+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» bieg jałowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: bieg jałowy  (Przeczytany 2440 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Czwartek, 16.04.2015, 23:53:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie.Jutro wyjeżdżam w dłuuugą trasę (ok 2 tys.km) i w ostatniej chwili wyskoczył mi pewien temat dotyczacy maksymalnych obrotów na biegu jałowym.Ze względu na mnogość spraw jakie musze załatwić przed wyjazdem, przyznam, że nie miałem czasu żeby szczegółowo przejrzeć forum w temacie tych obrotów.Więc wybaczcie, jeśli zdubluję jakiegoś posta.Przechodzac do zagadnienia, chciałem zapytać, czy normalnym jest, że na biegu jałowym silnik nie pokręci wiecej jak 2.5-2.6tyś obr/min.U mnie wygląda to tak że silnik rozkręca sie na maksa tylko do 2.5 tys i przez krociutki moment mam wrażenie jakby chcial pociagnac wyżej ale nic z tego.Chocbym wcisnał buta do podłogi to zostanie na 2.5tyś obr/min i nic wiecej.Czy to normalne tj. czy istnieje jakaś blokada elektroniczna, która ogranicza obroty do poziomu ok 2.5tyś, czy to może być jakaś usterka.Autko to Ala XL 2-u letnia, silnik 2.0TDI 140KM, przebieg ok 30tyś km.Podczas jazdy na dowolnym biegu silnik bez problemu wkreca sie na poziom 4tyś obr/min.Nie zapalają mi się żadne kontrolki z sygnalizacją usterek.Jeśli chodzi o wkręcanie się na obroty na biegu jałowym, to nie slysze turbiny i widzę, że przepustnica też nie chce sie otworzyć na maksa tylko tak jakby się minimalnie uchylała (zaobserwowalem to po ruchu ramienia z ciegnem)i tyle.Dla porównania dodam, że swojego tolka 1.9TDI, 110KM na biegu jałowym moglem krecić na maksa, nawet w jego 15 urodziny.Proszę podpowiedzcie mi jakieś rozwiązanie.Pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 17.04.2015, 16:53:16 - NIEPRZECZYTANA »

nie jest to normalne ale po co tak krecic silnik?
diesel nie ma przepustnicy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 21.04.2015, 11:49:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
nie jest to normalne
W niektórych nowszych modelach z dieslem z grupy VAG (np. Passat, Octavia) jest jakieś dziwne zabezpieczenie, żeby silnika nie kręcić na jałowym. Ale po co i jak działa, to nie wiem.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» bieg jałowy
Skocz do: