Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
bieg jałowy
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: bieg jałowy (Przeczytany 2442 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
maykel
Użytkownik
Offline
Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013
bieg jałowy
«
Czwartek, 16.04.2015, 23:53:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam serdecznie.Jutro wyjeżdżam w dłuuugą trasę (ok 2 tys.km) i w ostatniej chwili wyskoczył mi pewien temat dotyczacy maksymalnych obrotów na biegu jałowym.Ze względu na mnogość spraw jakie musze załatwić przed wyjazdem, przyznam, że nie miałem czasu żeby szczegółowo przejrzeć forum w temacie tych obrotów.Więc wybaczcie, jeśli zdubluję jakiegoś posta.Przechodzac do zagadnienia, chciałem zapytać, czy normalnym jest, że na biegu jałowym silnik nie pokręci wiecej jak 2.5-2.6tyś obr/min.U mnie wygląda to tak że silnik rozkręca sie na maksa tylko do 2.5 tys i przez krociutki moment mam wrażenie jakby chcial pociagnac wyżej ale nic z tego.Chocbym wcisnał buta do podłogi to zostanie na 2.5tyś obr/min i nic wiecej.Czy to normalne tj. czy istnieje jakaś blokada elektroniczna, która ogranicza obroty do poziomu ok 2.5tyś, czy to może być jakaś usterka.Autko to Ala XL 2-u letnia, silnik 2.0TDI 140KM, przebieg ok 30tyś km.Podczas jazdy na dowolnym biegu silnik bez problemu wkreca sie na poziom 4tyś obr/min.Nie zapalają mi się żadne kontrolki z sygnalizacją usterek.Jeśli chodzi o wkręcanie się na obroty na biegu jałowym, to nie slysze turbiny i widzę, że przepustnica też nie chce sie otworzyć na maksa tylko tak jakby się minimalnie uchylała (zaobserwowalem to po ruchu ramienia z ciegnem)i tyle.Dla porównania dodam, że swojego tolka 1.9TDI, 110KM na biegu jałowym moglem krecić na maksa, nawet w jego 15 urodziny.Proszę podpowiedzcie mi jakieś rozwiązanie.Pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: bieg jałowy
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 17.04.2015, 16:53:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie jest to normalne ale po co tak krecic silnik?
diesel nie ma przepustnicy
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: bieg jałowy
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 21.04.2015, 11:49:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
nie jest to normalne
W niektórych nowszych modelach z dieslem z grupy VAG (np. Passat, Octavia) jest jakieś dziwne zabezpieczenie, żeby silnika nie kręcić na jałowym. Ale po co i jak działa, to nie wiem.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
bieg jałowy
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...