+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym  (Przeczytany 12570 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Wtorek, 17.11.2015, 23:33:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, jak w temacie, mam problem z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jest ono zbyt wysokie przez co wylewa mi płyn przez korek, na około zbiorniczka wyrównawczego jest mokro.
Seat Leon M1 1.9 tdi 110 koników 2001 rok przebieg 147 tys.
-Sprawdzenie w "data" Tychy spalin w układzie chłodzącym- Test nie wykrył CO2 w układzie.
-wentylatory się włączają i wyłączają
-Termostat wymieniony
-Rurki od chłodnicy ciepłe oraz nie są twarde.
-Układ chłodzący odpowietrzony
-Temperatura silnika nie przekracza nigdy 90%
-Nie kopci ani przy odpalaniu ani przy jeżdzie
-Trzymanie go na 2 tyś przez 10 min a później 3 tyś nic nie wykazało, obieg był ok, nie było żadnych mocnych wywalenia płyny do zbiorniczka, poziom chłodziwa się nie zwiększał ani nie zmniejszał
Szukam rozwiązania tego problemu może ktoś z was miał też z tym problem i jakoś się z tym uporał.
Czekam na jakieś podpowiedzi z góry dziękuje.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17.11.2015, 23:45:16 wysłane przez Reviles » Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #1 - Środa, 18.11.2015, 06:29:16 - NIEPRZECZYTANA »

uszczelka pod glowica najtansza wersja lub peknieta glowica i najdrozej to pekniety blok :( . trzeba pojezdzic zeby sie zagrzal nastepnie nie gaszac silnika zostawic na wolnych obrotach i jak po otwarciu termostatu bedzie walic plyn przez korek to mozesz miec 1 z powyzszych usterek
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.11.2015, 06:32:25 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 19.11.2015, 00:15:29 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem ponad max płynu w zbiorniczku wyrównawczym, zrobiłem dzisiaj trasę około 120km płynu po trasie miałem ponad max i to tak z 4 cm, auto stało bo poszedłem do pracy około 12h, po przyjściu z pracy musiałem jechać jakieś 15km zobaczyłem pod maskę i płynu było tyle co po zgaszeniu auta czyli jakieś 4 cm nad wskaźnikiem max to ruszyłem przejechałem te 15km i zaczęła mi pikać kontrolka brak płynu, zbiorniczek mokry, odkręcam korek i wrócił płyn do minimum... ale gdzie ucieka, bo miałem troszkę ponad max przed trasa 120km. Wydaje się że wypycha przez korek bo zbiorniczek mokry, a w innych miejscach sucho. Jakieś sugestie? Jak pisałem już na badaniu CO2 w zbiorniczku wyrównawczym nic mi nie wyszło, czyli ze głowica szczelna.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 19.11.2015, 06:23:08 - NIEPRZECZYTANA »

jak jedziesz to jest maly problem a jak staniesz to sie wtedy zaczyna wypycha korkiem. a plynu nie wlewaj nad stan. mozwe masz mikropekniecie miedzy zaworami i popuszcza co jakis czas jak sie szpara powiekszy
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 19.11.2015, 23:10:34 - NIEPRZECZYTANA »

Podczas jazdy mi wypycha ten płyn podczas postoju nic nie wypycha, byłem na badaniu co2 i nic nie wyszło, jak by to była uszczelka to chyba by cos wykazało??
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 23.11.2015, 00:11:13 - NIEPRZECZYTANA »

Odlej troche plynu chlodzacego do sloiczka i sprawdz czy nie ma oleju , czy plyn nie zmienil koloru. Mozna jeszcze ,a wlasciwie przede wszystkim dolac pod korek,nie zakladajac dekielka zwiekszyc obroty , i obserwowac czy nie ma babelkow. Najprosciej po domowemu.

Mialem w Berlingo HDI problem z narastajacym cisnieiem w ukladzie,ubywalo plynu Magicy kazali zmieniac uszczelke a okazalo sie ze chlodnica oleju przepuszczala. Nie zawsze musi byc glowica/uszczelka/blok.
Zapisane

lubie sobie pokierować
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 24.11.2015, 22:21:17 - NIEPRZECZYTANA »

Wiesz co już ten test robiłem nic nie wykazało;/ Płynu nie ubyło ani nie robiły się bąbelki czy ciśnienie;/ W oleju nie ma na korku osadu plus na bagnecie ile było oleju tyle jest nadal;/ nie zmienił konsystencji
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #7 - Środa, 25.11.2015, 09:37:09 - NIEPRZECZYTANA »

No to nie mam pomyslu. Mialem problem z cisnieniem a raczej z wyciekiem plynu chlodzacego. Odlalem plyn chlodzacy  na tyle, aby w zbiorniku bylo minimum. I to pomoglo. Nie cieknie, nie ubywa.
Takie kiedys mialem zdarzenie.
Zapisane

lubie sobie pokierować
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #8 - Sobota, 05.12.2015, 22:42:39 - NIEPRZECZYTANA »

mechanicy rozkładają ręce a ja nie mam już pomysłu co do auta... 500km przejeździłem było ok a dzisiaj znów mi sie tak porobiło że zapaliła się kontrolka po odkręceniu korka ze zbiorniczka płyn wrócił na swoje miejsce, tak jakby gdzieś go coś zatykało...
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.12.2015, 22:45:07 wysłane przez Reviles » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 15.12.2015, 14:58:47 - NIEPRZECZYTANA »

Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego, bo się mógł zaworek w nim zawiesić.
Zapisane
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 22.12.2015, 08:46:39 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniony wraz z calym zbiorniczkiem ost raz stalo mi sie tak 500km po wymianie termostatu teraz mam nabite z 300 i narazie cisza
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 22.12.2015, 09:07:49 - NIEPRZECZYTANA »

skończy się na wymianie uszczelki lub nawet glowicy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 04.01.2016, 20:28:20 - NIEPRZECZYTANA »

No powiem Ci kolego że już sam niem od wymiany termostatu zrobiłem 500km wyskoczyła mi kontrolka z płynu a teraz zrobiłem około 1000km i na razie spokój...;/ Puki nic się nie dzieje, jeżdżę jak się znów zacznie odzywać to będę szukał głębszej przyczyny.
Mam inny problem teraz natomiast;p Mianowicie pewnie to pierdółka ale wole zapytać, gdy ruszam kierownicą słychać dźwięk jakbym włączył kierunkowskaz, na włączonym kierunkowskazie wiadomo nie słychać tego bo to ten sam dźwięk lecz jak go wyłączę to zaczyna tak pstrykać jak bym miał włączony kierunkowskaz, zastanawiam się czy to może być przekaźnik od kierunku, czy też jakieś zwarcie na kablach od kierunku?? Powtarzam dźwięk jak przy włączonym kierunkowskazie przy skrętach kierownicą.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 04.01.2016, 20:54:44 - NIEPRZECZYTANA »

za dużo płynu? a jaki to ma związek...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Reviles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: Seat Leon 1.9 tdi 110

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 04.01.2016, 20:56:47 - NIEPRZECZYTANA »

nie ma to związku ale nie chciałem zakładać nowego tematu i zaśmiecać forum, po prostu myślałem ze coś mi z tym problemem podpowiesz.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym
Skocz do: