Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI... (Przeczytany 26245 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
marmax3
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #15 -
Piątek, 07.12.2007, 08:11:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: misiu_tdi
Ja nie wyobrażam sobie wysiąść z auta i sie oddalać a silnik dalej sobie chodzi.
Ciekawe jak to się ma do przepisów! Jak zdawałem na prawko 14 lat temu był jeszcze przepis w kodeksie, że kierowca nie może oddalić się od auta z pracującym silnikiem. Dawno do tej księgi nie zaglądałem - może ktoś z "młodszych stażem" się wypowie, czy taki przepis jeszcze istnieje? Jeśli istnieje - to jakiś upierdliwy policjant czy strażak miejski może za taki turbo timer mandacik wystawić!
Zapisane
Cordoba:
Yaris Verso:
Citroen C4 Picasso:
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #16 -
Piątek, 07.12.2007, 15:27:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeszcze w kwestii turbinki - już było zresztą - moim zdaniem większym problemem jest nie temperatura turbiny (chociaż też jest ważna), ale fakt, że po zgaszeniu silnika staje pompa oleju, a co za tym idzie turbina nie dostaje odpowiedniego ciśnienia oleju i robi się jej trochę sucho.. Przy zatrzymaniu "z biegu", czy też "z dojazdu" - wiadomo, o co mi chodzi - z prędkości obrotowej silnika, gdzie turbina podaje jeszcze spore ciśnienie (kręci się wtedy jakieś kilkanaście tys. obr/min o ile się nie mylę) kręci się ona na sucho - bez oleju - to najszybsza droga do zabicia turbawki. Co nie oznacza oczywiście, że nie macie racji
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #17 -
Piątek, 07.12.2007, 17:14:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: misiu_tdi Piątek, 07.12.2007, 00:20:29
(bo jak sie wyłączy silnik to nagle turbinka nie dostaje smarowania,
P.S. Wcale nie wydaje mi sie, żeby zatrzymywała sie turbina na postoju w 1-2 sek. To ma dziesiątki tyś. obrotów.
Zapisane
Seat Leon TS bigT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #18 -
Piątek, 07.12.2007, 20:28:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: marmax3
Jak zdawałem na prawko 14 lat temu był jeszcze przepis w kodeksie, że kierowca nie może oddalić się od auta z pracującym silnikiem.
Hmm a do tego dochodzi przepis, że auto nie może stać dłużej z uruchomionym silnikiem niż 2 minuty...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #19 -
Sobota, 08.12.2007, 11:28:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
w korku czasami stoje 10min w miejscu i co mam gasić silnik co 2 minuty
??
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #20 -
Sobota, 08.12.2007, 12:15:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak stoisz w korku to jesteś uczestnikiem ruchu i stoisz na drodze. Chodzi bardziej o parkingi
Zapisane
Seat Leon TS bigT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #21 -
Sobota, 08.12.2007, 18:39:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix Sobota, 08.12.2007, 11:28:48
w korku czasami stoje 10min w miejscu i co mam gasić silnik co 2 minuty
??
Przepis dokładnie brzmi:
"Art. 60. 1. Zabrania się:
3) pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze"
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #22 -
Niedziela, 09.12.2007, 01:28:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: misiu_tdi
Wcale nie wydaje mi sie, żeby zatrzymywała sie turbina na postoju w 1-2 sek.
To źle Ci się nie wydaje...
Zobacz sobie,
po jakim czasie na VAGu Ci poleci ciśnienie doładowania jak
zdejmiesz nogę z gazu...
A przy zgaszonym silniku jeszcze
szybciej to następuje...
Cytat: heartless
Przy zatrzymaniu "z biegu", czy też "z dojazdu" - wiadomo, o co mi chodzi - z prędkości obrotowej silnika, gdzie turbina podaje jeszcze spore ciśnienie
Heh, chyba nikt nie gasi silnika na obrotach...
Zapisane
Tysonq
Użytkownik
Offline
Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #23 -
Niedziela, 09.12.2007, 13:48:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika, mimo ze kierowcy juz dawno nie ma w poblizu samochodu. Dziwne to jest z tymi przepisami, bo przeciez lancer evo jest samochodem dopuszczonym do ruchu
Zapisane
Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #24 -
Niedziela, 09.12.2007, 16:10:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tysonq Niedziela, 09.12.2007, 13:48:29
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika, mimo ze kierowcy juz dawno nie ma w poblizu samochodu. Dziwne to jest z tymi przepisami, bo przeciez lancer evo jest samochodem dopuszczonym do ruchu
Była już mowa o takich wynalazkach na poprzedniej stronie tego tematu. To sie fachowo nazywa TURBO TIMER
Zapisane
Seat Leon TS bigT
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #25 -
Niedziela, 09.12.2007, 16:28:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
I to akurat przeczu Waszym teoriom z hamującym turbo, bo silniki benzynowe
mają dużo większą temp. gazów wydechowych, ale turbina zatrzymuje się w nich
dużo szybciej bo mają blow offy...
A co do przepisów, to zapewne chodzi o to że nie można oddalić się od samochodu
którym można od kopa odjechać, a nie o sam fakt że silnik jest na chodzie...
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #26 -
Niedziela, 09.12.2007, 18:15:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tysonq
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje
W seryjnym rozwiązaniu nie ma czegoś takiego...
Musiałeś spotkać się z samochodem wyposażonym w turbo-timerem (o czym też pisze
misiu_tdi
).
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #27 -
Niedziela, 09.12.2007, 23:50:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tysonq
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika
W IBI DIO (1.8T) jest cos takiego - dodatkowa pompka co chlodzi turbine.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #28 -
Poniedziałek, 10.12.2007, 09:25:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
dodatkowa pompka co chlodzi turbine
Mogę prosić o więcej szczegółów?
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
«
Odpowiedz #29 -
Poniedziałek, 10.12.2007, 12:02:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
Mogę prosić o więcej szczegółów?
jest jakis silniczek ktory bzyczy po zgaszeniu silnika (to chyba jakis rodzaj pompki) czyli nie potrzebne jest czekanie
wlasciciel niech sie wypowie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...