+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana przelacznika zespolonego wycieraczek i swiatel
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wymiana przelacznika zespolonego wycieraczek i swiatel  (Przeczytany 31921 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gajos044
Gość



« Piątek, 19.05.2006, 17:36:37 - NIEPRZECZYTANA »

witam
rozbieral juz ktos ten caly przelacznik ?
moze ktos doradzi co i jak krok po kroku zrobic zeby nic nie polamac :)
pozdr
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Piątek, 19.05.2006, 19:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw trzeba zdjąć kierownicę.
Jeżeli masz poduchę to bezwzględnie odepnij akumulator!
Po odkręceniu śruby na kierownicy trzeba użyć ściągacza, aby ją zdjąć.
Po ściągnięciu kierownicy to już łatwizna, małe śrubki, kostki elektryczne i gotowe.
Przełącznik składa się na lewą i prawą stronę, chociaż w ASO występuje jako jedna część.
Jak zawsze przy plastikach trzeba być ostrożnym ( nic na siłę).
Generalnie najtrudniej jest zdjąć kierownicę.

Nie zawsze trzeba wymieniać ten przełącznik, czasami wystarczy wyczyścić styki, wszystko zależy od objawów a o tym nic nie piszesz.
Miłej zabawy
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
gajos044
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 19.05.2006, 20:06:52 - NIEPRZECZYTANA »

no wiec po przekreceniu kluczyka w stacyjne przy przlaczniku od wycieraczek leci dymek i spryskiwacze lekko psikaja plynem na szybe.
po zastosowaniu wd40 narazie sie naprawilo ale pewnie nie na dlugo :/
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Piątek, 19.05.2006, 20:23:36 - NIEPRZECZYTANA »

Po ściągnięciu obudowy przełącznika i stacyjki, widoczny jest element odpowiedzialny za spryskiwacze. Jest połączony z dźwignią wycieraczek i przesuwa się po miedzianych ścieszkach. Tam zbierają się różne syfy i opiłki miedzi z przełącznika, to powoduje zwarcie albo samoczynne włączanie się spryskiwaczy, czasami wycieraczek lub jak u mnie jednych i drugich :)
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
gajos044
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 01.06.2006, 17:40:57 - NIEPRZECZYTANA »

ABDUL: Scaliłem poniższe posty - jak chcesz to zmień najwyżej tyluł tematu - ale nie zakładaj nowego dodtyczącego tego samego problemu

Witam!
Znowu zaczęło dymić przy przełączniku wycieraczek byłem w serwisie i stwierdzili że są zwarte styki od spryskiwaczy odłaczyli kostę i szystko działa ale bez spryskiwaczy. Za nowy z wymianą zaśpiewali ponad 600PL a ja im cienko zaśpiewałem że to za drogo. Czy ste jakaś opcja aby było taniej? Może ktos z Was ma do oplenia taki przełacznik podobno jest dzielony wycieraczki i osobno światła a w serwisie mówią że to zespolony kto ma rację?
Dzięki za pomoc :pub:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 01.06.2006, 18:24:31 - NIEPRZECZYTANA »

masz wersję z fabrycznym radiem (te z duzym wyswietlaczem ) czy nie masz takiego  :?:  :?:  ... w tamtym roku tez zmuszony bylem wymienic przelacznik zespolony ... robilem to w ASO (z uwagi na poduche w kierownicy) i wynioslo mnie to razem z montazem 300 zl (sam przelącznik ok 240 zl) :zakrecony:  ...  a posiadam wersje z fabrycznym radiem ... jak mnie oswiecil gosc w serwisie ów przełacznik do wersji bez fabrycznego radia jest jeszcze droższy .... dlaczego nie potrafil odpowiedziec ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
gajos044
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 01.06.2006, 19:42:14 - NIEPRZECZYTANA »

tak mam wersje bez radia fabrycznego i bez kompa
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 01.06.2006, 20:37:04 - NIEPRZECZYTANA »

no wlasnie i o jest troche dla mnie absurdalne ze teoretycznie biedniejsza wersja  ;-)  ma droższy przełacznik zespolony ... chociaz dla mnie osobiscie to na reke było przy wymianie
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Kuma
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 21.08.2006, 09:12:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam problem takowy- czasem włączają mi sie wycieraczki (tak same z siebie) najpierw była to tylko tylnia, teraz czasem nawet i przednie i tylna jednoczesnie. Jaka to moze byc przyczyna- czy czeka mnie wymiana czy moze wystarczy rozebrac i przeczyscic styki. Dziękuję za informacje.
Kuma (Vario 97)
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 21.08.2006, 10:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

przeczysc styki, problem byl juz walkowany...
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Kuma
Gość



« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 28.08.2006, 08:51:42 - NIEPRZECZYTANA »

no dobra, mam zamiar sie za to wziąc dzisiaj, czy poduszka powietrzna bardzo komplikuje demontaz kierownicy, czy po odpieciu akumulatora jes ona "bezpieczna"?
Rozumiem, aby dostac sie do sruby , ktora dokrecona jes kieronica trzeba odkrecic poduszke- znalazłem od spodu dwie sruby (na imbus) to nimi jest przykrecona poduszka i cała maskownica frontu kierownicy?
Dzięki za pomoc
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 28.08.2006, 08:56:24 - NIEPRZECZYTANA »

Poduszka powietrzna jest nieaktywna jesli nie masz przekreconego kluczyka...
Zapisane
gajos044
Gość



« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 28.08.2006, 20:22:21 - NIEPRZECZYTANA »

przy zdejmowaniu poduchy i koła kierownicy uważaj na spiralkę od poduszki bo sie rozsypuje i potem trzeba główkować jak ją zamontować poprawnie ja juz to przerabiałem bo nikt na forum mi o tym nie powiedział jak coś to wal wszystko z detalami ci powiem krok po kroku :czytaj:
Zapisane
Kuma
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 29.08.2006, 11:18:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj, tak jak mówiłem zabrałem sie demontazu- wszysko przebiegło bez problemu, zdemontowałem poduchę, kierownicę i wyłącznik. Ten ostatni tez rozebrałem. wyczysciłem styki, poskładałem do kupki wszysko w odwrotnej kolejności i jest super. Wszystko OK.
Bardzo dziekuję za porady, słuzę na przyszłosć również moimi.
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #14 - Piątek, 10.07.2009, 22:50:05 - NIEPRZECZYTANA »

No to się podepnę... - mam zepsutą kostkę stacyjki, myślałem, żeby coś pokombinować samemu ale ofkors żeby wyciągnąć stacyjkę, to trzeba zdjąć kierownicę co nie???

no i hmm... możecie się śmiać.. ale nie mam bladego pojęcia jak to zrobić..... moja kierownica wygląda tak:

http://allegro.pl/item674069598_kierownica_seat_cordoba_ibiza.html#gallery
- duży obrazek, dlatego zamieszczam linka a nie fotkę - chodzi o "wąską" kierownicę bez poduszki powietrznej, na środku mam klakson...

- próbowałem podważać środkową część... ale nie chcę na siłę bo klakson czasami mi się przydaje :D :D
- pytanie JAK TO ZROBIĆ i drugie... czy czeka mnie niespodzianka np w postaci nakrętki wielkości  "fi 5000"  :-\

wyszedłem na lamera... no ale czasami małe przeczy sprawiają problem jak widać.... z góry dzięki



Dobra - znalazłem... jakby ktoś szukał:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6032.0

sorki i dzięks
« Ostatnia zmiana: Piątek, 10.07.2009, 22:56:56 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana przelacznika zespolonego wycieraczek i swiatel
Skocz do: