  :mrgreen:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 27.06.2006, 01:02:47 - NIEPRZECZYTANA »

to proste
pod pucha filtra powietrza umiejscowiona jest i zaczepiona w mocowaniu linka od gazu i przy tym mocowaniu pancerz linki jest gumowy z takimi rowkami i tam znajduje sie zabezpieczenie metalowe zeby linka sie calkiem nie cofnela wystarczy go przesunac o jeden rowek w kierunku od siebie i powinno byc git a jak nie to znow jeden rowek od siebie pozdrawiam
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 27.06.2006, 07:43:32 - NIEPRZECZYTANA »

No tak ale to chyba nie tędy droga. Rówie dobrze można by było wywiercić otwór w przepustnicy żeby zwiększyć obroty jałowe :mrgreen:  :mrgreen: bez jaj :!:
Być może masz po prostu brudną przepustnicę, a linka gazu musi być luźna.
Zacznij od podłączenia Vag-a to jest podstawa. Możesz mieć czujnik temperatury walnięty, albo sondę lambda, albo przewody WN, albo któraś świeca nie pali, przyczyn może być dużo ale zacznij od Vag-a. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 27.06.2006, 09:28:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
pod pucha filtra powietrza umiejscowiona jest i zaczepiona w mocowaniu linka od gazu i przy tym mocowaniu pancerz linki jest gumowy z takimi rowkami i tam znajduje sie zabezpieczenie metalowe zeby linka sie calkiem nie cofnela wystarczy go przesunac o jeden rowek w kierunku od siebie i powinno byc git a jak nie to znow jeden rowek od siebie pozdrawiam

Tak sie kasuje luz linki a nie ustawia wolne obroty  :los:   :lol:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 27.06.2006, 09:50:43 - NIEPRZECZYTANA »

ja Ci dam zaraz :los: ostatnio zle zalozylem ten ogranicznik i obroty mialem wieksze
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 27.06.2006, 09:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Spoko  ;-)  byly wieksze ale tak sie nie robi.
Wolnymi obrotami steruje jakies elektroniczne ustrojstwo... pamietam ze kilka lat temu bylo to wymienione u mnie bo obroty strasznie falowaly (byla to pierwsza usterka jaka mial moj ojciec w tym samochodzie)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 27.06.2006, 10:25:49 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniales silniczek krokowy - tak sie nazywa to ustrojstwo  :pub:
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik sie muli
Skocz do: