+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Kontrolka oleju problem z obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontrolka oleju problem z obrotami  (Przeczytany 6341 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Pucek1991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.6 glx 1994r.

« Poniedziałek, 17.06.2013, 21:52:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam problem ze swoja Cordoba 94' 1.6 GLX 75KM. A mianowicie jak silnik sie rozgrzje do normalnej temperatury to przy obrotach okolo 2200 zaczyna wyć wyjec od oleju i zapala sie kontrolka oleju. Jak jade na nizszczy (2000 czy mniej) czy wyzszych (od 2300) obrotach to wszystko jest w porzadku. Jak zacznie piszczec to jak odpuszcze gaz albo przyspiesze troche do wyzszych obrotow to przestaje. Wymienilem filtr, czujnik, pompe oleju no i olej oczywiscie. Przy zmianie pompy przeczyscilem miske olejowa bo bylot roche syfu ale nie jakos niepojaco duzo. Nie wiem juz co mam robic. Prosze o pomoc.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 17.06.2013, 21:56:50 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=315.0
Cytat: Pucek1991
Nie wiem juz co mam robic. Prosze o pomoc.

jaki wynik dal pomiar cisnienia oleju?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pucek1991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.6 glx 1994r.

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 17.06.2013, 23:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cisnienie jest prawidłowe. Nie zaleznie od temp silnika i obrotow
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 18.06.2013, 09:08:45 - NIEPRZECZYTANA »

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale u mnie podobny problem dawał pęknięty tłok (miedzy pierścieniami). Sprawdziłbym kompresję na cylindrach ( u mnie na tym właśnie jednym była wyraźnie niższa).
Zapisane

Artur5991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Żuków
Samochód: SEAT Toledo 1997 1.8 kat

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 03.04.2016, 22:43:22 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę odświerzę temat. W moim Toledo 1.8 97 rok jest podobnie. Silnik pracuje idealnie, jednak kontrolka na rozgrzanym silniku przy 2k obr/min zaczyna migać. Nadmiernie że poprzedni właściciel jak cymbał zalał go olejem 15w40. Silnik nie jest zapocony, nie bierze oleju, przejechanie 207 tyś km. Pali od strzała, nigdy nie miał LPG, wymieniony olej 2000 km temu(ten sam 15w40 bo balem się że pocieknie), filtry, czujniki oleju (mam dwa: niebieski i biały). Kompresję ma dobrą, nie czepiałbym się tego. Ktoś posłowie czego się chwycić?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 03.04.2016, 23:10:34 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz ciśnienie oleju
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Artur5991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Żuków
Samochód: SEAT Toledo 1997 1.8 kat

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 05.04.2016, 18:53:43 - NIEPRZECZYTANA »

To tak. Na zimnym silniku jest 4.5 bar na wolnych obrotach, przy 2.5tyś jest do 8 bar. Na normalnej temperaturze jazdy i po przejażdżce z manometrem jest 2.6 bar na wolnych i przy 2.5 tyś jest 4.5 bar. Mierzone na pierwszym czujniku od strony chłodnicy na podstawie filtra zwykłym analogowym manometrem. To chyba nie jest źle więc gdzie szukać dalej?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 05.04.2016, 19:43:55 - NIEPRZECZYTANA »

Wymien czujnik na odpowiedni.
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Artur5991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Żuków
Samochód: SEAT Toledo 1997 1.8 kat

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 05.04.2016, 21:20:09 - NIEPRZECZYTANA »

Który na jaki. Ten pod który się podpinałem był niebieski. A drugi jest biały obok niebieskiego
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 05.04.2016, 21:27:39 - NIEPRZECZYTANA »

Licznik. U mnie tak było w TDI, że w pewnym momencie po przekroczeniu 2500 rpm zaczynała migać kontrolka i licznik zaczynał piszczeć. Po zgaszeniu i odpaleniu było ok i dopóki się nie przekroczyło 2500 rpm to było ok.

Edit: A co do czujników, to u mnie jeden jest w głowicy, drugi nad filtrem, jeden niebieski, drugi biały, więc są chyba ok. I jeden łączy masę na zgaszonym silniku, ale włączonym zapłonie, drugi łączy masę na uruchomionym silniku. Czyli możesz wziąć kontrolkę, jeden kabel do +, drugi do czujnika i przy jednym powinna świecić jak silnik nie pracuje, przy drugim jak pracuje
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.04.2016, 21:30:33 wysłane przez irocket » Zapisane

Artur5991 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Żuków
Samochód: SEAT Toledo 1997 1.8 kat

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 05.04.2016, 22:50:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ok sprawdzę to i analogicznie też w ten sposób sprawdzę wyjścia przewodów od tych czujników i się odezwę. A jeśli to licznik to co z tym można zrobić? Rozbraja mnie ta elektronika... :(
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #11 - Środa, 06.04.2016, 16:15:30 - NIEPRZECZYTANA »

Licznik wymienić jak to się okaże on. Samych przewodów nie ma co sprawdzać, zdjąć przewód z czujnika, zewrzeć z jednym końcem żaróweczki (probówki), drugi koniec do +
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Kontrolka oleju problem z obrotami
Skocz do: