Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Silnik sie muli
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Silnik sie muli (Przeczytany 21530 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
marcinw
Gość
Silnik sie muli
«
Środa, 24.05.2006, 21:00:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przejrzalem to i inne fora i strony i mam dylemat, od czego zaczac...Prosze o pomoc
Cordoba 97 silnik 8 zaworów 1390 AEX 60 KM
Objawy: samochod w zeszlym roku byl OK. w zime tez. teraz jak jest cieply dzien, to - rano OK, po poludniu (sczegolnie jak postoi na parkingu w sloncu i wracam w korku na jedynce lub dwojce) traci "troche" ciag (przyspiesza jak mul). Wentylator wlacza sie wlasciwie tylko wtedy (nagrzanie, korek), wskaznik temp. w kabinie stoi max. na pionowo (90 stopni ?). przebieg ok. 127 000
Co bylo robione: w zeszlym roku tylny tlumik, w zimie cewka. Swiece, filtry (paliwa, powietrza, itp.), przewody wysokiego OK. teraz zmieniony tlumik srodkowy.
Co podejrzewam: katalizator (wg. tlumikarza robiacego tlumik), sonde lambda (moje podejrzenie), czujnik temperatury (nie wiem dokladnie ktory - w zeszlym roku w ASO pod kompem uslyszalem "czujnik temperatury daje 10 stopni za malo").
Prosze o pomoc, od czego zaczac. Moze ktos mial cos podobnego lub inny pomysl. A moze jakis sprawdzony zaklad, ktory przejrzy samochodzik pod tym katem (W-wa). Chcialbym trafic od razu i zaoszczedzic kasy
Zapisane
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #1 -
Środa, 24.05.2006, 21:54:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dla mnie to typowe dla katalizatora, ale mogę się mylić.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 25.05.2006, 06:49:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak mowi woj pewnie kat sie zapchal, ale podobna dolegliwosc przerabialem w clio siostry, okazalo sie ze jedna swieczka kiepsko dawala iskre i auto mulilo, moze to tez czesciowa przyczyna, najlepiej jesli masz stara swiece i dziala ona prawidlowo, sprobuj wkrecac ja kolejno w kazde miejsce i sprawdz czy reakcja jest inna, jesli nie trzebaby pewnie wywalic kat.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
marcinw
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 25.05.2006, 07:25:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Gizmo"
jak mowi woj pewnie kat sie zapchal, ale podobna dolegliwosc przerabialem w clio siostry, okazalo sie ze jedna swieczka kiepsko dawala iskre i auto mulilo, moze to tez czesciowa przyczyna, najlepiej jesli masz stara swiece i dziala ona prawidlowo, sprobuj wkrecac ja kolejno w kazde miejsce i sprawdz czy reakcja jest inna, jesli nie trzebaby pewnie wywalic kat.
Pozdrawiam Gizzi
thx, swiece, filtry, przewody sa OK (wymieniane, sprawdzone, na jalowym chodzi rowno, na deszczu jest OK)
chyba rzeczywiscie zaczne od kata
Zapisane
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 25.05.2006, 08:39:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
na wolnych kat moze przepuszczac, ale na wyzszych obrotach nie puszcza spalin bo jest zapchany, moze jeszcze sie ktos wypowie bo glowy obciac nie dam, ale jak go wywalisz/zmienisz na nowy to tez bedzie lepiej jezdzil.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #5 -
Sobota, 17.06.2006, 14:33:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
A ja się podepnę do tego tematu.
Kiedyś miałem taki objaw, że przy szybkim wkręcaniu autka na obroty tak przy 4000-5000 obr/min coś go czasami przymulało a potem szedł dalej ładnie. Polookałem pod maską i miałem nieszczelność przy odmie. Naprawiłem to i tak jakby wszystko wróciło do normy. Ale ostatnio objaw wrócił a żadnej nieszczelności pod maską nie stwierdziłem.
- świece są nowe
- filitry niedawno wymieniałem
- przepustnica chyba ok bo nic mi nie faluje
Co obstawiacie??
Przewody WN (iskra jeszcze spod maski nie ucieka
a jak mają szwankować to raczej przy dużej wilgotności a nie przy 30 stopniach
)??
Przepływomierz?? (ale wydaje mi się że on jak nie działa to nie działa a nie w zalezności od pogody
) a osiągi mam ponad normę więc jego chyba można wykluczyć...
A może to ten nieszczęsny katalizator??
Z góry dzięki za rady
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
mpdolarek
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #6 -
Poniedziałek, 26.06.2006, 21:07:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam problem z obrotami w moim autku. Kiedy się rozgrzeje spadają wolne obroty do tego stopnia , że się krztusi ,a niekiedy potrafi zgasnąć.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy już mam zacząć zbierać kasę na poważną naprawę? :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #7 -
Poniedziałek, 26.06.2006, 22:01:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "mpdolarek"
Kiedy się rozgrzeje spadają wolne obroty do tego stopnia , że się krztusi ,a niekiedy potrafi zgasnąć.
Jakie masz obroty na zimnym silniku, a jakie na ciepłym?
Może wystarczy zwiększyć obroty 'biegu jałowego'
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 26.06.2006, 23:49:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Może wystarczy zwiększyć obroty 'biegu jałowego'
A może KYS powiesz jak zwiększyć obroty biegu jałowego
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Łukasz
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 27.06.2006, 01:02:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
to proste
pod pucha filtra powietrza umiejscowiona jest i zaczepiona w mocowaniu linka od gazu i przy tym mocowaniu pancerz linki jest gumowy z takimi rowkami i tam znajduje sie zabezpieczenie metalowe zeby linka sie calkiem nie cofnela wystarczy go przesunac o jeden rowek w kierunku od siebie i powinno byc git a jak nie to znow jeden rowek od siebie pozdrawiam
Zapisane
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #10 -
Wtorek, 27.06.2006, 07:43:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
No tak ale to chyba nie tędy droga. Rówie dobrze można by było wywiercić otwór w przepustnicy żeby zwiększyć obroty jałowe
bez jaj
Być może masz po prostu brudną przepustnicę, a linka gazu musi być luźna.
Zacznij od podłączenia Vag-a to jest podstawa. Możesz mieć czujnik temperatury walnięty, albo sondę lambda, albo przewody WN, albo któraś świeca nie pali, przyczyn może być dużo ale zacznij od Vag-a.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 27.06.2006, 09:28:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Łukasz"
pod pucha filtra powietrza umiejscowiona jest i zaczepiona w mocowaniu linka od gazu i przy tym mocowaniu pancerz linki jest gumowy z takimi rowkami i tam znajduje sie zabezpieczenie metalowe zeby linka sie calkiem nie cofnela wystarczy go przesunac o jeden rowek w kierunku od siebie i powinno byc git a jak nie to znow jeden rowek od siebie pozdrawiam
Tak sie kasuje luz linki a nie ustawia wolne obroty
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #12 -
Wtorek, 27.06.2006, 09:50:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja Ci dam zaraz
ostatnio zle zalozylem ten ogranicznik i obroty mialem wieksze
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 27.06.2006, 09:56:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Spoko
byly wieksze ale tak sie nie robi.
Wolnymi obrotami steruje jakies elektroniczne ustrojstwo... pamietam ze kilka lat temu bylo to wymienione u mnie bo obroty strasznie falowaly (byla to pierwsza usterka jaka mial moj ojciec w tym samochodzie)
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość
Silnik sie muli
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 27.06.2006, 10:25:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
wymieniales silniczek krokowy - tak sie nazywa to ustrojstwo
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Silnik sie muli
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...